Hned
na dvou frontách začala v Čechách spanilá jízda nových
automobilů Renault Thalia II. Zatímco 56 těchto sympatických
„malých“ rodinných automobilů brázdí od 7 do 27 března
silnice s novináři z dvaceti zemí, další vozy
jsou již v u dealerů Renaulta připravené k prodeji.
Absolutním hitem je Thalia 1,5dCi
s moderním dieselovým motorem z Clia za
bezkonkurenčních 319 900 Kč.
Nejlevnější „benzín“ má
výkon 55 kilowatů a stojí 264 900 Kč.
„Hlavní
stan“ pro Thalii si v této době udělal Renault na ruzyňském
letišti v Praze na terminálu „Jih“. Odsud takřka každý
den odjíždějí desítky novinářů z dvaceti zemí na
testovací jízdy nové Thalie II a celkem v devíti
variantách nového tohoto modelu. Převážná většina pozvaných
novinářů
je ze zemí, kde se bude Thalia II prodávat. Není to
tedy vůz určen pro celoplošnou síť Renault, ale přesně
stavěný na trhy především ve střední a východní Evropě,
například i pro trh v pobaltských republikách či na Středním
východě. Tak jako i starší model by měla nová Thalia
zaujmout především vynikajícím poměrem cena-výkon,
respektive poměrem mezi cenou a užitnými vlastností. Zajímavý
je i fakt, že se tento model na různých trzích prodává pod
různými jmény. Zatímco u nás je to Thalia, někde je známa
například jako
Clio či Clio Clasic,
v Rusku a na Ukrajině má jméno Symbol.
S novým
modelem mohou být spokojeni
nejen novináři, ale především prodejci, kteří obdrželi
první modernizované Thalie. Vnější změny nového vozu jsou
patrné především v čelní partii, která je dnes v podstatě
totožná s novým Cliem. Inovací prošel i interiér a především
sedačky, které jsou včetně některých vzorů z modelu Clio
Authentique. Naopak zůstal relativně obrovský kufr o obsahu 510
litrů, za který by se nemusely stydět ani mnohem dražší
modely střední třídy. Největším hitem je však „tah“
Renaultu se zařazením moderního
a velmi perspektivního dieselového motoru 1,5dCi.
Nejen, že je tichý dostatečně pružný a výkonný, ale díky
svému obsahu je
výhodný například i z hlediska povinného ručení.
Zatímco někteří výrobci se snaží méně solventní
klientelu „podarovat“ často
výběhovými či zastaralými agregáty o absenci
„levných“ dieselů nehovoře, Renault i v této
kategorii ukázal, že to myslí s trvalým výrazným
posunem na přední místa v prodeji velice vážně. Dalším
kladem této strategie je i značná investice pro budoucnost.
Je totiž
velmi pravděpodobné, že mladá rodina, která si koupí
automobil, který má nejen zajímavou pořizovací cenu,
ale vzhledem ke spotřebě /udávaná průměrná 4,3l/100km/
a dobou mezi výměnou oleje 30 000 km i s velmi levným
provozem se při nákupu dalšího automobilu opět obrátí na
„svoji“ značku. To však samozřejmě za předpokladu, že
automobil bude spolehlivý a nezaostane v této oblasti za
svými parametry. Vzhledem ke zkušenostem s Cliem i s
minulým modelem Thalie
je to perspektiva
reálná. V rámci připravovaného seriálu o zajímavých
a finančně dostupných rodinných automobilech uveřejníme na
stránkách iTestu v nejbližší době klasický redakční
test nové Thalie.
Petr
Řezáč
|