O pejskovi, kočičce a Oskarovi
aneb horor po česku
Kdyby
v pohádce o pejskovi a kočičce dělala naše roztomilá zvířátka
místo dortu faktury, určitě by byly podobné těm, které nám
vyrobil náš milý operátor Oskar. Je v nich opravdu všechno smotáno
tak strašně, že se v nich, jak se ukázalo, nevyznají ani pracovníci
Oskara, které jsme požádali o vysvětlení.
Ráno přišla listonoška a přinesla nám do redakce mimo jiné i dvě
úhledné obálky. Malou a velkou. Na obou se na mne smál červený
Oskar. V tu dobu jsem ještě netušil proč se tak „řehtá“...
Záhy mně to však došlo.
„Podezřívám ho, že se mi vysmívá“. Na jedné faktuře byla dnes,
tedy 5.4., splatnost 31.3. a na druhé byl jako termín splatnosti uveden dnešní
den. To však byl jen počátek hororu. Filozofie, se kterou jsou dotyčné
faktury dělané, je tak rafinovaná, že jí nerozumějí ani samotní
pracovníci Oskara. Nejvíce se mi líbil pracovník zákaznického
centra, který mi po zhruba půlhodinové konzultaci řekl. “ Víte, já
jsem tady proto, abych vám vysvětli,l jak to je správně, ale já vám
to říct nemůžu, protože jsou to v tomto případě opravdu strašné
nesmysly. Rozpis vyúčtování
je opravdu velkolepý. V rubrice provolaných volných minut je
doslova toto. Volné /minuty/ 5 hodin, provolané 29,minut 58 vteřin, úspory
–104,
90. Čeho 104,90. Korun či
minut? Ani jedno ani druhé.
Kromě jiného se ani nikde nedozvíte, kolik minut vám ještě zbývá do dalšího měsíce.
Takových stránek máme k dispozici hned několik.
Velmi pozoruhodné je i podrobné vyúčtování. Například
podrobný účet bývalé čtyřky,
nyní Dohody s Oskarem, má zvláštní seznam na pevné linky a další
na Paegas a Eurotel, tedy všechny hovory za stejnou cenu. Naopak minuty
ve špičce jsou na stejném seznamu s minutami mimo špičku. Ač právě
zde jsou výrazné tarifikační rozdíly. V podrobném účtu
naprosto chybí opravdu provolaný čas, ale je tam uveden pouze ten, který
byl již operátorem upraven. Tím ztrácíte
kontrolu nad skutečně provolaným časem.
I další faktura, tentokrát
na jiné číslo, má řadu nesmyslností, které se nám nepodařilo ani
po velmi detailní analýze vypátrat. Kromě jiného jsou na ní i počty
minut, které nesouhlasí s našimi kontrolními zápisy, a které při
naší průběžné kontrole na zákaznické lince byly uznány jako mylné
a pak se zase objevily v účtu. To už je ale jiná kapitola, nikdo
nejsme neomylní. Nechceme ti milý Oskare škodit. Ba právě naopak, jsi
nám, jak již jsme několikrát uvedli sympatický svou cenovou politikou
i tím, že jsi výrazným způsobem vyvolal konkurenční prostředí. Na
druhé straně se domnívám, že tak základní věci jako jsou faktury
jsi mohl „natrénovat“ podstatně kvalitněji a hlavně rychleji.
Hlavním problémem zde není
jedna „zvoraná“ faktura, ale celý
nesmyslný systém fakturace.
A to je politování hodné, protože ses mohl podívat za inspirací
například u konkurence. A
proto si myslím, že experiment s „dortem“, do kterého se všechno
semlelo bez ladu a skladu je zbytečný.
Petr Řezáč
