Divize
Volkswagen Užitkové vozy představila na výstavě
užitkových vozidel IAA, jejíž 62. ročník
se konal v Hannoveru, celou řadu inovací.
Kromě toho, že byla vystavena designérská
studie vůbec prvního pickupu od evropského
výrobce automobilů, byl součástí expozice
také Caddy 4Motion s pohonem všech kol,
jakož i koncept Caddy PanAmericana. Další
novinka Caddy Life Style Edition se stane
nejluxusnějším modelem řady Caddy, zatímco
Crafter BlueMotion přinese působivé snížení
spotřeby paliva.
Hvězdou
expozice Volkswagen byla designérská studie
prvního pickupu Volkswagen v jednotunové
třídě. Tento koncept leccos prozradí o
chystané čtvrté modelové řadě užitkových
vozů Volkswagen, která začne sjíždět z výrobní
linky argentinského závodu Pacheco koncem
roku 2009. Jako první pickup od evropského
velkosériového výrobce přinese do tohoto
segmentu zcela nová měřítka.
Volkswagen vystavoval v Hannoveru také model
Caddy 4Motion, který je další variantou
mimořádně praktické, a proto i velmi úspěšné
kompaktní městské dodávky. Jeho pohon
obstarává hospodárný motor 1.9 TDI s výkonem
77 kW (105 k), jenž se na všechna kola přenáší
prostřednictvím šestistupňové mechanické
převodovky a spojky Haldex 4. generace.
Modely Caddy 4Motion v provedeních Life,
Kombi a skříňová dodávka bude možné
objednávat s různým rozsahem výbavy
od podzimu 2008, tedy s dostatečným předstihem
před začátkem zimní sezony. Jedná se o
jedinou městskou dodávku s pohonem všech
kol na současném trhu.
Koncept PanAmericana vznikl na základě
modelu Caddy 4Motion s pohonem všech kol
a je obzvlášť vhodný pro dobrodružné výpravy,
jak dává najevo hned na první pohled jeho
vzhled. Podobně jako Multivan PanAmericana má
šedý lak Salt Lake, terénní pneumatiky na
šestnáctipalcových kolech a kvalitní kožené
čalounění interiéru.
Na IAA měl premiéru i Caddy Life Style
Edition, sériové provedení špičkového
modelu řady Caddy. Šestnáctipalcové hliníkové
ráfky, chromovaná maska chladiče, snížený
podvozek, vysouvací podlaha nákladového
prostoru, kvalitní kožené čalounění
interiéru a další speciální prvky výbavy
zřetelně odlišují tento Caddy od ostatních
dosud nabízených modelů.
Po představení Caddy BlueMotion letos na jaře
ukázal Volkswagen v Hannoveru na
konceptu vozu Crafter BlueMotion, jaký
potenciál pro snižování spotřeby paliva
je možné využít u velké skříňové dodávky.
Crafter BlueMotion používá technologii
AdBlue nejen ke snížení spotřeby paliva o
celý litr, ale také pro splnění emisních
limitů normy Euro 5.
Jihoamerická větev divize Volkswagen Užitkové
vozy, vyrábějící nákladní vozidla a
autobusy, představila v Hannoveru současnou
řadu Constellation a „lidový autobus”,
zvaný Volksbus. Hlavní atrakcí tohoto stánku
s výstavní plochou 867 m2
byl závodní tahač, který letos znovu vyhrál brazilské
mistrovství.
/ok/ |