Vyspělá technika, špičkový podvozek a cena. To
je vizitka, kterou při svém vstupu na tuzemský
trh rozdává netrpělivě očekávaný Opel Corsa
nové generace, podle mínění většiny odborníků
jedna z nejdůležitějších novinek letošní
motoristické sezony. Nová Corsa navazuje na nejlepší
tradice svých předchůdkyň a v pozitivním
smyslu šokuje zaváděcí cenou: Až do konce října
totiž za základní verzi zájemci zaplatí jenom
249 900 Kč. Za tuto cenu, která prolamuje
psychologickou čtvrtmilionovou hranici, získá zákazník
třídveřovou Corsu Essentia poháněnou vitálním
zážehovým motorem 1.0 TWINPORT ECOTEC o výkonu
44 kW/60 k, do jejíž výbavy patří mj. dva čelní
airbagy, elektrický posilovač řízení, čtrnáctipalcová
ocelová kola, protiblokovací systém brzd ABS, přípravu
pro autorádio, centrální zamykání, tónovaná
skla nebo, třífunkční informační displej.
Pro
vstup na tuzemský trh si Corsa navíc připravila lákavou
sadu, která za zvýhodněnou cenu 23 900 Kč přináší
autorádio s CD přehrávačem a výkonnou
klimatizaci. Zákazník tedy získává bonus ve výši
24 100 Kč, protože ceníková cena těchto prvků
činí 48 000 Kč.
Pokračovatel
bestselleru
Nová
Corsa, která navazuje na 9,4 milionů svých předchůdců,
prodaných na evropském trhu od uvedení prvního
modelu v roce 1982, se vyrábí ve dvou výrazně
odlišených karosářských verzích: Jako třídveřový
model, připomínající kupé, a pětidveřový
model, který má zacíleno především na rodiny.
Obě karosářské verze mají shodnou délku i výšku
(3999/1488 mm), nepatrný rozdíl je jen v jejich
šířce (třídveřový model: 1713 mm, pětidveřový
model: 1737 mm). Díky dlouhému rozvoru (2511 mm) a
rozchodu (vpředu/vzadu: 1485/1478 mm) mají oba
modely nadprůměrně prostorný interiér, který
poskytuje vysoký komfort i na zadních
sedadlech.
Corsa
nové generace si i celou řadu high-tech prvků,
které jsou v této třídě novinkou – např.
vyhřívaný volant, adaptivní světlomety natáčející
se s řízením do zatáček, inovativní nosič
Flex-Fix, který je dokonale začleněný do
konstrukce zadního nárazníku nebo variabilně
progresivní posilovač řízení pro model Corsa
Sport. Dalším praktickým prvkem je systém rychlého
vyhřívání interiéru Qucikheat nebo výškově přestavitelná
podlaha zavazadelníku DualFloor.
Základní
objem zavazadlového prostoru (až po kryt) činí
285 litrů, resp. 300 litrů při využití prostoru
až k horní hraně opěradel zadních sedadel.
Pokud je zadní sedadlo (dělené v poměru
60:40) sklopeno, zvýší se objem zavazadlového
prostoru na 700 litrů, při využití místa až po
střechu dokonce až na pozoruhodných 1100 l. Opěradla
zadních sedadel je navíc možné naklápět v rozsahu
7,5 stupně, což přináší další cenný prostor
pro objemná zavazadla.
Vyspělá
technika, maximální bezpečnost
Zpočátku
bude Corsa k dispozici se třemi zážehovými
a dvěma vznětovými motory „common-rail“, přičemž
všechny mají čtyřventilovou technologii ECOTEC.
Tyto motory pokrývají rozsah výkonů od 44 kW/60
k do 66 kW/90 k. Zanedlouho se v nabídce objeví
ještě turbodiesel 1.7 CDTI o výkonu 92 kW/125 k s
částicovým filtrem DPF. Všechny zážehové
motory jsou navíc vybaveny technologií řízeně
proměnného sání TWINPORT, která snižuje spotřebu.
Dokonale
odladěný podvozek, sofistikované řízení a
moderní multifunkční systémy ABS a ESP propůjčují
Corse suverénní jízdní vlastnosti a vysokou míru
aktivní bezpečnosti. V případě nehody jsou
cestující ve voze Corsa chráněni pevnou karoserií
s optimalizovanými deformačními zónami a systémem
bezpečnostních pásů s předpínači a čelních,
bočních a průběžných hlavových airbagů.
Airbag spolujezdce je možno snadno deaktivovat tlačítkem
na přístrojovém panelu. Vypěňovaný materiál v přední
části příčníku nárazníku snižuje intenzitu
nárazu a tím i riziko poranění spodní část těla
chodce při případném střetu, velký prostor
mezi kapotou a motorem poskytuje dostatečnou
deformační vzdálenost.
Díky
všem těmto moderním technologiím nová Corsa získala
v posledním kole bariérových testů Euro
NCAP maximálních pět hvězdiček za ochranu při
čelním nárazu.
Přehled
motorů pro novou Corsu
Zážehové
motory ECOTEC
|
1.0
TWINPORT
|
1.2
TWINPORT
|
1.4
TWINPORT
|
Zdvihový
objem (cm3)
|
998
|
1229
|
1364
|
Max.
výkon (kW/k při ot/min)
|
44/60
při 5600
|
59/80
při 5600
|
66/90
při 5600
|
Max.
toč. moment (Nm při ot/min)
|
88
při 3800
|
110
při 4000
|
125
při 4000
|
Vznětové
motory ECOTEC
|
1.3
CDTI
|
1.3
CDTI
|
1.7
CDTI
|
Zdvihový
objem (cm3)
|
1248
|
1248
|
1686
|
Max.
výkon (kW/k při ot/min)
|
55/75
při 4000
|
66/90
při 4000
|
92/125
při 4000
|
Max.
toč. moment (Nm při ot/min)
|
170
při 1750–2500
|
200
při 1750–2500
|
280
při 2300
|
/al/
|