Už
u modelu Xara
Picaso Citroen jasně ukázal , že vyrábět
uniformní automobily není jeho parketa a vytvořil opět
po letech model, který vám
emoce nenechá v klidu.
Buď mu propadnete nebo je vám nesympatický.
C3
šel ještě dál. Je to prostě Citroen, ve kterém se prolínají
linie historie s nejmodernější
technikou a nejnovějšími technologiemi. Dal by se s trochou
nadsázky prezentovat jako New Beatle po francouzsku.
Na rozdíl od svého německého konkurenta však bude
jeho cena podstatně příznivější a proto se asi dostane na
silnice ve výrazně větším množství než německé
„retro“
Výrazně
oblá střecha která se v případě potřeby dá takřka
celá stáhnout, od předního až po zadní okno. Robustní výztuhy
v horní části karoserie. To jsou nepřehlédnutelné
prvky nového automobilu.
Přesto
že C3 patří do kategorie kompaktních vozů nižší střední
třídy jeho výbava i komfortní uspořádání v mnohém
předčí i podstatně větší vozy. Jeho délka
patnáct centimetrů
pod čtyři metry na
první pohled nenasvědčuje nijak výrazným přepravním
schopnostem. Ty jsou však díky nové vnitřní architektuře
pozoruhodné. Šířka vozu 1.67 m a výška
1,52 m působí
díky výrazným „obloukovým“
liniím podstatně subtilněji než je tomu
ve skutečnosti.
Také
nový dieselový
motor s přímým vstřikem je ozdobou tohoto kompaktu. 1. 4 HDi
bude dodáván ve dvou
výkonech. 50 kW a nadupaný 16 ventilový diesel který
disponuje 66 kw. Na přání může mít nový „drobeček“
automatickou převodovku. Samozřejmostí je ABS
a šest airbagů. Interiér je v podobném duchu
jako u Picasa. Tedy pryč s historickými
„ručičkovými „ tachometry
a otáčkoměry. Přístroje jsou digi a na rozdíl od
Picasa se s nimi nedělí řidič se spolujezdcem, ale má
je ve středu svého zorného pole. Design červených displejů
je barevně vhodně doplněn kombinací černošedé palubní
desky. Nová „C trojka“
je prostě silnou osobností a vůbec nevadí že je v podstatě
„malým autíčkem“. O to je to však zajímavější. Je
totiž v tržním segmentu o který je celosvětově stále
největší zájem. A model s výrazným charakterem bude
zajisté neméně přitažlivý jako jeho historicky nejslavnější
předchůdce.
/per/
|