automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

25.6.2002

E-mail

  

Články v rubrice

Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Francouzi útočí – část III. Citroen C3

Zatímco Renault nasadil do boje o trh malých rodinných  automobilů Clio a Thalii a má s nimi nejen na našem trhu značný úspěch, Citroen vsadil na zcela novou „kartu“. Vůz, který byl dlouho očekáván se jmenuje C3. Jeho řešení je výrazně nekonvenční a má velkou šanci se tak jako tomu bylo u Citroenů v historii již několikrát, stát automobilem kultovním.  

„Cé trojka“ je opravdu originál jak liniemi karoserie tak vnitřním uspořádáním (popis jsme přinesli v  článku C3-návrat silné osobnosti). 

Především tvar oblých dveří  napovídá, že se designéři inspirovali ve veleúspěšném modelu 2cv. „Super kachna „ je však výrazně odlišná ve svých užitných vlastnostech. A to samozřejmě  nejen vůči svému  historickému předchůdci, ale i vzhledem k drtivé většině konkurenčních automobilů ve své třídě. Důraz na prostor a pocit vzdušnosti je zde koncipován podobně jako u většího modelu Citroenu C5. Také karoserie C3 je nezvykle vysoká /152 centimetrů/ se značným převisem předního skla. Výsledným efektem je  fakt že si osádka v tomto voze připadá jako by cestovala automobilem o mnoho větším. Také více centimetrů  nad hlavou cestujících vpředu je přínosem a umožňuje i podstatně větší  regulaci výšky předních sedadel, tak jako je tomu například v kategorii MPV. Nebývalý  komfort v této  kategorii umocňuje „skleněná střecha“ která za nevelký příplatek vytvoří opticky  působivý průhledný oblouk od spodní hrany předního okna až po spodní hranu okna zadního přerušovaný pouze příčnými bezpečnostními výztužemi. /Bude na našem trhu až na podzim/. Když už hovoříme o  nebývalým komfortu pak má C3 ještě jednu pozoruhodnou vlastnost. Přesto že velikostí rozvoru nikterak nevybočuje s řady svých konkurentů máte při jízdě pocit že je minimálně o deset centimetrů větší. Především proto že nešvary malého rozvoru se zde díky perfektnímu podvozku a dobře optimalizovaném pérování projevují podstatně méně než u konkurenčních modelů. Auto na drobných nerovnostech podstatně méně poskakuje, je  klidnější a dává za pravdu tvrzení Citroenu, že v „cé trojce“ můžete jezdit bez únavy i na podstatně větší vzdálenosti než je  v této kategorii obvyklé.

       Ostatně i další jízdní vlastnosti nového citroenu jsou vesměs velmi dobré. Přesné řízení které reaguje i na sebemenší pohyb volantu je pro řidiče stejně pohodové jako  přesné řazení. Loketní opěrky nejen ve výplni dveří ale i středové /opět u této kategorie věc nevídaná/ díky možnosti značné regulace sedadla lze mít bez problémů tak aby vyhovovaly řidičům značně odlišných postav. Snad jedinou výhradu kterou k sedačkám mám je relativně malé boční vedení nejen u standardní výbavy, ale i u dražších modelů. Na zadních sedadlech se cestující mohou cítit vzhledem k vysoké střeše také dobře. Prostor pro nohy zadních cestujících není sice oslnivý,  ale v rámci třídy spíše lepší normál.

        Jediné na co si člověk musí zvyknout je přístrojová deska. Ta je velmi nestandardní, jednoduchá a  přehledná. Dominantní  je displej tachometru, který má nad sebou úzký pruh s analogovým ukazatelem otáček. Po stranách jsou pak  sloupce kontrolek teploty a pohonných hmot. Zatímco z počátku se zvláště konzervativním řidičům může zdát  „palubka“ přemrštěně strohá v běžném provozu přijdete zakrátko na to že se dozvíte přehledně vše co je potřeba a že tato odlišnost je pouze otázkou zvyku..

               Zavazadlový prostor má v základu pěr kilogramů přes tři sta litrů což je pro tuto třídu velmi   slušné. Novinkou je Moduboard  tedy jakési přepážky které umožňují rozdělit zavazadlový prostor na více částí. Po sklopení zadních sedadel se jeho velikost zvětší  o více než dalších sedm set l litrů.
Námi  testovaný vůz byl vybaven nejsilnějším dostupným motorem o obsahu 1600 cm3 a  šestnácti ventilovou  technikou který vozu propůjčuje značnou dynamiku a maximální rychlost těsně pod hranici 200 km „hod. 
Citroen C3 je neobvyklý automobil  s velmi dobrými jízdními a užitnými  vlastnostmi, který je výrazným obohacením trhu v segmentu nižší střední třídy a  dalším přímým konkurentem Škody Fabie. Vzhledem k jeho mnoha originálním řešením výborným motorům a to nejen benzinovým ale především i novému dieselu HDi 1400 , který je zatím znám pouze  z koncernového modelu Peugeot 206 bude mít zajisté velké kouzlo nejen pro  mladé rodiny. Zajisté k tomu přispěje i vcelku příznivá  cena , která začíná jen kousek nad 300 000 Kč.

                                                  /per/

 

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: