2.
ročník Intermotu je za námi. Co nového přinesl pro třetí tisíciletí?
Oproti uplynulým dvou létům je patrný odklon hlavních světových výrobců
motocyklů od honby za co nejvýkonnějším hypersportovním
motocyklem. Zřejmě si uvědomili, že rychlost a kilowaty nejsou to
nejdůležitější, a že v rukou většiny běžných řidičů
se tyto stroje naopak stávají nebezpečnou zbraní. O to více se
konstruktéři zaměřili na stroje cestovní a roadstery, kde naopak
dochází k soupeření o co nejvyšší zdvihový objem, a to i v kategorii
cruiserů a dokonce i skútrů. Společným jmenovatelem všeho jsou i
ekologická hlediska rozvoje motorismu.
Na druhé straně v západních zemích pokračuje boom strojů s obsahem
motoru 125 ccm, který je díky tamním platným předpisům
o získávání řidičských oprávnění zcela logický a v dohledné
době se projeví i v naší zemi (legislativní úpravy již probíhají
schvalováním).
Do nového tisíciletí vstupují i některé nové či s velkými
změnami znovuzrozené značky (francouzský Voxan, anglický Norton a
CCM, německá MZ).
Bohužel, naše Jawa jaksi tento nástup stále ještě nezachytila a veškeré
„obrodné“ trendy jdou mimo ni.
V následujících krátkých preview vám přinášíme informace
o některých nových motocyklech, které nás na Intermotu 2000
zaujaly.
Suzuki VL 800
Intruder LC Volusia
BMW R 1150 R
BMW R 1200 C
Independent
Honda CBR600F/CBR600F
Sport
Honda VTX
CCM 604
Trail, RS,
Supermoto |