Vybavení
bez kompromisu
Skútr s vyhřívaným sedadlem, čtyřbodovými pásy,
ale především s anatomickým
zastřešením
nenechává žádného milovníka
„jedné stopy“ chladným. Jako každá výrazná
novinka je buď vehementně vzýván,
či v menším měřítku
zatracován. C1
nezapře, že když se do něčeho BMW,
zapojí vtiskne do projektu velmi nápadnou
vlastní tvář. Z hlediska
mrštnosti, temperamentu či malé šířky je to typický
skútr. Naopak co se týká pohodlí komfortu či bezpečnosti,
je spíš malým jednostopým „automobilem“ Některé
prvky vybavení jsou opravdu více než zajímavé.
Audio systém s čtyřmi až šesti reproduktory a
také palubní počítač. Samozřejmostí jsou čtyřbodové
pásy, Handsfree na mobil, vytápění sedačky či odmlžování
předního skla, ale také vytápěná řidítka. Bojíte
se smyku při brždění? Není problém, ABS vás ochrání.
Skútr má velmi výkonný a kvalitní
stěrač. I
systém stabilizace při parkování je velmi
nestandardní a pracuje pomocí
dvou pák v přední
části „kokpitu“.
Na
nákup i do divadla
Odpůrci avangardní C1 jí zazlívají především určitý nedostatek lehkosti
a pocit menší manévrovatelnosti. Ten však
z každého spadne ihned jak na stroj usedne
a ujede s ním první metry.
Zvyknout si musíte pouze na neobvyklý výhled
se stěračem v zorném poli a čtyřbodové pásy.
Díky bezpečné konstrukci a vytvoření „pevnostní
klece“ je možné jezdit na tomto skútru bez přilby.
To je výborné například pro manažery jezdící v oblecích
i pro každého, kdo chce být rychle v jízdní
pohotovosti. Ostatně bezpečnosti byla věnována nejvyšší
pozornost i po všech dalších stránkách. Skútr má
takové vymoženosti
jako jsou deformační zóny a spolu s velmi tuhým
„jádrem“ umožňuje nezranit se
i při takových nehodách , které by na ostatních jednostopých strojích skončily
katastrofálně. I když se může zdát někomu obsah
125 kubíků jako malý,
bude velmi příjemně překvapen. Na rozdíl od ostatních
skútrů se stejným obsahem má C1 větší akceleraci i výkon.
Čtyřtaktní motor na bázi Bombardier-Rotax je ve své třídě výjimečný. 15
PS, elektronické vstřikování a kroutící moment 12
Nm při 6 500 otáčkách propůjčují stroji značnou
pružnost. Maximální rychlost 103 km/hod
je vzhledem k velikosti a hmotnosti 185kg
příznivá, stejně jako spotřeba paliva kolem
2,9 litrů bezolovnatého benzínu
super na
100 kilometrů.
Jízdní
dojmy
Je až neuvěřitelné,jak si lze na C1 rychle zvyknout.
Obavy které můžete mít, když se blížíte za řídítka
neobvyklého „vajíčka",
se však velmi rychle rozplynou. Po dvou hodinách,
které jsem zatím s C1 strávil, zcela předčilo mé očekávání.
Vynikající byl nejen v ulicích Mnichova,
ale i na improvizované zkušební dráze, kde
jsem zkoušel především akceleraci ABS
a především schopnost stroje manévrovat v náročném
slalomu. Se čtyřbodovými pásy získáte
po pár minutách pocit bezpečí, i když se musím
přiznat, že z počátku byl pro mne pocit upoutání
na skútru velmi zvláštní. Stroj má velmi přesný
variátor, který umožňuje příkladně plynulou jízdu.
Také, a to je u takové to koncepce velmi důležité
snese skůtr relativně velký náklon. Ostatně v případě
že to přeženete a „lehnete „vysunuté nárazníky
vám pomohou k uchování ve vajíčku a tak
jedinou větší újmu obdrží vaše peněženka. Zkoušel
jsem jezdit i ve dvou, naštěstí vždy „za řídítky“
a pravdou je že můj spolujezdec nepůsobil nadšeně.
Tvrdil že si připadal jako že jede za“ něčim“.
Pravděpodobně tento pocit získal pohledem na
zadní část vajíčka. Nedivím se vždy je lepší být
ve vajíčku než mimo něj. Nicméně si po chvíli
zvykl také. Ostatně C1 rozhodně není stavěná
na stakilometrové túry.
Mezi
další klady „cé jedničky“ patří i
přesné řízení, příčná i podélná
stabilita i přehledné palubní přístroje.
Tři
varianty, bohatá výbava
C1
se budou dodávat ve třech provedeních. Basic, Family
a nejkomfortnější Executive. Jejich cena u nás
začíná zhruba na 240.000 Kč. C1 je koncipováno
v základu jako skútr jednosedadlový, k němu
si však můžete přikoupit například sedadlo
spolujezdce či velmi objemný zavazadlový
„kontejner“. C1 není žádné vylepšení, C1 je
zcela nový koncept s novými normami, je to nový
styl který by mohl v budoucnu zdomácnět
u těch motoristů, kterým se již zdají zácpy
v evropských metropolích jako neúnosné avšak u
klasických jednostopých vozidel postrádají dostatečné
zázemí v případě nepříznivého počasí. U nás
jsou zatím problémy s výjimkou pro jízdu bez přilby.
Právě průtahy kolem jejího udělení
jsou příčinnou, proč C1 u nás zatím není
ještě homologován. I když tomu má být v nejbližší
době.
/per/
|