V těchto
dnech se v závodě automobilky Opel v německé
Bochumi rozjíždí výroba nové Zafiry. Druhá
generace tohoto kompaktního velkoprostorového
modelu, který stanovuje standardy flexibility a
funkčnosti, se bude vyrábět na stejné výrobní
lince, jako kombi modely Astra Caravan, jež jsou běžnými
motoristy i odborníky vysoce ceněny pro svoji všeobecnou
kvalitu.
Do modernizace výrobní lokality a
produkčních technologií v Bochumi i do příslušného
tréninku zaměstnanců Opel investoval asi 400
milionů EUR. „Začínáme psát novou kapitolu
v mimořádně úspěšné historii kompaktních
velkoprostorových modelů značky Opel,“ říká
Martin Apfel, manažer výrobního závodu v Bochumi.
Aby byl rozjezd velkosériové výroby
Zafiry nové generace skutečně bezproblémový,
vyráběly se v Bochumi už od září loňského
roku první vozy z tzv. pilotní série, které
sloužily pro testovací a tréninkové účely. Ve
stejné době sjíždělo denně z výrobní
linky na tisíc Zafir první generace. Modely první
i druhé generace se budou vyrábět souběžně až
do 24. května, kdy budou objemově naplněny požadavky
jednotlivých trhů na vytvoření zásob stávajících
modelů pro období do uvedení nové Zafiry do
prodeje.
Na českém a slovenském trhu se
Zafira nové generace představí v září
tohoto roku. „Počítáme s tím, že v určitém
předstihu ještě před tímto termínem rozjedeme
předprodejní kampaň, během které si budou první
zájemci moci objednat novou Zafiru za velmi výhodných
podmínek,“ říká Roman Šubert, marketingový
ředitel české a slovenské kanceláře společnosti
GM Southeast Europe.
Podrobné marketingové průzkumy
ukazují, že Zafira druhé generace je dobře připravena
navázat na mimořádné úspěchy své předchůdkyně.
Do karet jí hraje i neustále posilující tržní
pozice třídy kompaktních velkoprostorových modelů
– od roku 1999 do roku 2004 tento segment v Evropě
posílil ze 2,4 % na více než 7 % podílu na
trhu osobních automobilů a odborníci se shodují,
že ve výhledu roku 2010 bude tržní podíl
segmentu vozů třídy Zafiry činit více než 10
%.
V závodě v Bochumi, stejně
jako v ostatních výrobních lokalitách
koncernu General Motors, se důsledně uplatňuje
tzv. princip nulové chybovosti, který přispívá
k dosažení a udržování nejvyšších
kvalitativních standardů. Světelná signalizace
systému „Andon“, která je nainstalována na každé
pracovní stanici, zabraňuje tomu, aby defektní díly
byly vůbec vyrobeny, a pokud by k tomu přece
jenom došlo, aby se dostaly dále do procesu montáže.
V principu pouze dokonale kvalitní díl bez
jakýchkoli chyb může postoupit na další pracovní
stanici. Díky tomu ve finále zákazníci dostávají
skutečně stoprocentně kvalitní vůz.
Návrháři a konstruktéři nové
Zafiry si dali velmi záležet na tom, aby z nového
modelu doslova vyzařovala kvalita. Mimořádně pečlivě
se proto volily všechny materiály i způsob jejich
použití, stejně jako například optimální
metody spojování dílů a komponentů. Zvláštní
zřetel byl brán na koncept interiéru a zejména
pracoviště řidiče - tvar i rozmístění všech
ovladačů odpovídá nejpřísnějším ergonomickým
nárokům.
Aby byla zaručena opravdu maximální
kvalita a funkčnost používaných komponentů,
procházejí všechny díly standardizovanými
testovacími procesy, během kterých se ověřují
jejich vlastnosti. Pouze vizuálně i funkčně
dokonale provedený prvek může postoupit dále do
procesu montáže nového vozu, který díky tomu na
první pohled dává najevo svoji špičkovou
kvalitu.
/al/
|