Vyšlo 13.3.200

E-mail

Také věříte reklamě?

aneb

Jak jsem se nestal středem pokrytí

Když jsem si více než před dvěma lety koupil mobil zvolil jsem Paegase. Ze začátku jsem stále věřil, že služby budou lepší a lepší….. V poslední době mi však naopak doslova začal pít krev. Chcete vědět proč? Tak tedy hezky popořádku. 

Ohlédnu-li se dnes nějaký ten pátek nazpět, je mi jasné, že jsem měl výběru provozovatele sítě věnovat větší péči. Myslel jsem si – EuroTel nebo Paegas, to je prašť jako uhoď. Někteří moji mobilní známí mě už tehdy varovali: Nekupuj si Paegas, nebudeš mít signál. Já jsem se jim jen smál a přesvědčoval je i sebe sama, že je to jen otázka krátké doby a Paegas bude minimálně na stejné úrovni jako EuroTel. Asi nemusím zasvěcencům popisovat, jaká že je skutečnost. Tak jsem si osedlal Paegase. Že si doma asi moc nezavolám, s tím jsem i počítal (i před tím mě varovali), přesto jsem naivně věřil, že jednou bude líp. V bytě jsem sice našel místečko, kde dost často chytím signál zvící jedné čárky,  ale běda, jak s tím malinko pohnu, už se mi to posmívá, abych prý zvolil novou síť. Když mi někdo nedej bože zavolá, popau přístroj a utíkám před dům, kde se mi podaří někdy ulovit ty magické čárky i dvě, ale nikdy ne na dlouho. Hloupé bývá, když jsem podomácku oblečen (tj. trenýrky a tričko) a ono třeba venku mrzne, sněží a ten na druhé straně má zrovna takovou potřebu popovídat si. (Otužování je ale zdravé, taky se mi tuto zimu, po dlouhé době, všechny chřipkové epidemie obloukem vyhnuly). Podobný stav věcí je i v práci (až na ty trenýrky). Čte-li tyto řádky některý  z odpovědných pracovníků Paegasu a říká si: „Zase nějaký nactiutrhač naší firmy, bydlí si někde na samotě u lesa, kde už ani ty lišky dobrou noc nedávají, tak co by chtěl? Kvůli němu tam „základnovku“ stavět přece nebudeme,“rád bych ho jemně upozornil, že sice žiji a pracuji na venkově, ale tím pravým „vidlákovem“ Mirošovice opravdu nejsou. Dvacet kilometrů od Prahy, komerční zóny přes kopec, dopravní tepny dokonce dvě a to nejen  dálnice D1, ale i hlavní tah Praha – České Budějovice, tedy dost významný dopravní uzel. Čili místo, které by si zasloužilo opravdu dobré pokrytí, a to nejen venku, ale i v budovách, které obyvatele každé obce a města zajímá především (k čemu je mi telefon, se kterým musím při telefonování běhat po zahradě?) Jen tak mimochodem, telefony sítě EuroTel v Mirošovicích „praskají ve švech,“ tak silný signál tu mají. Navíc bych si nedovolil zveřejňovat tyto úvahy, pokud bych nevěděl, že místo mého bydliště není žádnou výjimkou a že EuroTel v tomto ohledu zcela jasně vítězí na body na mnoha dalších místech naší země (možnosti porovnání mám). (RadioMobil také velmi zdůrazňoval, že jeho ceny jsou nejvýhodnější. Dnes již neplatí ani toto a většinou se jedná v podstatě o rozdíly  zcela kosmetické).

Problémy spojené s lovením vln časem způsobily, že mě při doma uskutečňovaných telefonních hovorech stále častěji napadají až destruktivní myšlenky typu prohodit oknem, rozbít kladivem, přejet autem, utopit v bazénu, zahrabat do sněhu, zavolat operátorovi a podobně. Situace zašla v poslední době tak daleko, že už si doma mobil raději ani nezapínám.

A do toho všeho přišla ta reklama.

Už dřív, když se nám náš milý RadioMobil chlubil svou mohutnou expanzí prostřednictvím billboardů se stručným a úderným sdělením „Pokryto!“, jsem začal tušit, že s reklamou něco nebude v pořádku. Došlo k tomu tak, že při míjení jedné takovéto cedule napadlo kolegu, už tehdy šťastného klienta Paegasu, mrknout na displej. Asi už tušíte, co se mu na něm zjevilo. Nic. Tak jsme si udělali takovou zkoušku jak jsme viděli billboard s tímto nápisem vyzkoušeli jsme signál. Chvílemi jsme měli pocit, že Paegas chce výběrem míst pro reklamu někdo diskreditovat….

Nebo hit poslední doby související se snižováním tarifů předplacených služeb Go a Twist. Po shlédnutí této reklamy  mám nejen  já zcela zavádějící dojem:  my (tedy jako Paegas) máme sice ceny hovorného skoro stejné jako konkurence, avšak pozor, u nás končí špička už v 15:30, tedy o celou půlhodinu dřív! Řekněte sami, nezní to krásně?  Samozřejmě, že zní, ovšem jen do té doby, než u „přítele“ operátora nebo třeba na webu zjistím, že zaplatím naprosto stejnou cenu, ať volám ve špičce nebo v době mimo špičku (ve všední dny od 15:30 do 19:00), jedinou drobnou změnou je pouze o celé 2,- Kč levnější volání na pevnou síť. A ruku na srdce, jak často na ni z mobilu opravdu voláte?

Vrchol byl, když jsem si nedávno  otevřel svůj oblíbený časopis. V poklidu pročítám zprávy, popíjím ranní kávu, pak otočím list a bum! V tu ránu jsem nadskočil. Celostránková reklama Paegasu mi přesvědčivě a nekompromisně oznámila, že středem jejich pokrytí jsem se stal právě já. A že mají pokryto i dalších 99% všech obyvatel. Zahodil jsem noviny a utíkal k telefonu položenému na okenním parapetu (místo s největší pravděpodobností výskytu pegasích radiových vln) přesvědčit se na vlastní oči, jaké mě to potkalo nenadálé štěstí.

V koutku displeje na mě ustrašeně pomrkávala jedna čárečka, taková ta úplně nejmrňavější chudinka. V tu chvíli mě zcela logicky popadl amok a chtěl jsem telefon tentokrát rozpustit v kyselině. Jenže žádná nebyla v dosahu, tak jsem se zklidnil (ten strojek stejně za nic nemůže) a vrátil se k rozečteným novinám a kafi. Stránce s tou nehorázností jsem se nadále pečlivě vyhýbal, protože vím, že rozčilování mému zdraví nijak neprospívá.

Tak co, ještě věříte reklamám?

                                                                             Marek Žádník
                                                         
 Autor je spolupracovníkem redakce