Rozhodně
vás nikdo nepřehlédne a rozhodně nebudete nenápadní. Každý
se za vámi otočí, budete budit pozornost. Budete pohotoví,
rychlí, v pražské dopravní špičce nejrychlejší.
Nebudete mít nikde problémy s parkováním. Ve městě
projedete všude a venku se jednoduše dopravíte tam kam potřebujete.
Zlepšíte si náladu. To všechno zažijete, když pojedete na
motorové koloběžce.
Motorové
koloběžky Blatino (vyrábí je česká firma Blata) jsou velmi oblíbené a vyhledávané v zahraničí,
kam se také hodně vyváží, konkrétně nejvíce jich putuje
do USA . V poslední
době však získávají stále větší oblibu i u nás. Důvod je jednoduchý. Je
neocenitelná v mnoha situacích, např. v přeplněných městských
ulicích jako hobby ale
a to zdaleka ne na posledním místě při rychlém nákupu.
My jsme s ní jezdili velmi úspěšně a především
hrozně rychle i po obchodních centrech (zde jsme ale samozřejmě použili
jen nožní pohon při vypnutém motoru). Koloběžka je využitelná
i v obchodní sféře. Pro překonávání větších vzdáleností
v distribučních centrech a skladech, ve velkých
administrativních budovách je ideálním pomocníkem.
Scooter
Blatino – motorová koloběžka, kterou jsme testovali v redakci
je opravdu praktický dopravní prostředek. Vzhledem k tomu,
že váží pouhých 17 kg a díky svým rozměrům – délce
103 cm a šířce 42 cm – je velmi skladná a tak ji snadno
zaparkujete v kufru svého auta, odnesete domů, vezmete si
ji na dovolenou, dokonce ji můžete při dodržení bezpečnostních
podmínek přepravit i v letadle a vzít si ji sebou
na dovolenou. My jsme si tuto příležitost samozřejmě
nenechali ujít a část dlouhodobého testu jme absolvovali na
ostrově Brač v Chorvatsku. I zde obdobně jako při
testování v Praze se projevilo
za co vděčí své oblibě.
Nenáročná na spotřebu, vždy po ruce na pláž či do
zákazu vjezdu prostě „kámoška“.
Jediné co jí nesvědčí nejvíce je kombinace tlusťoch
a prudké stoupání. Při této kombinaci je nutno jí
nepatrně pomoci alespoň při rozjezdu. Rychlost se řídí
pouze přidáváním či ubíráním plynu. Excelentní jsou i
velmi účinné kotoučové brzdy
které zajišťují bezpečnou jízdu. Jediné na co je
dobré si dávat pozor je řízení. To je samozřejmě díky
koncepci a stavbě méně stabilní a je proto dobré držet řidítka
po celou do oběma rukama, a to zvláště ve vyšších
rychlostech. Naopak velmi příjemný je odpružený
posaz, který umo6ňuje příjemné svezení i na ne zcela
ideálně rovném povrchu.
Spotřeba
je opravdu lákavá. Na jeden litr benzínu ujede zhruba 40 km.
Dle technických údajů výrobce jezdí rychlostí do 25 km/h
- u modelů schválených pro silniční provoz. Model
pro provoz mimo silnici jezdí kolem 40 km/h. My jsme testovali
tu rychlejší. Ta
je velmi výkonná avšak mohla by mít trochu
tišší zvukový projev. Pokud jedete například po lesní
silnici, kde je jinak naprosté ticho, tak si dobře uvědomíte
těch pár decibelů navíc.
Koloběžka
se startuje ručně stejně
jako sekačka, nicméně nově připravovaný model, bude již mít
starter elektrický.
Jízda na
koloběžce je pohodlná i díky odpruženému sedátku. To však
můžete velmi jednoduše vytáhnout v okamžiku, když ji
potřebujete například složit do kufru automobilu.
Po složení a uložení
do kufru auta a ji
můžete vozit stále sebou a použít ji teprve tam, kam se již
autem nedostanete. Celou koloběžku můžete složit také do tašky o rozměrech
100 x 45 x 48 cm. Také
je možné
přikoupit nosič, zrcátka, tašku, upínák nákladu na
nosič, či zvonek.
Cena
scooteru Blatino je 17 550 Kč.
Související
článek: Malé
motocykly a motorové koloběžky z Blanska
Technické
údaje
MOTOR:
|
|
vzduchem
chlazený - dvoudobý jednoválec
|
ZDVIHOVÝ
OBJEM VÁLCE:
|
|
27
ccm
|
VÝKON:
|
|
1
kW při 7800 ot./min.
|
KROUTÍCÍ
MOMENT:
|
|
1,92
Nm při 6600 ot./min.
|
KARBURÁTOR:
|
|
WALBRO
s membránovým čerpadlem
|
ZAPALOVÁNÍ:
|
|
magnetoelektrické
|
STARTOVÁNÍ:
|
|
ruční
|
SPOJKA:
|
|
automatická
odstředivá
|
RÁM:
|
|
svařený
z vysokopevnostních ocelových trubek
|
BRZDY:
|
přední
|
kotoučové
brzdy - průměr kotoučů 119 mm
|
zadní
|
kotoučové
brzdy - průměr kotoučů 119 mm
|
DISKY
KOL:
|
přední
|
z
lehké slitiny 4" - 51
|
zadní
|
z
lehké slitiny 4" - 51, s volnoběžkou
|
PNEUMATIKY:
|
přední
|
2.
8 - 4"
|
zadní
|
2.
8 - 4"
|
PALIVO:
|
|
Benzín
91 - 96 oktanů + 2T syntetický olej / 50:1/
|
OBJEM
PALIVOVÉ NÁDRŽE:
|
|
1,3
l
|
SPOTŘEBA
PALIVA:
|
|
1
litr/40 km
|
RYCHLOST:
|
|
až
25 km/h
|
HMOTNOST:
|
|
16,5
kg
|
HMOTNOST
S OBALEM:
|
|
19,5
kg
|
NOSNOST:
|
|
90
kg
|
ŘÍDÍTKA:
|
|
duralová,
sklopná
|
SEDADLO:
|
|
odpružené,
odjímatelné
|
OSVĚTLENÍ:
|
přední
|
Zdroj
- baterie
|
zadní
|
Zdroj
- baterie
|
ROZMĚRY:
|
délka
|
1035
mm
|
šířka
|
418
mm
|
výška
|
1080
mm (složená výška 450 mm)
|
ROZMĚRY
OBALU:
|
délka
|
110,0
cm
|
šířka
|
45,0
cm
|
výška
|
48,0
cm
|
/per/
|