vyšlo
i v Lidových novinách 10.12. 2007
Jsou
v současnosti nejen prodejním fenoménem, ale
tvoří zcela novou
třídu spotřební elektroniky. Není to tak
dávno, kdy satelitní navigace byly znakem toho
nejvyššího luxusu a tvořily pouze vybavení těch
nejdražších limuzín a příplatek za ně byl za
horentní sumy.
Dnešní trh nabízí velmi široký výběr
a hlavně velkou variabilitu jednotlivých modelů.
Málokterý je již jen pouhou navigací. Většinou
se jedná o multimediální centra, která sdružují
další funkce jako například prohlížeč
fotografií, Bluetooth handsfree, samozřejmě i
monitor nebo i digitální televizi. V našem
testu jsme
ani tentokrát
nechtěli dávat přednost pouze některé
cenové relaci, ale připravit široký rejstřík.
Vynechali jsme pouze kategorii těch nejlevnějších,
kde často nejsou žádné výrazné prvky, o kterých
by bylo zajímavé se zmiňovat. Začali jsme u těch
středních, neopomenuli jsme ani ty
velmi propracované komfortní, ale také ne
zcela nejlevnější.
Také
jsme se nesoustředili pouze na jednu kategorii v oblasti
přenositelnosti především proto, že co jednomu
uživateli může připadat velmi přínosné, pro
druhého je zcela nezajímavé. Proto jsme se soustředili
nejen na samotné vlastnosti, ale i na celkovou užitnou
hodnotu, univerzálnost a další prvky, které
mohou pomoci při výběru. Mimo jiné jsme dospěli
k názoru, že ona univerzalita opravdu není
špatná a tak jsme používali navigaci kromě aut
například i na kolech, skútrech, na motorce a především
i v letadlech. Tady jednoznačně dominovaly obě
navigace Garmin. I když obě se zcela jinou
filozofií, tak vedly bezkonkurenčně nad ostatními
především ve výdrží baterií, odolností proti
povětrnostním podmínkám, a to do takové až
absurdní podoby jako je vhození Garminů do vody.
Pakliže vám neuplave tak se mu nic nestane. Například
takové Zümo 550 se ještě odlišuje
rafinovaností držáků.
Standardně jsou dodávány dva. Jeden určený
pro automobil, druhý pak na motorku. Podle toho na
který Zümo připevníte, tak se změní některé
vlastnosti zobrazení displeje. Například
velikosti písma při zadávání adresy. Není
proto problém pracovat na motorce i v rukavicích.
Dalším hitem bylo podrobné sledování letu s okamžitou
zcela perfektní orientací lokality ve které
se nacházíme, také samozřejmě rychlosti a výšky.
Vzhledem k tomu že navigace je přístroj
pasivní je možno jí používat i v dopravních
letadlech a proto jsme jí po celé léto používali
na služebních
cestách.
Garmin
GPSMAP 276C
/ 278
19 990 Kč/ 29 990 Kč
Nejprofesionálnější
navigace, kterou jsme měli v rámci testů k dispozici.
Odlišovala se od ostatních v desítkách vlastností. Neuvěřitelná
je například její výdrž baterií kolem až šestnácti
hodin, v čemž je o několik tříd lepší než
konkurence. Také možnosti uživatelského nastavení
jsou vynikající . Vše je možno upravit na míru
a užívat pak jak potřebujete. Vzhledem k tomu,
že náš model byl vybaven kromě automap i speciálními
leteckými mapami některých evropských zemí,
byla práce s ní opravdovým zážitkem nejen
na zemi v autech a na motocyklech, ale také v letadlech
. Zkoušeli jsme ho i na lodi. Jen pro zajímavost,
univerzalita tohoto modelu je tak rozsáhlá, že
například po dokoupení modulu jej kromě jiného
lze používat například i jako echolot a zkoumat
výskyt ryb v okolí. Snad jedinou nevýhodou tohoto
modelu je relativní složitost ovládání. Když
ho však zvládnete, je pro vás tento přístroj
zcela perfektní.
Garmin
GPSMAP 276 C je totožný s Garminem 278. Rozdíl
je ve vybavení. V 278 je k dispozici mapa
Evropy a v základním kitu je automobilová sada -
držák a CL napaječ s reproduktorem. 276 je
primárně vybavená pouze držákem na loď a je
bez map.
Výhody:
bezkonkurenční výdrž baterií, detailní
propracované menu, špičková univerzálnost
Nevýhody: složitější ovládání
- Přesnost
určení polohy: 7-10 m nebo méně při normálním
režimu GPS, WASS/EGNOS kompatibilita
- Rozměry
přístroje: 157 x 86 x 57 mm
- Displej:
barevný TFT, velikost 55 x 82 mm, rozlišení
320 x 480 pixelů, 256 barev, možnost podsvícení
displeje
- Hmotnost:
390 g
- Výdrž
LiIon akumulátoru: ž až 5-15 hodin při, výdrž
závisí na režimu použití
- Vodotěsnost:
dle normy IEC 60529 IPX7 (oddolnost proti vodě
při ponoření do hloubky 1 metru po dobu 30
minut)
- Body
a naplánované trasy: 3000 bodů s ikonou, názvem
a popisem, 50 naplánovaných tras, každá může
mít až 250 lomových bodů
- Záznam
trasy: kapacita aktivní paměti na 10 000 záznamů,
s možností zapnutí/vypnutí záznamu a
nastavení intervalu záznamu
- K
dispozici je 13 evropských jazyků včetně češtiny
- Mapová
paměť: externí, datové karty Garmin
- Podpora
automatického výpočtu trasy křižovatku po křižovatce
(autorouting)
- GPS
HELIX anténa (MCX konektor)
- Teplotní
rozsah -15 až +70°C
- Komunikační
rozhraní USB
- Baterie:
snímatelný LiIon akumulátor s přímým dobíjením
z externího napájení.
- Životnost
baterií: 5-15 hodin podle podsvícení
(ukazatel doby výdrže akumulátoru)
- Externí
zdroj : 11-35V stejnosměrné napětí
Garmin
Zümo 550
19 990 Kč
Zcela
odlišná filozofie než u modelu 278, přesto opět
vynikající naprostá špička v kategorii. Zatímco
předchozí model má velké množství podmenu a
dá se upravit do detailů,
Zümo 550 „sází“ na
jednoduchost,absolutní intuitivnost a komfortní
ovládání. Mimo jiné má dva moduly Bluetooth.
Jeden pro telefon, druhý pak pro handsfree sadu,
kam můžete připojit jakákoliv sluchátka či
reprodukční soustavy. Je jedinou navigací s Bluetooth,
která ve spojení s mobilem právě díky dvěma
modulům pracovala zcela nekompromisně bez jakýchkoliv
omezení. Díky kompaktnosti
a dalším vynikajícím vlastnostem byl tento model
absolutně nejpoužívanější a nejoblíbenější.
Jak již bylo řečeno v úvodu díky dvěma
zcela odlišným držákům upravuje některé
vlastnosti. Je jediným modelem, který byl perfektní,
v letadle autě na skútrech či na kole a dá
se sním chodit i na houby.
Přístroj
zümo 550 je vybaven dotykovým displejem s vysokým
jasem čitelným na slunci. Samostatnou kapitolou je
ovládání přístroje, které je velice jednoduché
a intuitivní - oproti automobilovým navigacím
jsou ovládací prvky přizpůsobeny pro ovládání
levou rukou a dá se ovládat i v motocyklových
rukavicích. To činí z zümo 550 přístroj do
nepohody, který jistě oceníte i při dalších
outdoorových aktivitách, jako je lyžování, jízda
na sněžných skútrech či čtyřkolkách, rybaření
a podobně.
Sada
s přístrojem zümo 550 je plně vybavena pro použití
jak na motorce, tak v automobilu, neboť obsahuje i
přísavný držák s podložkou na uchucení přístroje
v automobilu, tak i napaječ do Cl zásuvky v autě.
Výhody:
absolutní univerzálnost, citlivý dotykový
displej, vynikající výdrž baterií, dva moduly
Bluetoth, odolnost proti vodě, možnost použití
proti otřesových držáků.
Nevýhody:
nemožnost uživatelsky upravovat.
AvMap
Geosat 5 GT
14 399
Kč
Tento model
vyniká především výborným velkým „ pětipalcovým“
dotykovým displejem. To ho předurčuje nejen k velmi
komfortnímu sledování dopravní situace, ale také
například k prohlížení digitálních
fotografií. Pakliže máte v autě například
DVD či televizní tuner, může posloužit i jako
velmi dobrý monitor. Díky velké ploše displeje
jsou údaje nejen dostatečně velké a přehledné,
ale zároveň je v případě potřeby najednou
komfortně zobrazit většinu informací o probíhající
cestě, jako je momentální rychlost, vzdálenost
do cíle, či ujetá vzdálenost. Ve spodních lištách
jsou údaje o ulici či místě, ve kterém se
právě nacházíte a důležitých průjezdních
bodech či cílech. Mimo tyto výborné vlastností
má však i dvě, které již tak oslnivé nejsou.
Slabinou je především malá výdrž baterií,
která výrazným způsobem omezuje univerzálnost této
navigace. Druhou je horší
mikrofon, který snižuje možnost používání
Bluetooth handsfree, které je v zařízení
nainstalováno.
Výhody:
velký dotykový displej, vícelové použití
jako monitor, dobře zpracované ovládání map přehledné
kontrolní údaje.
Nevýhody:
malá výdrž baterií, nekvalitní zabudovaný mikrofon pro handsfree
- Audio výstup:
ano
- Barometrický
výškoměr: ne
- Dálkové
ovládání: ne
- Klávesnice:
ano
- Magnetický
kompas: ne
- Možnost připojit
externí anténu: ano
- Podpora
Bluetooth: ano
- Procesor:
ARM 9300 MHz
- Připojení
k PC: USB
- Typ GPS
antény: patch
- Typ GPS
chipsetu: SiRF Star III
- Typ paměti:
SD
- Uchycení
přístroje: s přísavkou
- Vestavěná
GPS anténa: ano
- Video a
Audio vstup: ano
Napájení:
- Obsahuje
vestavěnou baterii: ano
- Připojení
do cigaretového zapalovače: ano
- Typ
baterie: Li-Ion
- Typy napájení:
12/24 V
- Výdrž
baterií: max 2 hod.
|
- Automatické
nastavení jasu : ano
- Dotykové
ovládání: ano
- Počet
barev: 65536 barev
- Rozlišení
displeje: 320x240 pixelů
- Rozměry
displeje: 12,5 cm
- Typ
displeje: LCD TFT
- Hmotnost:
420 g
- Rozměry:
100 x 139,7 x 35,4
Navigace:
- 2D režim:
ano
- 3D režim:
ano
- Blokování
placených úseků: ano
- Detaily
odboček: ano
- funkce
"minimum obratů": ano
- Noční režim:
ano
- Podpora
TMC: ano
- Průjezdní
body: ano
- Přepočítávání:
automatické, na dotaz
- Režim pro
pěší: ano
- Trasový
počítač: ano
- Výpočet
trasy: nejkratší, nejrychlejší
|
Panasonic
CN-GP50N
- Strada 12 995 Kč
Jestliže skoro každá
z námi testovaných navigací, má
minimálně jednu unikátní vlastnost, kterou vyniká
nad své okolí, pak u Strady je to v první řadě
neobvykle bohatá nabídka příslušenství. Kromě
standardního nabíjení a autonabíječky je to například
přídavná externí anténa a k tomu ještě přijímač
TMC. Další
silnou stránkou nové Strady je velký displej
16:9. Také kvalitní práce s Bluetooth
technologií pro telefonování s možností přímého
vytáčení z displeje navigace. Mapové
podklady navigace jsou od společnosti Navteq
a pokrývají 37
zemí. Ovládání navádění je intuitivní a nečiní
problémy. Tak jako i u některých dalších modelů
/především těch s větším displejem/
trochu zazlíváme, že není osazena A/V vstupem.
Právě takový monitor by byl velmi praktický pro
prohlížení fotografií či videa. Na Stradě to
sice jde pomocí nahrávky na SD kartu, což nám však
nepřipadá dostatečně komfortní. Až na tuto
drobnost, která je však běžná i u jiných modelů
na nás
Strada působila velmi dobře a je možno ji jen
doporučit.
Výhody:
velmi bohatá výbava, moderní kvalitní displej
16:9,
Nevýhody: pouze pasivní držák, zbytečně
malé písmo
Dynavix Omega
9 996 Kč
Je
jedna z mála českých navigací. Což je
rozhodně především pro patrioty dobrá zpráva.
Má působivé
provedení hardware, kvalitní matný materiál s výrazně
„seknutými“ hranami působí v kombinaci
se stříbrnými směrovými ovladači velmi
seriozním dojmem. Formát 16:9 odpovídá
současnému trendu. Také menu je dle našeho
grafického cítění velmi zdařilé.
Velmi dobrou vlastností je i využití dostupných
aktuálních dopravních informací pro výpočet
trasy pomocí RDS-TMC.Také upozornění řidiče na
měřené úseky nejsou zcela běžné bývají s nimi
vybaveny pouze jen některé komfortní modely.
Její cena okolo 10 000 Kč je příznivá.
Naopak některé grafické prvky
této mapy
nás oproti těm nejlepším trochu zklamaly.
Pozitivní je dotykové systémové ovládání
displeje. Postrádali jsme však například podrobnější
návod k produktu a vstupní A/V konektor. Sečteno
podtrženo. Jsou sice zajisté lepší navigace, avšak
v poměru cena výkon je Dynavix Omega velmi
zajímavým hráčem na našem trhu, a to především
v poměru cena výkon.
Výhody:
pěkný
design upozornění na měřené úseky RDS-TMC
Nevýhody:
nemá žádný vstup pro přehrání videa či
fotografií
-
CPU:
Samsung 400Mhz (SC2440)
- Displej: dotykový barevný 4"
HighBrightness (480 x 272 px)
- Operační paměť: 64MB
- Integrová GPS: SiRF III Star LP (20 kanálů)
- Integrovaný přijímač RDS-TMC (aktuální
dopravní data)
- Rozměry: 115 mm x 90 mm x 29 mm
- Hmotnost zařízení: 260 g
- USB, podpora SD/MMC karet, černá barva
- Příslušenství: držák do auta, autonabíječka,
nabíječka
Mezi
nejdůležitější vlastnosti Dynavix Omega patří:
- 4“
displej s rozlišením 480x272 bodů
- navigace
"od domu k domu"
- upozornění
na úseky měření rychlosti
- ovládání
programu i hlasový výstup v češtině
- inteligentní
navigace upozorňující pouze na důležité
manévry
- volba
cíle pomocí části názvu, adresy, čísla
domu či křižovatky ulic
- vyhledání
nejkratší nebo nejrychlejší trasy
- možnost
zadávání složitých tras pomocí průjezdních
bodů
- přidávání
vlastních cílů, oblíbené a nedávné cíle
- automatické
přepočtení trasy po jejím chtěném či
nechtěném opuštění
- zobrazení
kvality signálu GPS
- propracovaný
systém eliminace chyb GPS
- využití
dostupných aktuálních dopravních
informací pro výpočet trasy pomocí RDS-TMC
- zobrazení
mapy se silnicemi, krajinnými prvky (les,
pole, řeka), body zájmu (POI) aj.
- otáčení
mapy ve směru jízdy nebo stále na sever
- 2D/3D
zobrazení mapy
- ztlumení
barev v nočním režimu
- automatická
změna měřítka mapy a hlasitosti podle
rychlosti jízdy
- ovládání
prstem bez nutnosti používat stylus
- simulace
jízdy podél trasy při krátkém výpadku
GPS signálu (jízda v tunelu apod.)
HP
iPAQ 316 -
10 900 Kč ( cena eshopy)
Čerstvá
novinka od HP. Velmi tenký přístroj, který je předurčen
nejen jako navigace do auta, ale dle našich zkušeností
je možno jej velmi úspěšně používat jako
osobní navigaci. Také zde jsou zajímavé možnosti
dalšího využití například pro prohlížení
obrázků, videa, kalkulačky či přesný čas
nejen v lokalitě, kde se nacházíte, ale i v dalších
připravených městech. Velmi praktické je ovládání
velikosti mapy rolerem a nikoliv dotykově na /+ a
-/ jak bývá obvyklé. Tento model je dle našeho názoru
ideální pro toho, kdo kromě automobilu tráví čas
i v terénu a často se pohybuje v přírodě.
Vzhledem k tomu, že se jedná o předprodejní
vzorek, netestovali jsme zatím takové vlastnosti
jako například výdrž baterií. To však učiníme
na stránkách iTestu jakmile budeme mít k dispozici
prodejní verzi, což by mělo být v nejbližší
době. Zajímá nás například jak se tento tenký
model bude chovat
na horách, pro které je vzhledem
ke své skladnosti nízké hmotnosti víceméně
předurčen.
Výhody:
velmi tenká stavba výborný jako osobní navigátor
Nevýhody:
drobné ikony
Typ
procesoru |
Duální
procesor SiRF Titan ARM11 |
Rychlost
procesoru |
600
MHz |
Typ
monitoru |
TFT |
Velikost
monitoru |
4.3" |
Rozlišení
videa – popis |
800
x 480, 65 tisíc barev, 16 bitů |
Standardní
paměť |
Hlavní
paměť 128 MB SDRAM pro běh aplikací, paměť
2 GB ROM, paměť dostupná pro uživatele se
liší v závislosti na nainstalovaných mapách |
Technologie
bezdrátového připojení |
Integrovaný
přijímač GPS, Bluetooth® 2.0 s technologií
EDR |
Přijímač
GPS |
Pokročilý
přijímač GPS SiRF s akcelerací InstantFix™
time-to-first-fix |
Pioneer
AVIC – X3
48
990 Kč
Na
rozdíl od ostatních jmenovaných modelů je
zabudována do prostoru 1DIN místo klasického
autorádia. Je velmi komfortním
univerzálním informačním a zábavním
centrem v automobilu. Je sice zcela
nejdražší námi testovanou navigací v těchto
testech , avšak nedá se to tak striktně
posuzovat. Zejména proto, že mimo navigaci obsahuje tento systém i špičkové rádio, DVD a
vynikající sedmi
palcový monitor. Mapy Evropy jsou umístěny na
dvou DVD-ROM. Veškeré hlasové informace jsou přenášeny pomocí audio systému vozu s volbou
levého pravého či obou kanálů. Velmi praktický
je integrovaný
3D gyroskopický senzor, který umožňuje stálou
navigaci při ztrátě signálu GPS. Samozřejmostí
u takto vyspělého systému je i
integrovaný RDS-TMC tuner pro zobrazení
dopravních informací v reálném čase.
Vzhledem k velikosti displeje je přehled o
projížděné trase excelentní.
Výhody: výhody spojené s propojením
všech audio a video přístrojů ve vozidle do
jednoho centra,komfortní ovládání, vynikající
obraz i zvuk
Nevýhody: vyšší cena
- 32-bit
RISC procesor
- Exkluzivní
grafický procesor pro hladké vykreslování
- Mapy
Evropy na dvou DVD-ROM - CNDV-70DX
- Vyspělý
a super rychlý výpočet a přepočet trasy
- Hlasové
navádění v deseti jazycích
- A/V
a Navigační Menu v deseti jazycích
- Navigační
menu v češtině
- Volitelný
kanál pro hlasové navádění (L, R, nebo L+R)
- 6
režimů sledování: Mapový režim, Pohled řidiče,
Kombinovaný režim, Režim seznamu ulic, Zpětný
pohled, Režim dynamiky vozidla
- Navigační
paměťový režim pro současnou navigaci a A/V
zábavu
- Integrovaný
GPS přijímač
- Integrovaný
3D gyroskopický senzor pro stálou navigaci při
ztrátě signálu GPS
- Integrovaný
RDS-TMC tuner pro zobrazení dopravních
informací v reálném čase
- Přizpůsobení
pozadí obrázky z CD-ROM
- Přizpůsobení
úvodní obrazovky obrázky z CD-ROM
OBRAZOVKA
- 7-palcová,
aktivní matice TFT, LCD barevná obrazovka s protioslnivou
technologií
- Zobrazovací
oblast: 6.95-palců (144mm x 77mm) / 336,960
(480 x 234 x 3) pixelů
- Ovládání
dotykovým displejem
- Nastavitelný
úhel sledování (50° — 110°)
- Nastavení
parametrů obrazu
- Nastavitelný
širokoúhlý režim (zarovnání/celá
obrazovka/kino (16:9)/zoom/normální)
Sony NV-U93TC
11 100 Kč
Také
navigace Sony NV-U93TC
patří mezi moderní modely v oblíbeném formátu
16:9. Monitor je proveden v čistém jednoduchém
stylu bez zbytečných okras, ostatně tak jak je u
této značky obvyklé. Čistý a přehledný design
je také vlastností softwarové části. Údaje
jsou přehledné. Výbornou vlastností je například
systém pro práci navigace při ztrátě signálu zajímavá
je i vestavěná
funkce TMC, tedy systém pro sledování dopravního
provozu. Velmi pozitivní je i možnost telefonovat
s tímto modelem systémem Bluetoth. Na rozdíl
od některých jiných značek, Sony zde zabudoval
zcela funkční systém. Telefonování je
oboustranně zřetelné a značně usnadňuje řidiči
jízdu a současné telefonování. Snad jediné co
jsme zde postrádaly byla absence vstupů pro možnost
využívat tento jinak velmi dobrý monitor pro další
možnosti jako je například prohlížení fotek či
sledování DVD či iPodu.
Výhody:
moderní kvalitní displej velikosti 4,8“ ve formátu
16:9.
Nevýhody:
malé možnosti pro univerzální použití
- S předinstalovanými
mapami celé Evropy (ČR a SR plné pokrytí)
- 4,8" širokoúhlá
dotyková obrazovka s vysokým jasem,
antireflexní vrstvou a potahem odolávajícím
otiskům prstů
- Volání v režimu
handsfree s technologií Bluetooth® a vestavěným
mikrofonem
- Funkce Gesture
Command umožňuje sledovat jednoduché symboly
na obrazovce, které vás dovedou k běžným cílům
- Podpora stálou
2GB pamětí Flash a kartou Memory Stick Duo™
- Podpora více
jazyků
- Kolébka do
automobilu s funkcí TMC, která zajišťuje
dopravní informace v reálném čase pro plánování
optimální trasy
- Funkce Dynamic
Route Information zobrazuje, co vás dále na
trase čeká.
- Zajímavá místa
(vyhledává hotely, čerpací stanice atd.)
- POSITION plus -
přesné určení pozice 3 senzory dokonce i při
ztrátě signálu GPS
VDO
Dayton
6000
TMCBT
17 450
Kč
Čerstvá
novinka těchto dnů a zároveň absolutní hit.
Dayton
VDO 6000
TMCBT je na rozdíl od své konkurence vybaven
plnohodnotným digitálním televizním tunerem,
jedním z největších displejů o velikosti
5,6“ velmi silnou baterii Li-Pol 4000mAH, která
mu umožňuje provoz až 6 hodin při sledování TV
pak tři. Tento model tak jasně ukazuje další možnosti
v budování informačních a zábavních
center. Při ceně okolo 17 000 Kč, která je
v oblasti „lepších“ navigací běžná
ukazuje, že tak zajímavou věc jako je TV v autě
u tohoto modelu získá kupující
jako bonus. Není jistě nutno zdůrazňovat, že po
jednoduchém vyjmutí z držáku může sloužit
například na horách či chalupě jako mobilní
TV. Samozřejmostí je zde vstup pro prohlížení
fotografií a videa. Jestli se někdo domnívá, že
TV je na úkor navigační části, pak se velmi mýlí.
Tento Dayton má i v oblasti navigace špičkové
vybavení na úrovni nejvyšších modelů.
Výhody:
výborný velký displej, digitální TV tuner,
dlouhá výdrž baterií , skvělá univerzalita,
vynikající poměr cena výkon
Nevýhody: pro otrlé může být nevýhodou
že TV přepne v rychlosti 6 km automaticky na
navigaci
- české menu, české
hlasové navádění
- 5,6“
16:9, dotykový TFT LCD displej s vysoký
rozlišením
- Integrovaný
DVB-T TV tuner vč.teletextu (jediný na
trhu)
- Video přehrávač
- Integrovaný
30 – kanálový GPS příjmač
- TMC přijímač
pro on-line dopravní informace
- Bluetooth (dle
modelu)
- Nabíjecí
Lithium baterie 4000 mAh (6hodin navigace,
3hodiny TV)
- Navádění
pomocí piktogramů a hlasových povelů
- Zadávání cíle:
země/město/adresář/bod na mapě/POI(speciální
body)
- Různá kritéria
pro plánování trasy (nejkratší, nejrychlejší,
bez dálnic...)
- Plánování
trasy nezávisle od aktuální pozice
- 2D/3D zobrazení
mapy
- Režim simulace
- Integrované hry
- Prohlížeč
JPEG obrázků, přehrávač Mp3
- Stojánek na stůl
Na přelomu
prosinec / leden bude k dispozici držák s označením
MA4000, který bude sloužit k uchycení navigace
na opěrky ve vozidle. Při použití tohoto držáku
bude TV aktivní i během jízdy (nedochází k
naskočení černé obrazovky během pohybu
vozidla)
Cena držáku bude 1690,- vč. DPH
Petr
Řezáč
/
|