Je vybaven vzduchem
chlazeným boxermotorem objemu 1130 ccm se čtyřventilovou
technikou a řízeným katalyzátorem. Dosahuje maximálního výkonu
62,5 kW při 6.750 min-1 a točivého momentu 98 Nm při
5.250 min-1. To vše je na zadní kolo přenášeno šestistupňovou
převodovkou (na přání může být šestý stupeň rychloběžný pro pohodlnější a úpornější cestování) a kloubovým hřídelem.
Pětipaprsková hliníková kola jsou sedmnáctipalcová, přední je
osazeno pneumatikou 120 mm, zadní 170 mm. Přední systém odpružení
a zavěšení Telelever i zadní Paralever jsou plně nastavitelné. O
zpomalení 238 kg těžkého stroje se starají tři kotouče, dva přední
o průměru 320 mm jsou osazeny novými brzdovými třmeny EVO, které
zajišťují o 20% vyšší brzdný účinek. Na přání je montován
systém ABS.
Designu nového BMW
bezesporu vévodí klínovitě tvarovaná nádrž (obsah 20,4 l) s postranními
„kapsami“, která opticky navazuje na šípovitý přední blatník.
Dvoudílné pohodlné sedlo nabízí jezdci výšku 800 mm nad zemí,
pro menší jezdce bude v nabídce snížení sedla na 770 mm.
Sedlo spolujezdce je odnímatelné.
R 1150 R dosahuje
maximální rychlosti 197 km/h, z klidu na 100 km/h zrychlí za
4,23 s. Za to vše požaduje 4,6 l paliva na 100 km při devadesátikilometrové
a 5,7 l při stodvacetikilometrové rychlosti.
Výrobce nabízí i velké množství originálního příslušenství,
jako např. plexi, kufry, postranní tašky a tankvaky, které umožní
zákazníkům připravit své stroje na opravdu dlouhé cesty.
mž,
foto BMW
|