BMW
R 1200 C Independent |
|
V roce 1997 BMW
představil svůj první stroj kategorie cruiser. Poprvé v této třídě
byl použita koncepce motoru typická pro tuto bavorskou značku –
plochý dvouválec s protiběžnými písty, tzv. boxer. Díky němu,
a také excelentnímu futuristicky stylizovanému designu, se BMW R 1200
C stal nepřehlédnutelným a nezaměnitelným exkluzivním motocyklem
pro příští tisíciletí.
|
V následujícím roce přibyl do rodiny „céček“ slabší a
cenově příznivější model s objemem motoru 850, který se od
svého silnějšího sourozence vzhledově nijak neliší. V roce
loňském pak byly uvedeny modely R 850 C/R 1200 C Avantgarde, lišící
se od Classicu (tak byl původní model pojmenován) především použitím
menšího podílu ploch v barvě kovu, které byly nahrazeny
decentní černou barvou (blok motoru, zavěšení kol) a nižšími řídítky.
Pro modelový rok 2001 konstruktéři BMW připravili nový model R 1200 C Independent. Independent na první
pohled zaujme elegantními třípaprskovými litými koly a dvoubarevným
lakováním. Chromem se nijak nešetřilo, navíc byly přidány
chromované mřížky na „nozdry“ v přední části nádrže.
V zadní partii stroje byl odstraněno sedlo spolujezdce,
Independent je tak předurčen jako stroj pro ryzí individualisty. Řídítka
jsou plošší a výrazně protažená do stran. K ochraně jezdce
má přispět malý asymetrický větrný štítek z kouřového
plexiskla. Další menší změny najdeme na blikačích, které jsou
vybaveny bezbarvými kryty, nově jsou použita oválná zpětná zrcátka.
Po stranách světlometu jsou umístěny malé oválné přídavné
reflektory.
Novým modelem BMW přejímá osvědčené prvky amerických korábů
silnic (plexi, přídavné reflektory, dvoubarevný lak, chrom), které
s elegancí sobě vlastní přetváří do stylu odpovídajícímu
image této značky. R 1200
C Independent je výrazným motocyklem pro jedince milující nezávislost,
která mu byla dána do vínku už samotným názvem.
mž,
foto BMW
|
|