Na letošní výstavě Motocykl byla pozoruhodná
nejen plejáda zajímavých motocyklů a trvale se rozšiřující
škála skútrů, které si stále častěji nacházejí své
místo na českých silnicích, ale i zajímavé příslušenství.
V této oblasti nás zaujal široký výběr produktů,
který zde představila třebíčská firma HC com. Od zpětných
zrcátek, elektrických skútrů či tlumičů řízení až po
laděné výfuky a zabezpečovací zařízení motocyklů a
skútrů. Zatímco s velmi zajímavým a nápaditým „zabezpečovákem“
Xena vás seznámíme později v redakčním testu, dnes
jsme se zaměřili na výfuky LeoVince.
Výfuk je nejen nezbytné zařízení každého motocyklu či
skútru odvádějící spaliny a tlumící hluk z motoru.
Je také zařízením, které může měnit výrazně charakter
zvuku, ale i přidávat výkon či měnit charakteristické
výkonové křivky motoru. Samozřejmě výrazným způsobem může
změnit k lepšímu i vzhled vašeho jednostopého miláčka.Jednou
z firem, která má v tomto oboru dlouhou tradici je
italská LeoVince.
Všechno
to začalo před 50 lety v Turíně: tehdy dvacetiletý Pietro
Mollo, automechanik a velký nadšenec motorek, opravuje, spíše
pro zábavu, malé motocykly a skútry, a
specializuje se na přestavbu "tlumičů výfuků".
Podpořen otcem se rozhodl zahájit vlastní činnost a v roce
1954 založil firmu SITO V malé garáži začíná vyroba tlumičů
pro Vespu, Lambrettu a Guzzino.
V roce 1962 se firma přestěhovala do Monticello d´Alba, současného
sídla, do dvou hal o velikosti 1000 m2.
Výrobky SITO pod které značka LeoVince spadá jsou na trhu
nabízeny ve shodě s vývojem motocyklového odvětví: skútry
Vespa a Lambretta v 60. letech, mopedy v letech 70., maxi-motorky
v 70 - 80.
letech. Dnes se firma Sito rozkládá na ploše 80 000 m2, z
nichž je 20 000 zastřešených, a zaměstnává přibližně
stovku lidí.
Výrobní kapacita přesahuje 600 000 jednotek ročně a denně
směřuje více než 3 000 kusů do národní i mezinárodní
prodejní sítě.
Samotná LeoVince, firma zaměřená na vývoj a výrobu
specializovaných vysoce výkonnostních tlumičů pro motorové
prostředky byla založena v roce 1987 Již po roce činnosti
dosáhla vedoucího postavení na evropském trhu, a to
zejména díky sportovní filosofii, důkladnému
prověřování nových technických řešení i
díky důkladné kolaudaci prototypů. Dnes tlumičový
systém LeoVince nabízí řešení pro závodní využití, a
je zárukou nejen vysoké výkonnosti, ale i spolehlivosti ve všech
směrech. Podle zaměření se vyrábí několik
specifických produktových řad.
SBK,
racing pro sportovní čtyřtaktní motorky je poslední
novinkou X3, homologovaná řada určená pro silniční enduro
a kompetentní racingová řada určená pro motocross, enduro a
supermotard. SCOOT je nová značka označující řadu skútrů.
SilverTail jsou
výfuky které změní tvář vašeho Chopperu. Designeři
zde při výzkumu a
vývoji popouští uzdu fantazii ve snaze rozšířit svět
výrobků "custom", které jsou chápány jako
výrobky s vysoce kvalitním designem,
i skvělými vlastnostmi. SilverTail s novými řadami
K02 a Pro-S přináší do Evropy pravý styl amerických "metric
cruisers". K02 s celoocelovým chromovaným výfukem,
který díky zvláštní úpravě nikdy neztrácí lesk a
celistvost chromové barvy a který byl vytvořen pro motorkáře
v rafinovaném stylu. Pro-S je pro motorkáře, kteří chtějí
mít "ďábelský" stroj jak po vzhledové, tak po
výkonnostní stránce. Celá úctyhodná řada SITO nabízí
více než 250 systémů montovaných na motocykly, mopedy a
skútry s 2 a 4-taktními motory většiny
oblíbených světových výrobců motocyklů. Jenom namátkou
ve skůtrech. Všichni „známí japonci“ od Hondy Yamahy až
po Suzuki. Také nabídka pro evropské značky je excelentní.
Například pro různé modely Aprílií více jak osmdesát
modifikací pro Gileru více než třicet stejně tak i
Piaggio, pro
modely Peugeot je jich
kolem padesáti.
To samozřejmě bylo jen pár příkladů. Zastoupeny jsou i na
tuzemském trhi méně známé značky jako například Benelli,
Minarelli, Atala Hecker, Puch
či desítky dalších.
Význačnou výhodou všech
výfuků LeoVince je, že splňují aktuální podmínky
legislativy. V průběhu let prošly všemi testy, které požadují
různé evropské předpisy. A to je samozřejmě velmi důležité,
protože i sebelepší a super výkonný
výfuk by vám byl málo platný bez platného
technického průkazu.
/per+hd
|