Vyšlo 2.5.2000

E-mail

Jací byli v dubnu

Jelikož na našem trhu fungují od března již všichni tři operátoři v běžném komerčním provozu, rozhodli jsme se dělat každý měsíc určitou mini soutěž a snažit se shrnout, jak si ten který operátor vedl v daném období. První etapa proběhla v březnu. V dubnu se situace oproti předcházejícímu měsíci poměrně změnila.

Především v tom směru, že se nám zdá, že Paegas i Eurotel se tento měsíc uchýlili k "jarnímu spánku" a ponechali veškerou aktivitu konkurenčnímu operátorovi. Oba působili dojmem krajty, která spokojeně tráví velké sousto a nechce být další kořistí obtěžována. Oskar sice v běžných službách také tento měsíc výrazně neoslnil, nicméně jednou novinkou se dostal na zcela bezkonkurenční úroveň. Protože hodina telefonování za 10,50 i ve špičce, byť v rámci jedné sítě, je překonání hned několika absolutních českých rekordů. A to nejen v mobilních komunikacích. Myslím, že oči v sloup obrací i vedoucí manageři Telecomu, protože jim se o něčem podobném může pouze jenom zdát.

Ale protože pracovníci Oskara si zřejmě řekli, že jsou tak strašně dobří, že musí svůj čin nějak vyvážit, snažili se, až se jim to povedlo. Vymysleli totiž absolutně stupidní televizní reklamu. Že se vám tento výraz zdá neadekvátní, nadnesený a nekorektní. Na tomto výrazu trvám a hned vysvětlím proč. Jestliže některý z operátorů /a všichni víme který/ se snažil předešlý měsíc vytvářet v zákaznících pocit, že něco je jinak než je pravda, je to sice nemorální, ale dělá to proto, aby zákazníci reklamu "spolkli" a byly větší zisky. Jestliže však mám výborný produkt, jakým bezesporu Oskarta je a zpochybním svou seriznost tím, že uberu padesátník z hodinového hovoru, snad jen proto, že deset vypadá lépe než deset padesát, no to již rozum zůstává stát. Jestliže k tomu ještě přihodíte záměnu věčnosti s jednou hodinou, to už je opravdu moc. Kdybych byl ochoten připustit "temné síly" v Oskarovi, pak bych se domníval, že jde o sabotáž.

Paegas se choval, jak již bylo řečeno v úvodu, neslaně nemastně. Záměna jedné Twist sady s WAPem a jedné Motoroly za druhou /sice levnější, ale podstatně méně komfortní/ nás neuchvátila. Ostatní aktivity Radiomobilu včetně vylepšení bankingu a WAPu byly tento měsíc dle našeho názoru také mdlé.

Také Eurotel stál v dubnu pouze za pár řádek. Ohlásil výstavbu nového zákaznického centra v Kolíně, což je sice čin záslužný, a přispěje tím k zlepšení již tak rychlé komunikaci se zákazníky, rozhodně však není superhitem. Ani VPN neboli virtuální privátní síť mne nevzala u srdce. Ne snad proto, že by se mi nelíbilo telefonovat mobilem za 1,50 Kč, ale vzhledem k tomu, že je nabízena pouze větším zákazníkům, kteří používají více než 50 telefonů domnívám se, že jde pouze o relativně úzkou možnost využití. Nicméně tím, že integruje všechny firemní mobilní telefony i pevné linky do jednoho komunikačního systému ukazuje jednu z cest, jak výrazněji snížit výdaje ve firmách.

Celkem vzato Eurotel a Paegas nepředvedl tento měsíc nic světaborného, tedy plichta. Oskar, ač s některými výhradami vytvořil službu, která zákazníkům umožní dosud nevídané možnosti. Tedy jasné první místo. A nic na tom nezmění ani fakt, že si nevhodnou reklamou počet zákazníků zbytečně snižuje. Protože těm, kteří již telefonují hodinu za 10,50 Kč, to vůbec nevadí.

Petr Řezáč


 

Spojenecká vojska nebo partyzáni?

Bosch 509 db ve Twist sadě

Zavolej a vyhraj!

Hokejová soutěž EuroTelu

Tecnocell - "hlídací pes" na vlnách GSM

Jací byli v dubnu

Květnové novinky u Paegasů

Nokia vede, následuje Siemens

Je krásná a chytrá

Signály na vodě

Vítězné tažení 

Oskarta: nabito!

ERICSSON A1018s PODRUHÉ…

Je Oskar čaroděj?

Dohodnou se operátoři

Jací byli v březnu

Adicom nabízí produkty firmy Mobile Action

Opejskovi, kočičce a Oskarovi

Karta X

Benefon se vrací

Oskar - zatím díry v síti

Mini hands free

Ericsson A1018s podruhé

Také věříte reklamě ?

Nové předčíslí EuroTel

Twist Motorola M 3888

Juice není jen nápoj

Oskar - úspěch v názvu

Nokia 7110

Liberty Hama