Ne ne neispiroval jsem se podobným heslem z letošních
voleb. Legacy je opravdu velmi tiché, tváří
se nenápadně a přitom je i velmi výkonné. Motor
je bez vibrací a „slouží“ i ve vysokých
rychlostech bez zbytečné okázalosti. Legacy má
velmi dobré sportovní vlastnosti a zároveň je
spolehlivým rodinným automobilem.
Proslavená čtyřkolka s vyrovnaným
výkonem na všechny čtyři kola je již dlouhá léta
pojmem nejen ve sportu. Není snad jediného
konstrukčního prvku, na který by jeho tvůrci šli
podobně jako konkurence a na celkovém výsledku je
to dostatečně patrné. Zatímco před lety mohlo
platit, že Subaru je technicky vynikající
automobil s průměrným vzhledem, v poslední
době nové modely vyzrály i po této stránce a
staly se středem zájmu náročných klientů, kteří
upřednostňují kvalitu a precizní řešení před
okázalostí.
Tak jako i u ostatních
modelů značky i tento
plochý čtyřválcový boxer dosahuje díky
své konstrukci
velmi nízkého těžiště a tím i vynikajících
jízdních vlastností i ve velmi členitém terénu,
čímž samozřejmě nezapře svůj původ. V tomto
případě i přesto, že není žádným malým
autem, ale velkým rodinným kombíkem. Ostatně když
jsem do názvu dával slogan tichá síla, mohl tam
stejně dobře být i jiný, jako například
„zrozen v horách“. Není totiž
mnoho automobilů, které by se v horách osvědčily
tak jako právě vozy Subaru, a to samozřejmě platí
i pro tohoto „ sympaťáka“. Zatímco
třeba u Imprezy jsme si již dávno zvykli na
„vybroušené“ jízdní vlastnosti, u velkého a
relativně prostorného rodinného kombíka jakým
Legacy je, to může být pro někoho, kdo nezná
starší modely této značky dost překvapivé, a
to zvláště
při velmi razantní jízdě. I když si při tomto
způsobu jízdy
motor vezme i kolem jedenácti litrů benzínu
na sto kilometrů, vrátí vše nejen sportovním zážitkem,
ale i pocitem jistoty, který tato čtyřkolka vyvolává
snad v každém režimu. Jezdíte-li však sice
svižně, avšak rozumně, bez častého atakování
rychlostního maxima, dostanete se i pod osm litrů
na sto kilometrů, což vzhledem k velikosti a
jízdním vlastnostem je více než dobré.
Zatímco z venku je
většina
prvků zcela
typická pro Subaru, interiér je klasický a na
rozdíl od některých starších modelů nevybočuje
moc ze standardu. Nutno však říci že spíše
evropského, tedy design se více přizpůsobil
evropskému pojetí. Střední panel je v podstatě
celý z matného hliníku a nejen on, ale i přístrojová
deska jsou velmi kvalitně zpracovány.
Kruhové přístroje i ovládání až na některé
drobnosti se výrazně neodlišují od současných
trendů a působí dojmem obvyklého rodinného vozu
vyšší třídy. Je útulný
a je vybaven kvalitními plasty. Sedáky jsou
dobře anatomicky konstruovány a je možno v nich
jezdit i dlouhé vzdálenosti bez stopy únavy.
Ostatně tak jako zvenku i interiér vsadil na
kvalitní a seriozní dojem bez výrazných módních
výstřelků. Snad jediným překvapením je fakt,
že vnitřní prostor je o něco menší než byste
u této třídy očekávali. To je však daň za
robustní bezrámové dveře, které jsou tak samozřejmě
o něco širší než je obvyklé.
Legacy, jak již bylo naznačeno v úvodu, je originální
špičková čtyřkolka s vynikajícími jízdními
vlastnostmi, vhodná i do velmi náročného terénu.
Nebudí sice vášnivé emoce při prvním pohledu o
to více však po usednutí za volant. Díky svým jízdním
vlastnostem je i velmi dobrým řešením pro pocit
bezpečí. Díky střízlivému designu je výrazně
nadčasová a neokouká se zdaleka tak snadno jako některé
současné módní výstřelky. Díky poměru mezi
cenou /zhruba 660 000 až 870 000 Kč podle výbavy/ a užitnými
vlastnostmi je i velmi konkurence schopná.
/per//
|