Výkonné
vznětové a zážehové verze, vrcholný model 3.2
V6 o výkonu
224 k. Sofistikovaný pohon všech čtyř kol s
elektro-hydraulickým diferenciálem.
Po nadšeném přijetí konceptu Antara GTC na
autosalonu IAA 2005 ve Frankfurtu nad Mohanem, Opel
tento rok uvede na trh produkční pětidveřovou
verzi tohoto crossoveru
Nový Opel
Antara se veřejnosti oficiálně představí ve světové
premiéře na podzimním autosalonu v Paříži
(30. září až 15. října 2006).
Specifický
charakter Opelu Antara je zvýrazněný mnoha
designovými detaily – spodní část působí
velmi robustně, dokonale sladěné karosářské
panely a výrazné linie propůjčují novému
modelu sportovní a zároveň elegantní image. Návrhářům
se podařilo vytvořit mnohotvářný vůz, který
je dostatečně dynamický a přitom nabízí vysoký
cestovní komfort i při nedelších jízdách.
Precizně stylizované detaily, jako je např.
charakteristický V-prolis v kapotě motoru
nebo maska chladiče s masivním příčným
chromovaným žebrem s velkým logem
automobilky Opel zvýrazňují vysokou kvalitu nového
modelu a okamžitě jej identifikují jako osobitého
příslušníka modelové škály automobilky Opel.
K charakteristickým
rysům nového modelu patří především vysoká
světlá výška, velká kola a robustní ochranné
prvky karoserie kompaktních rozměrů (délka x šířka
x výška: 4,57 x 1,85 x 1,70 m). Opel Antara nemá
větší půdorysné rozměry než moderní osobní
automobil střední třídy, zatímco ve svém
interiéru nabízí spoustu prostoru. Vnitřní
prostor Antary připomíná svým pojetím a zpracováním
elegantní sedan vyšší kategorie, na dynamický
charakter moderního SUV modelu upozorňují
anatomicky tvarovaná sedadla.
Jak je u
modelů značky Opel obvyklé jsou všechny ovladače,
přístroje a spínače rozmístěny podle optimálního
ergonomického konceptu. Palubní deska s velkými
dobře čitelnými přístroji a středová konzole
s centrálním informačním displejem jasně
naznačují, že středem zájmu návrhářů interiéru
byl především řidič. Palubní audiosystém je
podobný jako v ostatních modelech Opel,
nechybí ani DVD navigační přístroj a možnost
propojení s mobilním telefonem prostřednictvím
technologie Bluetooth.
Po uvedení
na trh budou pro nový Opel Antara připraveny tři
napříč montované motory, přičemž ve všech případech
jde o agregáty se čtyřventilovou technikou
rozvodu. Na samém vrcholu nabídky motorů stojí zážehový
vidlicový šestiválec, technicky velmi blízký šestiválcovému
motoru modelů Vectra a Signum. Motor V6 modelu
Antara, který dává ze svého objemu 3,2 l výkon
165 kW/224 k, je propojený s automatickou převodovkou
s funkcí ActiveSelect.
Marketingoví
odborníci automobilky Opel předpokládají, že
největší zájem bude o modely poháněné
dvoulitrovým turbodieselem „common-rail“ o výkonu
110 kW/150 k. Tento motor je standardně propojený
s manuální pětistupňovou převodovkou,
alternativou ovšem je i stejná automatická převodovka,
jako v případě motoru 3.2 V6.
Základní
pohonnou jednotkou řady Antara bude zážehový čtyřválec
s dvojicí vačkových hřídelů a vyvažovacím
hřídelem, který z objemu 2,4 l dává výkon
104 kW/141 k.
„Inteligentní“
systém aktivního pohon všech kol modelu Antara
kombinuje výhody koncepce s poháněnými koly
přední nápravy, tedy především směrovou
stabilitu při akceleraci a výbornou jízdní
dynamiku, s výhodami, které přináší stálý
pohon všech čtyř kol. Do pohonného systému je
zařazený elektronicky řízený elektro-hydraulický
diferenciál, který za každé situace garantuje
optimální rozdělování točivého momentu mezi
kola přední a zadní nápravy. Systém pohonu je
perfektně koordinovaný s protiblokovacím
systémem brzd ABS a elektronickým stabilizačním
systémem ESP, které zvyšují míru aktivní bezpečnosti
jízdy.
K dalším
standardním prvkům modelů Antara patří mj.
hydraulický brzdový asistent HBA (Hydraulic
Brake Assist), systém aktivní
ochrany proti převrácení ARP (Active Rollover
Protection) a také zařízení pro bezpečné
sjíždění svahů DCS (Descent Control
System), které není v této
automobilové třídě příliš obvyklé. Systém
DCS zaručuje bezpečné sjíždění i velmi prudkých
svahů konstantní rychlostí, která je předurčena
polohou pedálu plynu. Na přání se dodává i
systém stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stabilization
Assist).
Antara má
vpředu nezávislé zavěšení McPherson, zadní
kola jsou uchycena čtyřprvkovými závěsy. Brzdový
systém staví na bohatě dimenzovaných kotoučových
brzdách s ventilovanými kotouči u všech
kol.
Uvedením
modelu Antara přebírá Opel roli lídra v segmentu
crossoverů střední třídy, kterou až dosud hrály
mimoevropské automobilové značky. Díky možnosti
využívání synergických efektů celosvětových
výrobních a vývojových kapacit koncernu GM má
Antara nezaměnitelnou identitu a rozvíjí
charakteristické rysy své značky, mezi něž patří
především sportovní design, vysoce kvalitní
interiér a dynamicky naladěný podvozek.
/al/
|