automobily | motocykly | sport, hobby, rybářství  | počítače a elektronika | zahradní technika | video-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

Letecká doprava

29.3.2005

E-mail

 

 

 

 

 

Letecká doprava

Největší Airbus s pneumatikami Michelin
Gigant roluje, aneb nová éra letectví
Discovery Travel - létá pravidelně do Ostravy
Discovery Travel - létá jinak
Soul - Praha
nonstop v pohodlí
SmartWings
příjemná překvapení
Zahájení s rozpaky
Britsh Airways otevřela historicky první spoj Prahy s londýnským letištěm Gatwick
Travel Service zahájí provoz nízkotarifních linek

Hobby

autodráha - hračka nejen pro děti
Také se vám třesou ruce? - dalekohledy
Akumulátorové vrtačky a vrtací šroubováky 

Zahradní technika

Motorové pilyMountfield věří ve své   výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

   Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

Také se vám třesou ruce? - dalekohledy?
Akumulátorové vrtačky a vrtací šroubováky 

 

 

Bouřlivý rozvoj dopravního letectví v Čechách

V neděli 27. března 2005 začal platit na letišti Praha – Ruzyně  letní letový řád. Během tohoto období  bude otevřena část nového odbavovacího terminálu  Sever 2, především odbavovací Prst C s deseti novými nástupními mosty k letadlům. Zvýší se také kapacita dráhového systému  výstavbou dvou rychlých výjezdů z hlavní dráhy 06/24 . Ostatně přelomovým se stane  v mnoha ohledech celý tento rok  nejen pro  pražské letiště, které je nejdynamičtěji rostoucím uzlem letecké dopravy v rámci celého středoevropského regionu i pro národního dopravce ČSA.
   
Stále více destinací
Celkový počet cílových  destinací  kam se bude létat  z Prahy v letní sezoně 2005 bude činit 112. Počet  linek se meziročně rozroste o 14 %. Do Prahy začne létat desítka nových dopravců - Air Finland, Centralwings, EasyJet Switzerland, Helios Airways, Hellas Jet, Intersky Lufthart, Malmö Aviation, Meridiana S.P.A., Sun Air of Scandinavia a Thomsonfly.com, a na mapě se objeví nové destinace s pravidelným spojením do a z Prahy, například: Bergen, Bournemouth, Doncaster, Florencie, Heraklion, Ženeva či Palma de Mallorca. Nové linky otevřou také domácí dopravci – ČSA a SmartWings / Travel Service, díky nimž Praha získá v letní sezoně spojení například s makedonským Skopje, slovenskou Žilinou či dalšími  místy na řeckých ostrovech. Provozovány budou také mezikontinentální spoje – například do Seoulu, Kuvajtu, Džidy nebo Rijádu.

ČSA zahájilo výrazné omlazení parku pro střední tratě
Aby si udržel své vedoucí postavení mezi „novými“ zeměmi EU  zvětšil národní dopravce svou flotilu na v historii ČSA nevídaných 45 strojů. Posiloval především o letouny pro střední tratě a to  staršími  Boeingy 737 -400 a 737- 500. Letos však dochází právě v této oblasti k zásadním změnám.V minulých dnech přiletěl do Prahy první Airbus A320 který zahájil omlazovací kůru letového parku. /Na titulním snímku/, V těchto dnech k němu přibude ještě jedna „třistadvacítka“ a po ní dva stroje Airbus A 321 pro charterové lety. Tato první letadla jsou zánovní. A to vzhledem k tomu že k tomuto strategickému rozhodnutí  ČSA došlo v minulém roce a do roka nelze vzhledem k dlouhodobému plánování výroby na světovém trhu nová letadla opatřit. Ta budou zařazena do flotily postupně zařazována od příštího roku a poputují do Prahy přímo z montážní linky ve francouzském Tolouse. 



Letiště Praha –Ruzyně trhá rekordy
Dynamika  růstu letiště Ruzyně patří absolutně k největším v Evropě. Například jen za první dva měsíce roku 2005 odbavilo celkem 1,23 milionu cestujících, což meziročně představuje  nárůst o 19,6 % (při započtení rozdílu počtu dnů v únoru 2004 a 2005 činí  nárůst až 22 %). Zhruba v říjnu či listopadu  očekává letiště Ruzyně  desetimiliontého cestujícího, čímž jako první letiště v rámci nových členských zemí Evropské unie překoná v rámci jednoho kalendářního roku tuto přelomovou hranici a zařadí se tak do skupiny velkých evropských letišť. Celkem pražské letiště letos odbaví přes 11 milionů cestujících.

V srpnu se otevře část terminálu Sever II
Prvního srpna 2005 bude pro cestující veřejnost otevřena část jeho odbavovacích prostor. Cestující dostanou k dispozici odbavovací Prst C s 10 novými nástupními mosty a tzv. spojovací objekt, který navazuje na nynější příletovou halu a propojuje nový terminál se stávajícími odbavovacími prostory. Od 1. srpna 2005 pražské letiště bude mít celkem 27 nástupních mostů – o 7 více, než jich má například letiště ve Vídni, a cestující budou moci využít také nový servis, jako je například nabídka konferenčních prostor, nových obchodů, hotelových pokojů apod. Nový Terminál  Sever 2 posouvá letiště Praha do vyšší dimenze. Kromě dalšího nárůstu kapacity postupně až nad 15 milionů osob nabídne výrazné rozšíření služeb pro cestující i subjekty působící v letištním areálu. Uvedení do celkového provozu včetně hlavní terminálové budovy s 60 odbavovacími přepážkami je plánováno na přelom letošního a příštího roku.

Výrazná úprava pojezdových drah
Zvyšování kapacity letiště je závislé na mnoha faktorech. I když se to  na první pohled může zdát zanedbatelné jedním z nich je i tvar a počet pojezdových drah navazujících na přistávací a vzletové dráhy. Každý letoun má vzhledem k typu, ke svému momentálnímu zatížení a meteorologickým podmínkám odlišnou brzdnou dráhu, tedy vzdálenost od dosednutí k zastavení či bezpečnému odbočení na pojezdovou dráhu. A právě tady jsou  zvláště na hlavní dráze 06/24 pražského letiště rezervy, které řeší v těchto dnech zásadní úpravy dráhového systému. 
Výstavbou dvou rychlých výjezdů z hlavní dráhy 06/24 a úpravami pojezdových drah C a G, které budou ukončeny do poloviny měsíce června, se zvýší kapacita. Tyto úpravy by měly postačovat do doby kdy by měl být posílen dráhový systém o zcela novou paralelní dráhu 06R/24L, která by měla být hotova do roku 2010. 

/zdroj  ČSL a ČSA, připravil per/