Motocykly
KYMCO |
|
Společnost
Kymco je poměrně mladý asijský výrobce skútrů a motocyklů
nižších objemových tříd. Z jeho širokého
výrobního programu pro rok 2001 jsme vybrali ucelenou řadu
motocyklů, mezi nimiž lze najít některé opravdu zajímavé
stroje s obsahem motoru 125 ccm, tedy objemové třídy, ve
které se u nás v souvislosti se změněnou legislativou
ve vydávání řidičských oprávnění očekává strmý nárůst
prodeje.
|
CRUISER 125 |
|
Tento
152 kg těžký stylově čistý chopper je vybaven vzduchem a
olejem chlazeným čtyřdobým jednoválcem OHC objemu 124,1 ccm, výkon
8,6 kW/9500, krouticí moment 10 Nm/7500 s pětistupňovou
převodovkou. |
PULSAR 125 |
131
kg vážící roadster moderního střihu pohání vzduchem
chlazený čtyřtaktní jednoválec 124,1 ccm, výkon 8,5 kW/9500,
krouticí moment 9,9 Nm/7500, převodovka je pětistupňová. |
|
HIPSTER 125, HIPSTER 150 |
Designově
velmi zdařilý chopper, ketrý napodobuje styl BMW R 1200 C.
Oba modely se liší pouze objemem motoru, kterým je opět
vzduchem chlazený jednoválec s pětistupňovou převodovkou.
Stopětadvacítka disponuje výkonem 9,2 kW/9500 a krouticím
momentem 9,8 Nm/7500, stopadesátka nabízí 158,5 kg vážícímu
stroji 10,5 kW/9500 a 12,3 Nm/7500. |
|
GRAND
KING 125, GRAND KING 150 |
|
Klasický
motocykl působí poněkud zastaralým dojmem, zato však je z celé
palety nejlehčí. Jen 110 kg váhy uvádí do pohybu opět
jednoválec 124,1 ccm (149,5 ccm) s výkonem 8,0 kW/8500
(9,1 kW/8500) a krouticím momentem 9,5 Nm/7500 (11,0 Nm/7000) přes
čtyřstupňovou převodovku u modelu 125 a pětistupňovou u
modelu 150. |
ZING
125, ZING 150 |
Poměrně
hezký chopper je v nabídce výrobce již delší dobu, což
se projevuje na jisté „baroknosti“ designu plného oblých
tvarů a chromovaných ozdob. Vzduchem a olejem chlazený jednoválec
se u obou modelů liší pouze objemem; slabší verze 124,1 ccm
dává výkon 7,8 kW/9000 a krouticí moment 9,3 Nm/6500, silnější
150 ccm 8,8 kW/8500 a 11,0 Nm/6500. V obou případech je
152 kg těžký stroj vybaven pětistupňovou převodovkou. |
|
STRYKER
125 (ON/OFF ROAD), STRYKER 150 (ON/OFF ROAD) |
|
Model
Stryker je velmi zdařilým cestovním endurem, které je kromě
dvou objemových verzí nabízeno i ve dvou variantách: on road
je ryze silniční verze, off road je určena i pro jízdu v lehčím
terénu. Liší se od sebe velikostí předního kola, umístěním
předního blatníku a obutím. 142 kg váhy pohání vzduchem
chlazený jednoválec 124,1 ccm (150 ccm) s výkonovými
parametry 7,6 kW/8500 a 8,9 Nm/7500 (8,9 kW/8500 a 11,1 Nm/7500)
a pětistupňovou převodovkou. |
VENOX 250 |
Venox
je tak trochu z jiného těsta než předchozí modely.
Tento cruiser s agresivním vzezřením ve stylu „street
rod“ je jakousi vlajkovou lodí výrobce, a to nejen díky
nejvyššímu objemu, ale i použité moderní technice. Srdcem
stroje je kapalinou chlazený dvouválec do V s ventilovým
rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec o objemu 249,8
ccm, výkon 20,0 kW/10000 a krouticí moment 20,5 Nm/8000
slibuje u 178 kg těžkého stroje slušné jízdní výkony. |
|
Marek
Žádník
|
|