Automobilka
Audi představila na autosalonu IAA Frankfurt nový
SUV model Q7, který kombinuje sportovní vlastnosti
a sofistikované technologie s mimořádnou
flexibilitou a komfortem luxusní limuzíny. Jízdní
dynamikou na silnicích se Audi Q7 vyrovná sportovním
vozům, terénními vlastnostmi potom segmentu SUV
modelů. Audi Q7 udává nové trendy už svým
originálním designem.
Pro
značku Audi příznačnou dynamiku reprezentuje nový
model Q7 výrazně vyklenutou křivkou střechy,
která i díky skloněnému D-sloupku karoserie v mnohém
připomíná siluetu velkých vozů kupé. Dalšími
typickými prvky designu Audi jsou i u tohoto vozu
vysoko posazená linie boků, sledovaná spodními
okraji bočních oken. Výjimečné výkony vozu
naznačuje i efektní V-prolis kapoty motoru, který
plynule přechází v mohutnou předsazenou
masku chladiče. Silný vizuální dojem dotváří
efektní dvoutónové kontrastní lakování – zákazníci
přitom budou moci volit z jedenácti základních
laků, přičemž tři jsou určeny exkluzivně pro
nový model Audi Q7.
Nové
Audi Q7 se řadí na špičku SUV segmentu také svými
vnějšími i vnitřními rozměry – délka činí
5086 mm, šířka 1983 mm, výška 1737 mm, rozvor
je dlouhý přesně 3002 mm. Interiér vozu vyniká
nejenom prostorností, ale také variabilitou:
Celkem lze vytvořit na 28 různých variant uspořádání
sedadel a zavazadlového prostoru.
Audi
Q7 nabízí až sedm sedadel uspořádaných do třech
řad za sebou, přičemž i sedadla ve druhé řadě
jsou samostatně podélně nastavitelná. Sedadla
druhé a třetí řady lze sklápět, takže vzadu
je možné vytvořit prostor pro zavazadla a náklad
o velikosti až 2035 litrů, aniž by přitom muselo
jediné sedadlo z vozu ven. V pětimístném
uspořádání má zavazadlový prostor modelu Audi
Q7 objem 775 litrů, což je nejlepší hodnota ve
své třídě.
Zájemci
o nový model Audi Q7 budou moci volit ze dvou výkonných
motorů: nového zážehového osmiválce 4.2 V8 s přímým
vstřikováním benzinu o výkonu 257 kW/350 k, jehož
točivý moment vrcholí na hodnotě 440 Nm, a šestiválcového
turbodieselu „common-rail“ 3.0 TDI s piezoelektrickými
vstřikovači, který se chlubí výkonem 171 kW/233
k a točivým momentem
500 Nm. Oba motory jsou standardně propojené s šestistupňovou
automatickou převodovkou tiptronic.
Všechny
verze řady Audi Q7 mají stálý pohon všech kol
quattro, jehož mezinápravový diferenciál Torsen
rozděluje přenášený výkon podle aktuální
trakce jednotlivých kol mezi přední a zadní nápravu.
Tento koncept stálého pohonu všech kol quattro
zavedla automobilka Audi již před 25 lety a dosud
s ním vyjelo přes dva miliony sériových
modelů Audi. Audi Q7 má (stejně jako např. dravé
Audi RS 4) diferenciál Torsen poslední generace,
který za normálních okolností rozděluje točivý
moment mezi přední a zadní nápravu v poměru
40:60, což se odráží ve vyšší stabilitě jízdy
a přesnějším vedením stopy v zatáčkách.
Přední
i zadní kola Audi Q7 jsou zavěšena na nápravě s dvojitými
příčnými rameny a odpérována vinutými pružinami
spolu s dvouplášťovými tlumiči. Skloněná zadní
pružina a tlumiče neomezují vnitřní prostor
vozu, z čehož těží především cestující
na sedadlech ve třetí řadě. Celý podvozek, ve
kterém je řada dílů z lehkého hliníku, je
naladěný tak, aby umožňoval sportovní a přitom
stále vysoce komfortní jízdu, a to i na špatném
povrchu.
Audi
Q7 vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech
s pneumatikami 235/60 (osmiválcový model má
pneumatiky 255/55), za příplatek si mohou zákazníci
zvolit i devatenácti- nebo dvacetipalcová
kola.
Velmi
důležitým prvkem, dodávaným také na přání,
je adaptivní pneumatické pérování, které spolu
s elektronicky řízenými tlumiči pérování
garantuje špičkové jízdní vlastnosti a nejvyšší
cestovní komfort. Pneumatické pérování umožňuje
měnit světlou výšku vozu – ze základní výšky
180 mm až na 240 mm, což v praxi znamená, že
s modelem Q7 může řidič vjet do jakéhokoli
terénu. V off-road režimu ovšem podvozek
nastavuje světlou výšku 205 mm, výška
240 mm se používá jen krátkodobě v extrémních
situacích. Možnost měnit světlou výšku zároveň
usnadňuje nakládání těžkých zavazadel do
prostoru v zadní části vozu.
Dalším
technologickým highlightem modelu Audi Q7 je ovládací
rozhraní MMI (bylo s úspěchem uvedeno již v modelech
Audi A8 a A6), které umožňuje intuitivní ovládání
celé řady palubních systémů a funkcí
vozu.
Na
přání si zákazníci budou moci pro své Audi Q7
objednat řadu mimořádně inovativních prvků, z nichž
některé se objevují v sériové produkci vůbec
poprvé. Příkladem může být např. radarové zařízení,
které řidiči „hlídá“ boční prostor vozu a
kompenzuje tak tzv. slepý úhel zpětných zrcátek
(Audi side assist). Dalším užitečným zařízením
je Audi parking system Advanced se zpětnou kamerou,
usnadňující parkování.
Do
okruhu stabilizačního systému ESP byla přiřazena
řada dalších funkcí, jako je např. systém pro
bezpečné sjíždění prudkých klesání. Speciální
off-road režim zase přizpůsobuje činnost brzd a
motoru měkkému podkladu. Zařízení pro
stabilizaci přívěsu dokáže řízeným zásahem
do činnosti brzd efektivně zklidnit přívěs, u
kterého hrozí rozkývání.
S
prvními vozy se zákazníci v České
republice budou moci svézt již v prvním čtvrtletí
roku 2006.
/al/
|