automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

26.3.2002

E-mail

  

 

Články v rubrice

Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Spanilá jízda nové Thalie

Hned na dvou frontách začala v Čechách spanilá jízda nových automobilů Renault Thalia II. Zatímco 56 těchto sympatických „malých“ rodinných automobilů brázdí od 7 do 27 března silnice s novináři z dvaceti zemí, další vozy jsou již v u dealerů Renaulta připravené k prodeji. Absolutním hitem je Thalia 1,5dCi  s moderním dieselovým motorem z Clia za bezkonkurenčních 319 900 Kč. 

Nejlevnější „benzín“ má výkon 55 kilowatů a stojí 264 900 Kč. 

„Hlavní stan“ pro Thalii si v této době udělal Renault na ruzyňském letišti v Praze na terminálu „Jih“. Odsud takřka každý den odjíždějí desítky novinářů z dvaceti zemí na testovací jízdy nové Thalie II a celkem v devíti variantách nového tohoto modelu. Převážná většina pozvaných novinářů  je ze zemí, kde se bude Thalia II prodávat. Není to tedy vůz určen pro celoplošnou síť Renault, ale přesně stavěný na trhy především ve střední a východní Evropě, například i pro trh v pobaltských republikách či na Středním východě. Tak jako i starší model by měla nová Thalia zaujmout především vynikajícím poměrem cena-výkon, respektive poměrem mezi cenou a užitnými vlastností. Zajímavý je i fakt, že se tento model na různých trzích prodává pod různými jmény. Zatímco u nás je to Thalia, někde je známa  například jako  Clio či Clio Clasic,  v Rusku a na Ukrajině má jméno Symbol.

S novým  modelem mohou být spokojeni  nejen novináři, ale především prodejci, kteří obdrželi první modernizované Thalie. Vnější změny nového vozu jsou patrné především v čelní partii, která je dnes v podstatě totožná s novým Cliem. Inovací prošel i interiér a především sedačky, které jsou včetně některých vzorů z modelu Clio Authentique. Naopak zůstal relativně obrovský kufr o obsahu 510 litrů, za který by se nemusely stydět ani mnohem dražší modely střední třídy. Největším hitem je však „tah“ Renaultu se zařazením moderního  a velmi perspektivního dieselového motoru 1,5dCi. Nejen, že je tichý dostatečně pružný a výkonný, ale díky svému obsahu je  výhodný například i z hlediska povinného ručení. Zatímco někteří výrobci se snaží méně solventní  klientelu „podarovat“ často  výběhovými či zastaralými agregáty o absenci „levných“ dieselů nehovoře, Renault i v této kategorii ukázal, že to myslí s trvalým výrazným posunem na přední místa v prodeji velice vážně. Dalším kladem této strategie je i značná investice pro budoucnost. Je totiž  velmi pravděpodobné, že mladá rodina, která si koupí  automobil, který má nejen zajímavou pořizovací cenu, ale vzhledem ke spotřebě /udávaná průměrná 4,3l/100km/  a dobou mezi výměnou oleje 30 000 km i s velmi levným provozem se při nákupu dalšího automobilu opět obrátí na „svoji“ značku. To však samozřejmě za předpokladu, že automobil bude spolehlivý a nezaostane v této oblasti za svými parametry. Vzhledem ke zkušenostem s Cliem i s minulým modelem Thalie  je to perspektiva  reálná. V rámci připravovaného seriálu o zajímavých a finančně dostupných rodinných automobilech uveřejníme na stránkách iTestu v nejbližší době klasický redakční test nové Thalie.

                                                                        Petr Řezáč

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: