Nikdy nebyla v české republice tak velká
konkurence v oblasti skútrů jak je tomu dnes.
Padesátek a stopětadvacítek je již tolik, že
si jen ty co byly vystaveny
nemůžete všechny zapamatovat . A nejen
to, konečně se začíná výrazně rozjíždět
i trh se skútry velkými. Příjemnou
tendencí u
maxiskútrů je lehké snižování cen, tedy
respektive uvádění nových modelů za ceny
rozumnější než tomu bývalo dříve. Pakliže
jsou stejné či o něco dražší,
pak jsou většinou výrazně lepší než
tomu bylo u modelů starších. Co nás zaujalo
nejvíce? Bylo toho více.
|
Piaggio
MP3 250 |
Z technického
hlediska je velmi pozoruhodné určitě především
Piaggio MP3 250. I když již delší
dobu známé, v Praze bylo na Motocyklu
poprvé. Málokdy
dám na reklamní slogany a zaručeně revoluční
věci beru s rezervou, ale musím přiznat,
že tady jsem trochu podlehl, protože výhody
nového MP3 vypadají velmi logicky. Netradiční
tříkolka by měla mít takřka všechny
pozitivní vlastnosti klasického skútru. Navíc
pak zcela ojedinělou stabilitu v extrémních
podmínkách. Ostatně máme se zastoupením
Piaggia domluvený na nejbližší dobu klasický
redakční test a o tom jaké vlastnosti nás
zaujaly či nezaujaly
vás budeme brzy informovat.
Kymco
, dříve velmi špatně
v České republice prezentované,
se zde prezentuje se současným dovozcem třetím
rokem a je to velmi patrné. Pozitivně.
Plný široký sortiment a konkurenční
ceny jsou krédem firmy, která jen těsně za
hranicemi distribuuje nejen
k nám, ale co je velmi podstatné,
mnoho let je velmi úspěšná i v Německu.
Ze široké nabídky se nám velmi líbila především
vlajková loď - maxiskútr XCITING
pětistovka, která má
vše co ti nejlepší a přesto je svou
cenou 154 000 Kč ve velmi dobrém poměru
cena výkon. Splňuje normu
EURO 3. Má špičkový výkon 28 kW
a žádný karburátor, ale moderní vstřikování.
Jsou zde ale i jiné vychytávky
jako seřiditelný štítek,
parkovací brzda, velké množství úložných
prostorů a
mnoho dalších komfortních detailů. To však
zdaleka není všechno. Například model Poeple
S 200i používá například
v blinkrech i v zadní svítilně
osvětlení LED diod, což je nejen efektní,
ale v době celodenního svícení i velmi
praktické pro stav vašeho akumulátoru.
|
|
Kymco
XCITING |
Kymco
People S 200i |
Tradičně
nejucelenější obsahový program
má Suzuki Burgman. Pouze se nám
zdá, že v současné době je většina
modelů proti konkurenci cenově
předimenzována,
díky čemuž to asi v masovém měřítku
s prodeji nebude
žádná velká sláva.
|
|
Suzuki
Burgman |
|
Yuki
známá především velkým sortimentem v oblasti
motocyklů tentokrát
překvapilo i pestrou nabídkou skútrů.
Od několika padesátek až po majestátního Arrow
125 /250, který pořídíte podle obsahu od
56 do 80 tisíc Kč. Krásnou novinkou je i ZN125,
který vyniká ladnými křivkami, kotoučovou
brzdou vzadu a dodpšláckým vzezřením. Pakliže
je pro vás i tento stroj moc velký, můžete
si vybrat menší z více než desítky dalších
modelů.
|
|
Yuki
Arrow 125 /250 |
Yuki
ZN125 |
Na
stánku Kentoya byly k vidění především
dva nádherné motocykly jedna silnice a jeden
motard, ze
skútrů se nám nejvíce líbil Xor 125,
který je nejen designově velmi zajímavý, ale
také dost výkonný
s motorem
o výkonu 5,9kW jede 95 kilometrů.
Zaujal nás i Spillo Sport nikoliv pro zázračné
výkony, ale pro zajímavé řešení. Chytré
Spillo totiž může složené „bydlet“ ve
vašem automobilovém kufru a
pokračovat tam, kam vaše auto už nemůže.
Vřele doporučujeme například na dnes již
obvyklé pikniky na dálnici D1.
|
|
Kentoya
Xor 125 |
Kentoya
Spillo Sport |
Honda
mimo tradiční modely přišla se dvěmi
novinkami. Obě ve znamení „velkých“ kol.
Nenáročná ANF125 Innova je o obsahu
125 cm2 je jak ušitá pro městský provoz. Na
šestnáctkách vyráží na trh SH 300i
čtyřdobý vodou chlazený jednoválec o obsahu
279 cm2 vyniká velmi sympatickým výkonem
20 kw.
|
|
Honda
SH 300i |
|
U
skútrů Biaginni nás zaujaly
dva nové dynamické modely. Velmi
vzhledově zdařilá padesátka Feritore
a neméně povedený model Impeto se
zabudovaným denním světlem. Nevím jak vy,
ale mě se už dvakrát stalo že po dlouhodobém
popojíždění po Praze mě došla baterka, tak
že jsem byl nucen startovat nožní pákou. A
není divu. Jeden z redakčních skútrů
je vybaven dvěma „potkávačkama“ a dvěma
dálkovými světlomety. Samozřejmě v době
jeho zrodu nikdo netušil, že se
u nás bude svítit celý den a tak tento
stroj nemá dostatečnou rezervu pro specifický
městský provoz. A domnívám se, že určitě
není jediný. Že takových bude podstatně více.
Systém denního světla proto považuji za
velmi dobrý. Ušetřené desítky watů se
budou samozřejmě velmi hodit pro celkový stav
baterie.
|
|
|
|
Z doplňků
nás jako tradičně nejvíce zaujala značka Givi,
jejíž cestovní kufry jsou již legendou.
Designově čisté řady Monolock a Monokey jezdí
v desítkách zemí a patří na všech trzích
kam se dováží k nejoblíbenějším. Po
tomto prvním ohlédnutí budou v blízké
době následovat v blízké době články
podrobnější ale jak již bylo řečeno v úvodu
klasické redakční testy.
/per/
|