automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

13.6.2002

E-mail

  

Články v rubrice

Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Zajímavosti z Autotecu

Zajímavosti z Autotecu Jednou z novinek letošního brněnského Autotecu je rozšíření o nový moderní pavilon V.  Zde mají  své expozice například tradiční výrobci užitkových automobilů. Letos je také k dispozici nejvíce doprovodných programů, tradičně divácky nejatraktivnější je však terénní polygon za pavilonem Z.

Zatímco ostatní pavilony jsou věnovány převážně dílům součástkám či technologiím „V“ patří k těm nemnoha věnovaným finálním užitkovým a nákladním automobilům. Mimo „drobečků“ Tatra jsou zde například zajímavé aplikace dvojčat Renault Trafic Opel Vivaro. Expozice Citroenu láká nejen nedávno inovovanými Boxery, ale velmi příjemnými variantami užitkové Xary Piccaso. Daimler-Benz vystavuje například nen modifikace Vita ale zajímavé menší Vaneo se speciálním Servisním paketem zdarma. Jeho součástí je záruka na tři roky či 100 000 km  i ojedinělý full-servis  tedy tříletá údržba a opravy zdarma součástí je i Mobility Go. V praxi to znamená, že po předložení servisní karty v jakém koliv autorizovaném sertvisu  značky Mercedes-Benz v ČR uplatníte nárok na bezplatné provedení potřebných servisních úkonů. 

Ford Tranzit řadí jak v F1

Žádná spojka žádná řadící páka, pouze spínače na volantu po vzoru formule 1. Tak by se dala jednoduše charakterizovat nová převodovka Durashift EST kterou jsou vybaveny některé modely Fordu Tranzit. Je natolik inteligentní že zaručuje hladké řazení  bez ohledu na zatížení vozu či  profil terénu. Její hlavní předností je i  překvapivá hospodárnost provozu. Automatizovaná převodovka Durashift EST dokáže snížit spotřebu paliva v porovnání s konvenční samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem momentu až o 20 procent. A v manuálním režimu práce je možné s touto převodovkou dosáhnout až o pět procent nižší spotřeby v porovnání se srovnatelným modelem Transit vybaveným konvenční manuální převodovkou – samozřejmě, že v obou případech hodně záleží na stylu jízdy řidiče. 

Řidič má na výběr celkem tři režimy. Ekonomický  preferuje  dosažení co nejnižší spotřeby, zimní, minimalizuje riziko prokluzu hnacích kol na kluzkém povrchu a zátěžový,   najde uplatnění např. při jízdách s plně naloženým vozem. 

Systém je vybaven dvěma  displeji. Ten první  neustále řidiče informuje o tom, zda převodovka pracuje v samočinném nebo manuálním režimu a jaký rychlostní stupeň je právě zařazený. Druhý displej informuje o zvoleném jízdním režimu („zima“, „ekonomika“, „plná zátěž“) v případě zařazení automatiky. Přepínání jízdních režimů se provádí samostatným tlačítkem.

Hella kouká za roh

Ve spojitostí s touto světovou  novinkou  nelze nevzpomenout na legendární Citroeny DS 19  které již před mnoha lety  umožňovaly „nasvícení „ zatáčky jedním párem světel, zatímco druhý svítil rovně před automobil.
Také DynaView od Helly vám vám umožní svítit do projíždějící zatáčky. Způsob provedení a technologie však je odlišná přesto že také zde je použito dvojic světlometů.  DynaView obsahuje dva rozdílné světlomety, levý a pravý, a elektronickou řídící jednotku IntelliBeam. Každý světlomet má dvě halogenové žárovky H1 a reflektor rozdělený na dvě části.  Pomocí tohoto systému mají řidiči možnost nahlédnout do vnitřního oblouku zatáčky a včas reagovat na případné překážky. Celý systém pracuje automaticky a nezatěžuje řidiče, který se může plně věnovat řízení vozidla. Zatímco horní část  reflektoru (asi třetina celkové plochy) slouží pro osvětlení vzdálených oblastí, tedy jako klasický dálkový světlomet ,
spodní oblast je využita pro osvětlení vnitřní plochy zatáčky: v pravé zatáčce se aktivuje pravý světlomet, v levém oblouku levý světlomet.

Pokyny k tomu dává elektronická jednotka IntelliBeam, která registruje a vyhodnocuje vznik a změny úhlové rychlosti vozidla. Při zapnutých dálkových světlometech se na začátku oblouku zatáčky rozsvítí ještě odpovídající světlo do zatáčky, v okamžiku, kdy vozidlo pokračuje přímým směrem se automaticky obnoví původní stav. Tak je vždy zajištěno optimální osvětlení vozovky, přímé úseky osvětluje výkonné dálkové světlo, zatáčky pak cílené bočně orientované světlo.

                                                     /per/

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: