automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | video-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

motocykly                                           

Z archívu

E-mail

 

 

INTERMOT 2000

2. ročník Intermotu je za námi. Co nového přinesl pro třetí tisíciletí?

Oproti uplynulým dvou létům je patrný odklon hlavních světových výrobců motocyklů od honby za co nejvýkonnějším hypersportovním motocyklem. Zřejmě si uvědomili, že rychlost a kilowaty nejsou to nejdůležitější, a že v rukou většiny běžných řidičů se tyto stroje naopak stávají nebezpečnou zbraní. O to více se konstruktéři zaměřili na stroje cestovní a roadstery, kde naopak dochází k soupeření o co nejvyšší zdvihový objem, a to i v kategorii cruiserů a dokonce i skútrů. Společným jmenovatelem všeho jsou i ekologická hlediska rozvoje motorismu.
Na druhé straně v západních zemích pokračuje boom strojů s obsahem motoru 125 ccm, který je díky tamním platným předpisům o získávání řidičských oprávnění zcela logický a v dohledné době se projeví i v naší zemi (legislativní úpravy již probíhají schvalováním).
Do nového tisíciletí vstupují i některé nové či s velkými změnami znovuzrozené značky (francouzský Voxan, anglický Norton a CCM, německá MZ).
Bohužel, naše Jawa jaksi tento nástup stále ještě nezachytila a veškeré „obrodné“ trendy jdou mimo ni.
V následujících krátkých preview vám přinášíme informace o některých nových motocyklech, které nás na Intermotu 2000 zaujaly.

Suzuki VL 800 Intruder LC Volusia

BMW R 1150 R

BMW R 1200 C Independent

Honda CBR600F/CBR600F Sport

Honda VTX

CCM 604 Trail, RS, Supermoto