Citroen C2 podruhé

C2 se výrazně odlišuje od ostatních, rozhodně si jí jiným malým autem nespletete. Nejmenší Citroën je určený především pro mladé, eventuelně jako další autíčko do rodiny. Zvenku určitě zaujme svými hranatými tvary, čímž se výrazně odlišuje od C3. Zevnitř C2 zaujme pocitem prostorného interiéru. Máte pocit, že sedíte v mnohem větším autě. Pokud byste nevěděli, že sedíte v C2, tak si můžete myslet, že jste v C3.  Palubka je totožná. 

Sedadlo řidiče je možné nastavit i výškově, zrovna tak volant můžete dát do polohy, která vyhovuje řidiči. Díky tomu se do C2 vejde pohodlně i mohutnější řidič. C2 je tří dvéřová a pokud byste chtěli jet ve čtyřech, pak musíte počítat s tím, zadní dospělý cestující mnoho pohodlí mít nebude. Zadní sedadla jsou posuvná, čímž můžete zvětšit objem zavazadlového prostoru ze 166 na 224 litrů. Pokud sklopíte ještě opěradla zadních sedadel budete mít k dispozici 785 litrů a pokud je překlopíte úplně dopředu tak získáte až 879 litrů prostoru pro náklad. To je na tak malé auto úžasné.
Zadní dveře jsou rozděleny na dvě části. Horní polovina je malá a pokud je třeba větší nákladový otvor, tak sklopíte i spodní část a můžete naložit objemný náklad.

Jízda

C2 je posazena na podvozku z C3. Je dynamická, skvěle ovladatelná, výborně se s ní parkuje. Řízení je vybaveno výkonným posilovačem. Jízda je příjemná, klidná, v zatáčkách je C2 nepřekonatelná. Jen na nerovném povrchu (třeba na kostkách) se trochu potřesete.

My jsme měli k dispozici benzínové auto 1,4i s manuální elektronicky řízenou převodovkou – SensoDrive. U té je možné jednotlivé rychlostní stupně volit buď klasicky pohybem řadící páky dopředu a nebo dozadu, nebo pod volantem pomocí ovladačů a nebo je možné zvolit plně automatický režim a o řazení se vůbec nestarat. Spotřeba se pohybovala při jízdě ve městě kolem 6 litrů na 100 km.

  /al/

 

         Z obsahu