Oskar
- zatím díry v síti
Kdyby Oskarovy „základnovky“ (neboli
BTS) viděly, tak ta v Hrusicích
u Ladova muzea na dálnici D 1 by měla takto
krásný výhled. Ale ona nevidí. Ne protože
by snad špatně viděla, ale
proto, že tam ještě nestojí, ač tam stát dávno měla.
Podobně je na tom například
BTS na Božkově v Mnichovicích
u Prahy, či BTS Ostředek. Dálnici D 1 jsme si vybrali proto, že tato
komunikace patří k stěžejním v této zemi a její dokonalé pokrytí signálem by mělo patřit k vizitkám každého operátora.

Zvláště mě mrzí,
že pozdní výstavba narušuje „bétéesku“ Ostředek, naše
budoucí unikátní poutní místo „U tří mobilních stožárů“
na třicátém čtvrtém kilometru
D1.
Tady již od začátku
měsíce měly společně dotvářet malebný kolorit krajiny v absolutně
těsné blízkosti BTS všech tří našich mobilních operátorů. Toto
zajímavé místo by se v budoucnosti mohlo
jmenovat třeba „ Kopec smíření operátorů“ a mohly by se tam pořádat
pod stany seance. Jak nám sdělil zdroj, který nechtěl být jmenován,
tentokrát zde ten Oskarův zatím nestojí protože pracovníci ředitelství
dálnic údajně nechtějí dát povolení k vybudování výjezdu
ze své dálniční příjezdové komunikace.
Je to divné, protože ho dali jak Radiomobilu tak i Eurotelu a ty jsou oba
blíže dálničnímu tělesu než plánovaný Oskar. Ne, že
by mi toto zpoždění nějak
zvlášť vadilo. Naopak mezi 34 až 60 kilometrem je již
signál velmi dobrý a dá se v podstatě telefonovat bez přerušení.Některé
úseky se daří lépe, jiné hůře. Zažil
jsem zrod Eurotelu a zvláště Paegase
a připadám si proto dostatečně
ostřílený. Ono ostatně sehnat
všechna stavební povolení a další potřebná povolení není vůbec
žádná legrace. Dohadovat se s desítkami organizací
častokrát o absolutních prkotinách, či vést nekonečné
diskuse s těmi, které se pouze chtějí zviditelnit, je často
heroický výkon.
Mně vadí jiná věc. A to reakce na tento stav některých vedoucích
pracovníků Oskara. Když jsem se ptal například managera pro
vztahy s veřejností v předvečer
zahájení, byl jsem ujištěn, že tam budou druhý den mobilní základny.
Bylo to řečeno tak přesvědčivě,
že jsem již nic nenamítal. Když mi zhruba po týdnu jiný pracovník
marketingu barvitě popisoval jak na D1 v lokalitách, o kterých
jsem hovořil běžně telefonuje, říkal jsem si: „chlapče nerozpitvávej
to, co je to týden v životě lidském“.
Po třech nedělích
jsem si však řekl „dost.“ Doba hájení má také své meze“ a udělal
jsem průzkum na lince péče o zákazníky.
Výsledek byl velmi neradostný. Všichni dotázaní operátoři mi
s absolutní samozřejmostí sdělili, že D1 je perfektně pokrytá.
Zvláště agilní hoch pak na mé nesouhlasné námitky argumentoval
zcela „logicky“ tím, že pokrytá být prostě musí, protože on to
má v mapě zelené.
Oskar dokázal udělat
pro své zákazníky v rekordně krátkém čase spoustu dobrých věcí.
Ať už to byl výborný signál v rekordně krátké době
nejen v Praze, ale i v dalších městech,
či rozsáhlý sortiment neblokovaných mobilních přístrojů za
dobrou cenu až po tarifikaci po sekundách. Na druhé straně, jestliže
má firma jako základní motto své práce otevřenost, je jakékoliv
„zatloukání“ skutečnosti trestuhodné. V případě „zatloukání
z neznalosti“ je to snad ještě horší. A hlavně si myslím, že
to není ani moudré. Už jen proto, že kdyby zákazníci znali důvody
proč je tomu tak jak tomu je, byly by podstatně shovívavější. Buďme
upřímní. Sám fakt, že se z některého
místa, kde jsem se už dávno dovolat měl, nedovolám, je daleko menší
průšvih než to, že zákazníkovi řeknou
„kompetentní“ pracovníci, že tam a tam je bezvadný signál,
on si koupí kartu a telefon a pak mu zbudou jen oči pro pláč. Oni totiž
v okolí dálnice bydlí i lidé…
Věřím proto, že situace v těchto lokalitách
je ojedinělá a další průzkumy nás jen příjemně překvapí.
V nejbližší době vás proto
budeme informovat o pokrytí signálem
v okolí dalších silničních
tahů.
Petr Řezáč
|
 |


|
 |