automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

17.7.2002

E-mail

  

Články v rubrice

HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

HYUNDAI ACCENT

To, že na trhu malých rodinných automobilů  je stále větší konkurence je nesporné. V našem seriálu jsme vám již představili zatím nejprodávanější automobil tohoto segmentu Škodu Fabii, velmi ambiciozní „francouze“ Renault Clio a Thalii a zbrusu nový 
Citroen C 3. 


Na nejbližší dobu připravujeme hit Volkswagenu Polo a nový Ford Fiesta. Dnešní díl patří korejské automobilce Hyunday, která zvyšuje konkurence schopnost svých  automobilů doslova den ode dne, čehož je  právě Accent se supermoderním tříválcem Common Rail druhé generace o obsahu 1500 cm3 velmi dobrým příkladem. 

Accent druhé generace se vyrábí od roku 1999. Je nabízen ve třech karosářských variantách, jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan. Design karoserie je oproti stejnojmennému předchůdci znatelně hranatějších linií a působí dynamičtějším dojmem. Karoserie je vyvážená a vůz působí velmi dobře.
Svou celkovou délkou 4200 mm (sedan 4250mm) patří ve své třídě k největším   přestože  jeho  rozvor  2440 mm  je  naopak  pro tuto třídu obvyklý.
Motorová nabídka zahrnuje  benzínový motor 1.3/63 kW s tříventilovým rozvodem a především moderní a úsporný  tříválcový dieselový motor 1.5 CRDI s přímým vstřikováním paliva Common Rail. V době testů byla k dispozici ještě varianta benzínového motoru o objemu 1.5/66 kW, která se v současné době již nedováží.

Jízdní dojmy

Testem prošly všechny tři motorové varianty. Oba benzínové motory měly kultivovaný chod a dodávaly vozu velmi dobrou dynamiku i rychlost. I přes rozdílné objemy mají prakticky stejné technické parametry. Výrobce uvádí maximální rychlost 169/173 km/hod (1.3/1.5), zrychlení 0-100 km za 12,4/11,4 s, a kombinovanou spotřebu 6,4/6,9 l /100 km. Výhodou  motoru 1.5 litru byla vyšší hodnota kroutícího momentu 132 N.m oproti 114 N.m. Nezanedbatelným plusem 1.3 litrového motoru je však nižší sazba povinného ručení. Hluk ani jednoho z motorů nepronikal výrazněji do interiéru a nenarušoval tak jízdní komfort.
Svou pružností a celkovou dynamikou se nám však nejvíce líbil dieselový motor 1.5 CR Di což pro někoho  může být překvapením. Znalci druhé generace motorů Common Rail  však vědí že kultivovaný klidný chod, nízká spotřeba nafty a nízká hladina hluku je pro druhou generaci těchto motorů typická. Také dieselový Accent  svým zvukem ani při vyšších rychlostech nijak nenarušoval jízdní komfort. Zvláště při jízdě bez prudkých akcelerací bylo hladina hluku velice nízká  a to i ve srovnání s benzinovými motory nižších obsahů. Hlasitěji dal o sobě motor znát  pouze při vytáčení prvního a druhého rychlostního stupně avšak i v tomto případě výrazně méně než je tomu u klasických dieslových motorů. Další výhodou tohoto motoru je i jeho výkon 80 Hp a kroutící moment 185 N. Tyto hodnoty patří u „patnáctistovek“ ke špici. Konkurenční motory mají většinou  standardně   60 až 65 „koňové“ motory a osmdesátky jsou pouze u výrazně  dražších modelů. Maximální rychlost Accentu CR Di je 170 km/hod a kombinovaná spotřeba zhruba 5,5 litrů na sto kilometrů. 
Naladění podvozku je kompromisem mezi sportovně tvrdým a měkce komfortním. Jízda po rovině i předjížděcí manévry jsou bezproblémové, stejně jako přejezdy příčných a podélných nerovností. I když není předurčen pro razantní sportovní jízdu snese i velmi svižný průjezd zatáčkami. Podle našeho názoru by adheze byla ještě o něco vyšší při použití vhodnějších pneumatik. To však je subjektivní názor a mnoho řidičů naopak na korejské pneumatiky nedá dopustit.

Vlastnosti a výbava

 Accent je vybaven dvojicí čelních airbagů a do dražších verzí je montováno ABS +EBD.  V této cenové třídě /nejlevnější model stojí pod tři sta tisíc tisíc Kč/ má velmi bohatou standardní výbavou, zlepšující celkový komfort vozu. K té  patří všechna čtyři elektricky ovládaná okna, obě vnější zrcátka včetně vyhřívání a centrální zamykání. Interiér je  dostatečně prostorný a působí celkově útulným dojmem. Použitý plast přístrojové desky má příjemný povrch i barvu. Pracoviště nehýří sice hypermoderními prvky avšak je příjemné a vše je tam kde má být. Pochvalu zaslouží například volant s  ergonomickým  tvarováním,  který se  výborně drží a usnadňuje řidiči přesné ovládání vozidla. Kromě posilovače řízení zpříjemňuje jízdu i přesné řazení jednotlivých rychlostí. Sedačky jsou pohodlné a dobře drží tělo i v zatáčkách.

 Cena pětidveřového hatchbacku s motorem 1.3 litru je 284.900 Kč a  334.900 Kč s dieselovým motorem. Za  vydané  peníze zákazník získá pohodlný, prostorný rodinný automobil s výkonným motorem. Bohatostí výbavy kde je například i centrální zamykání a elektricky ovládaná  okna všech čtyř dveří patří k nejlépe vybaveným automobilům ve své  třídě. Accent  s moderním motorem CR Di je pak výborné řešení pro ty kteří chtějí jezdit s nízkými provozními náklady, v tichém interiéru i ve vyšších rychlostech a to vše za velmi příznivou cenu. Snad jediné co by se dalo vozu vytknout je absence palubního počítače a to nejen v běžné výbavě /kde je to vzhledm k ceně zcela logické/ ale především  nemožnost jej objednat ho jako příslušenství navíc. 

Sečteno a podtrženo Hyundai Accent  je velmi  zajímavým modelem  v třídě malých rodinných automobilů. Především v dieselovém provedení s moderním tichým Common Railem má  při své relativně nízké ceně, bohatosti výbavy a  velkého zavazadlového prostoru jen málo konkurentů.

                                                                              Robin Bobek, Petr Řezáč

 

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: