Nový
model střední třídy automobilky Opel přesvědčil především
bohatou bezpečnostní výbavou .
V zatím posledním kole nezávislých bariérových testů Euro NCAP získal
nový Opel Vectra celkem 30 bodů, což je nejlepší výsledek
z celé pětice hodnocených rodinných vozů. Výsledky
tzv. 10. fáze programu Euro NCAP (European New Car Assessment
Programme) byly zveřejněny 25. června na tiskové konferenci
německé Federální silniční správy v Bergisch Gladbachu.
Opel Vectra prokázal vysoce nadprůměrné ochranné
vlastnosti zejména při bočních nárazech, včetně nárazu
do kulatého sloupu, ve kterých získal maximální možný počet
bodů. Vynikající bezpečnostní vlastnosti nové Vectry staví
na jejím velmi pevném skeletu a počítačově optimalizované
karoserii s předem definovanými deformačními zónami.
Na
tento základ navazuje špičková bezpečnostní výbava. Do výbavy
vozu patří např. velkoobjemové čelní a boční airbagy a
průběžné hlavové airbagy, chránící pasažéry na předních
i zadních sedadlech. Nové Vectry mají na předních sedadlech
také aktivní opěrky hlav poslední generace s opěrnou
funkcí, tříbodové samonavíjecí pásy a výškově
nastavitelné opěrky hlav, pyrotechnické předpínače bezpečnostních
pásů a omezovače napětí v pásech, výškově
nastavitelný horní kotevní bod bezpečnostních pásů u předních
a obou krajních zadních sedadel a patentovaný systém ukotvení
pedálů PRS (Pedal Release System), který při těžkých
kolizích uvolňuje pedály z jejich uložení, čímž se
výrazně snižuje nebezpečí poranění nohou řidiče.
Riziko vzniku nehody dokáže výrazně snížit
interaktivní podvozek IDS, který sdružuje řadu vyspělých
systémů a prvků, jako je např. elektronický stabilizační
systém ESPPlus. Toto zařízení dokáže na rozdíl
od konvenčních systémů v kritických okamžicích cíleně
aktivovat brzdy až třech kol najednou, čímž se jízda
rychle a efektivně stabilizuje.
Program nezávislých bariérových testů Euro NCAP zkoumá
chování automobilů při přesně definovaných čelních a bočních
nárazech. Při čelních nárazech naráží testovaný vůz v rychlosti
64 km/h do deformovatelné bariéry, překrytí činí 40
procent. Ochranné vlastnosti karoserie při bočních nárazech
se zkoumají za pomoci 950 kg těžkého vozíku, který
rychlostí 50 km/h vráží ze strany do testovaného
automobilu.
/per/
|