automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | video-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

sport

13.12.2002

E-mail

 

Co možná nevíte, aneb s čím se hraje tenis
Reprezentativní  Rossignol

 

Rybářství 

D.A.M. Panther 80
Rybář  2002
TiCA  zvyšuje útok

Vybíráme rybářské „náčiní“ 
Navijáky
Také prut ve znamení univerzálu

Hobby

autodráha - hračka nejen pro děti
Také se vám třesou ruce? - dalekohledy
Akumulátorové vrtačky a vrtací šroubováky 

Zahradní technika

Motorové pilyMountfield věří ve své   výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

   Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice


 

 

Elan Fusion aneb  revoluce v lyžování pokračuje

„Velká Carvingová  revoluce“, která zásadním způsobem ovlivnila způsob  lyžování, změnila zažité představy  o vhodné délce lyže a zcela změnila i styl jízdy, není  zřejmě jediným fenomenem, který nás v nejbližší době čeká. Zatímco Carving výrazně změnil tvar a velikost lyže v současné době se tvůrci  firmy Elan zaměřili na nekompromisní  integraci vázání  a lyže.
 

Značky, které představily první systémové spojení lyže a vázání, se soustředily spíše na povrch lyže, Elan však zamířil přímo do jejího nitra. Využil tak možnost, kterou mu nabídla tradice jeho posledních let - deska jako nedílná součást integrovaná v těle lyže. Právě nevyužité jádro takové desky se stalo centrem všeho technického dění, které konstruktéři Elanu rozpoutali. Cílem bylo zajištění nových  principů, zejména  přirozené a neovlivněné flexe při přesném přenosu sil – v jednom konstrukčním řešení.

Jednou z hlavních výhod, je  zajištění minimálního ovlivnění flexe při zatížení lyže. Z principu uložení vázání je jednoznačné, že podélná tuhost lyže musí být totožná jak bez namontovaného vázání, tak s vázáním i upnutou botou! Tedy: konstruktéři musí při počítání flexe počítat s odporem kovového pojezdového lóže, při vyladění výsledné tuhosti však mají jistotu, že taková a ne jiná zůstane i při jízdě.

Další zřetelnou výhodou systému Fusion je skutečnost, že přenos sil ze směru lyžař – lyže probíhá nikoli pod vázáním, ale dokonce před/za ním. Takto se velice zefektizuje a zpřesní ovládání lyže! Navíc kluzné destičky pracující v pojezdovém lóži “kov na kov” jsou relativně velmi přesně uložené (s minimální stranovou i výškovou vůlí), což umožňuje minimální ztráty, jak silové, tak časové.

Důležitá je i skutečnost, že  nebude nutné do lyže  vrtat díry pro šrouby kotvící desku nebo vázání /což  se dnes již stá u špičkových lyží samozřejmostí/ . Pakliže se systém Fusion rozšíří i na lyže různých určení, nebude potřeba vlastnit pro tyto systémové lyže vícero vázání. K montáži jednoho dílu vázání postačí jediný šroub. Praktická je také již zmíněná možnost rychlého přestavení vázání na různou velikost boty bez použití jakéhokoli nástroje.

Revoluční  Fusion,  zachovává ve své konstrukci nutnou jednoduchost. Každý díl vázání, které podle technických a designových požadavků Elanu připravil Marker, je samostatně fixován na destičce uložené 

v pojezdovém lóži, které je již součástí lyže. Kluzné destičky jsou fixovány ve středu lyže a pomocí ozubeného hřebene jsou symetricky podélně nastavitelné podle velikosti boty. Rozsah vázání je pro boty s podrážkou 270 až 360 mm. Z pohledu technického se jeví  řešení firmy Elan  velmi slibně a je velmi pravděpodobné že si v blízké  době najde mnoho příznivců.

Systém Fusion se v příští sezóně objeví na trhu jako samostatný oddíl produkce Elanu na čtyřech modelech univerzálek – radikálnějších S12S8 (112-67-100, délky 152, 160, 168, 176 a 184) a trošičku širších, ale méně vkrojených M12 (108-70-98, délky 160, 168, 176, 184) a M8 (totéž, navíc délka 152)

                                                                                        /materialy Elan + per/