automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

3.3.2002

E-mail

  

 

Články v rubrice

Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Vivat Vivaro

Jestliže máte o vozidlech kategorie „van“ představu, že jsou sice užitečné, ale osobním vozům se  nemohou rovnat, pak na to zapomeňte. Nový Opel Vivaro zřetelně dokazuje, že podobný pohled na automobily této kategorie je minulostí. I to je jeden z důvodů, proč se Vivaro stalo letos užitkovým automobilem roku.

 

Nezvyklá dynamika, velmi „tichý“ interiér, výborný výhled, pohodlné a anatomicky propracovaná sedačka řidiče či nezvykle krátká  brzdná dráha. To je jen několik základních vlastností, kterými se většinou mohou pochlubit  jen některé  moderní osobní automobily. V kategorii van byly zatím tyto vlastnosti spíše v rovině snů. Vivaro a jeho dvojče Renault Trafic však dokázaly, že není problém, aby již v blízké budoucnosti se osobní automobily od užitkových odlišovaly pouze velikostí a nikoliv komfortem či vyšší  hlučností  a menší dynamikou „užitkáčů“

Jízdní dojmy

Právě ty jsou tím nejpůsobivějším s čím se u Vivara setkáte. Již po nastartování se i studený motor velmi ochotně rozeběhne, a to bez charakteristického chrastění běžných dieselů. Původcem tohoto komfortu je Common Rail  1,9 DTI, který v námi testované verzi  má 100 PS. Tichý a výkonný motor spolu s velmi kvalitním pérováním a přehlednou palubní deskou vytváří pocit jízdy ve velmi příjemném osobním voze. Nechybí zde například otáčkoměr, dostatek odkládacího prostoru i účinný posilovač i další drobnosti.  K pohodové jízdě přispívá i přesná šestistupňová převodovka  řazená „joystickem“. Jestliže je na řazení něco nezvyklého, pak je to relativně „krátká“ jednička. Při plně naloženém voze však právě tato vlastnost bude velmi zajímavá. 

Nápaditý design

Jestliže je interiér zajímavý a nápaditý, pak totéž platí i o vnějších tvarech vozidla. Nejvýraznějším prvkem na  svažující se přídi zaujímají robustní plastové nárazníky a velké  dvouvláknové  světlomety. Také řešení dveří a bočních ploch rozhodně nepatří mezi konvenční. U klasické verze to není tak nápadné, protože  nezvykle tvarované okno je doplněné pouze celistvou jednobarevnou skříní. Jinak to je u připravovaného modelu kombi kde zdánlivě nesourodé skleněné plochy vytvářejí velmi nevšední kreaci.  

Místo narození  

Vozy Vivaro i Trafic se začaly vyrábět minulý rok v závodě Opel v anglickém Lutonu  později se výrobní kapacita rozrostla i o další závod v Barceloně. V současné době jsou vybaveny dvěmi vznětovými a jedním zážehovým motorem. Zážehový „ dvoulitr“  se šestnácti ventily disponuje výkonem 88 kW a slabší diesel pak 60 kW. Tuto trojici motorů  doplní koncem roku i přeplňovaný 2,5 litrů 16V o výkonu 8 kW.  Vivaro se dodává se dvěmi rozvory. Kratší má 3098 mm, delší 3498 mm. Skříňové modely mají objem skříně 5 m3 respektive 5,9m3 v provedení s delším rozvorem. Kombi bude ve dvou verzích, jako osmi či devítimístné.

I když je na našem trhu užitkových vozidel konkurence velká tak se nemůže zatím podle našich zkušeností žádný jiný užitkový vůz srovnávat s Vivarem v oblasti hluku ani komfortu. Vzhledem ke své výhodné ceně, která začíná již pod hranicí 500 tisíc Kč to budou mít jeho soupeři více než těžké. Jedno je však jasné již dnes. Opel Vivaro /Renault Trafic jsou dvojčata, která jako první smazala rozdíl mezi pohodlím v osobním a užitkovém voze a jako takové vejdou do historie.

    /per/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: