automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

1.11.2001

E-mail

  

 

 

Citroen C3 návrat silné osobnosti

Automobilka Citroen  patří bezesporu mezi ty jejíž výrobky v historii často udávaly „tón“ Některé modely byly dokonce  ve své době   nepřekonatelné . Například  DS-19   symbol luxusu a pokrokového řešení či 2CV, model který „zasáhl“ doslova celý svět a dodnes má miliony fandů. To jediné co chybělo Citroenu  v posledních letech, byla právě ona osobitost jejich předchůdců. Ta se však do „tváře“ nových modelů opět vrací.

Už u modelu  Xara  Picaso Citroen jasně ukázal , že vyrábět  uniformní automobily není jeho parketa a vytvořil opět po letech model, který vám  emoce nenechá v klidu.  Buď mu propadnete nebo je vám nesympatický. 

C3 šel ještě dál. Je to prostě Citroen, ve kterém se prolínají linie historie s nejmodernější technikou a nejnovějšími technologiemi. Dal by se s trochou nadsázky prezentovat jako New Beatle po francouzsku.  Na rozdíl od svého německého konkurenta však bude jeho cena podstatně příznivější a proto se asi dostane na silnice ve výrazně větším množství než německé „retro“

Výrazně oblá střecha která se v případě potřeby dá takřka celá stáhnout, od předního až po zadní okno. Robustní výztuhy  v horní části karoserie. To jsou nepřehlédnutelné prvky nového automobilu. 

Přesto že C3 patří do kategorie kompaktních vozů nižší střední třídy jeho výbava i komfortní uspořádání v mnohém předčí i podstatně větší vozy. Jeho délka  patnáct  centimetrů pod čtyři metry  na první pohled nenasvědčuje nijak výrazným přepravním schopnostem. Ty jsou však díky nové vnitřní architektuře  pozoruhodné. Šířka vozu 1.67 m a výška  1,52 m  působí díky výrazným „obloukovým“  liniím podstatně subtilněji než je tomu  ve skutečnosti. 

Také nový  dieselový motor s přímým vstřikem je ozdobou tohoto kompaktu. 1. 4 HDi  bude dodáván ve dvou  výkonech. 50 kW a nadupaný 16 ventilový diesel který disponuje 66 kw. Na přání může mít nový „drobeček“ automatickou převodovku. Samozřejmostí je ABS  a šest airbagů. Interiér je v podobném duchu jako u Picasa. Tedy pryč s historickými  „ručičkovými „ tachometry  a otáčkoměry. Přístroje jsou digi a na rozdíl od Picasa se s nimi nedělí řidič se spolujezdcem, ale má je ve středu svého zorného pole. Design červených displejů je barevně vhodně doplněn kombinací černošedé palubní desky. Nová „C  trojka“ je prostě silnou osobností a vůbec nevadí že je v podstatě „malým autíčkem“. O to je to však zajímavější. Je totiž v tržním segmentu o který je celosvětově stále největší zájem. A model s výrazným charakterem bude zajisté neméně přitažlivý jako jeho historicky nejslavnější předchůdce.

/per/

 

Další články v rubrice automobily: