automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | video-foto-film | scooter | lodě | mobiltest | |||||||
sport |
|
||||||
¨
|
ElektroKity. Zajímavé řešení. Elektrifikujte si své jízdní kolo. Mnoho lidí kteří uvažují o elektrokolu se mohou dostat do dilematu. Na jedné straně mají kolo které mají rádi a často jeho základ tedy rám či převody a další základní věci jsou kvalitnější než na kole elektrickém. Když základ elektrokola s velmi dobrou sadou a rámem pak stojí elektrokolo značné finanční prostředky. Není nic snazšího než si elektrokolo nechat udělat právě z toho svého. My jsme v redakci testovali sady firem e- pohon a citybikes a byly jsme velmi příjemně překvapeni. Citybikes ElecroKit II Motor :Výkon 250 W Klasicky pojatá sada, která
se všemi komponenty dodržuje normy Evropské unie. A to jak ve výkonu, tak v maximální
rychlosti. Tedy 250 Watů a 25 km /jak již bylo specifikováno v testu/.
To je důležité především tehdy, když se rozhodnete na vašem kole jezdit
v okolních zemích, kde dodržování těchto parametrů pro jízdu na veřejných
komunikacích je vyžadováno zcela striktně. E-pohon Motor :Výkon 500 W
Tady nás velmi zaujal silnější 500 W motor určený podle směrnic EU mimo komunikace. Ten vyniká opravdu „dravostí“ A jízda s ním je velmi zajímavá. Především proto, že
máte ve většině situací oproti „dvěstěpadesátce“ pocit rezervy.
Nejen to, ale další technické finesy zpříjemňují jízdu. Například otočný
plyn, kterým si můžete bez problému pomoci více aniž více šlapete. Další
výbornou maličkostí je tempomat. Ten funguje tak, že když plynovou rukojeť
máte nastavenu pro danou jízdu, optimálně dané parametry elektronicky
zaretujete příslušným tlačítkem. Nevýhodou u tohoto modelu je náročnější
instalace vypleteného kola a logicky i menší dojezd na stejnou baterii.
Naopak úžasná je síla, větší zábava i možnosti oproti slabším motorům.
V redakci budeme tento nebo obdobný motor E-pohon dlouhodobě testovat a výsledky zveřejníme na našich
stránkách. Podíváme se blíže i na několik dalších variant nejen
konstrukčních, ale i výkonových, které má E- pohon k dispozici. Například
i kilowatové motory.
Petr Řezáč
|
|
|||||