Připravujeme
|
testy:
Peugeot Elyseo 125
Piaggio Beverly 200
Novinky,
zajímavosti
|
Hussar
a Popcorn dorazily
V prvních
květnových dnech začala pražská Cagiva prodávat
dlouho očekávané skútry CPI
Popcorn a Hussar. Zatímco Popcorn je
klasickým skútrem u kterého potěší nejen
praktický nosič ale i možnost doladit
pružiny zadního kola, Hussar je sporťák
s nadčasovým designem. Oba modely
jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem
dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední
kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných
provedeních modré a stříbrné.
Vzhledem k dobrému dílenskému
zpracování i kvalitní technice je cena obou
strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní
Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má
cenu stanovenou na
39 000 Kč včetně DPH.
Peugeot
ELYSTAR
Nová
řada skútrů tradičního
francouzského výrobce se v nejbližší
době objeví na našem trhu.
Mimo již běžné speciality Peugeotu
jako je například zabudované
„lano“ s bezpečnostním zámkem
či imobilizér
zde budou i takové lahůdky jako je například
posilovač brzd ABS nebo duální brzda.
Karburátory nahradí vstřikování
paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních
motorů. Ty budou mít
obsah 50, 125 a 150 cm3.
ZOOM
je nejlevnější
Nejlevnějším
skútrem je na současném českém trhu
„padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její
cena 29 900 Kč s DPH
je natolik přítažlivá že se po velmi
krátké době prodeje /necelé dva měsíce/
vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku.
Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i
manuálním startérem, Převodovka je skútrovou
klasikou, tedy automatická s variátorem,
brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor
vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW.
HYOSUNG
EXCEED
Rodinu
i u nás oblíbených skútrů
Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě
125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový
čtyřtakt s diskovými brzdami
na
obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí
je například parkovací brzda, „čistý“
design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní
a přední částí, které umožňuje transport
běžných příručních zavazadel na háčku
pod řidítky. |
|
|
Malaguti
Madison 400 - TEST |
Podrobili
jsme redakčnímu testu stroj, který nejen patří
k nejsilnějším na našem trhu, ale je
bezesporu i jedním z nejkrásnějších.
Madison 400 má ale ještě další přednost.
Ve své obsahové třídě má i velmi výhodnou
cenu.
Vzhled
Jak
již bylo řečeno v několika článcích
o Madisonu,
patří k nejkrásnějším skútrům na světovém
trhu. Dominantu přední partie tvoří
stylistická linie do tvaru „V“ zakončená
zpětnými zrcátky s integrovanými
ukazateli směru.
Vnitřní plastový štít (u všech modelů výhradně černé barvy)
je protažen do aerodynamického „plexi“ se
kterým vytváří opticky jeden celek. Právě
tento čistý designérský rukopis je
charakteristický pro všechny modely. Ty se v podstatě
lišší jen v detailech „podle použitých
motorů. Různé kubatury mají i odlišné
barevné kombinace. Nejen vlastního stroje ale
i palubních přístrojů. Ty má „čtyřstovka“
bílé. V pravé části je doplňuje obdélníkový
displej palubního počítače. Boční silueta
skútru je protažena do zadní části v zužujícím
se profilu. Toto řešení skútr opticky
velmi odlehčuje, dodává mu
sportovní
image, na druhou stranu má i jednu nevýhodu.
Tou je zmenšený prostor pod sedlem, který například
managerům neumožňuje vozit zde například
„diplomatku“. To však není problém
vzhledem k tomu, že přídavný kufr, který
je možno objednat, může mít nejen totožnou
barvu jako váš stroj, ale jeho krásné křivky
ještě umocňuje celkový výborný
dojem.
Komfort
Velmi
dobře anatomicky konstruovaná
a dostatečně velká sedačka umožňuje
pohodlnou jízdu dvěma osobám i na dlouhé vzdálenosti.
Velkou výhodou v deštivém počasí je
konstrukce přední části vytvořené z jednoho
celku, kde se otáčí pouze řidítka a kolo,
zatímco světla
jsou pevnou součástí skútru. Toto řešení
zamezuje nepříjemnému protékání vody mezi
řidítky se světlometem a spodní částí skútru
tak jak je tomu u převážné části běžných
skútrů.
K vysokému
komfortu přispívá i přehledný palubní
computer. Ten obstarává nejen údaje o otáčkách,
digitálně zobrazuje rychlost, hlídá
„servisní prohlídky“ monitoruje okolní
teplotu včetně upozornění na námrazu. Volby
kombinované a dají měnit dle momentálních
požadavků, podobně jako u osobních automobilů.
/per/
|
|
Přehled
skútrů Peugeot
VIVACITY
SPORTLINE
Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je
elegantní s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením.
Design Vivacity zaujme ze všech stran.
Bezpečnost
bez kompromisu
Každý
z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit
strachu, kdy musí svého skútra či
motorku, byť na malou chvíli opustit a
ponechat ji svému osudu.
Skútr
nebo chytrá horákyně?
Mnichovské
BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku.
Dodnes jsou některé modely automobilů a
motocyklů z této „dílny“ uctívané
jako špičkové průkopnické počiny ve svém
oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?
|
Beverly
200
Revoluční
skútr Beverly 200 představila na našem trhu
firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“
šestnáctipalcovými koly, které umožňují
spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a
konstrukci skútru.
Padesátikubíkové
skútry KYMCO
Kymco
je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových
motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména
pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a
zahrnuje všechny objemové kategorie.
Malaguti
Madison
Kdyby
byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr,
Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších
příček. |
Malaguti
Madison 400
Silné
skútry
jsou současným hitem
v mnoha západoevropských zemích.
Také u nás se jim však začíná dařit čím dál
více.
Motocykl
2002
Již
šestý ročník mezinárodní výstavy motocyklů
, který pořádá standardně Incheba Praha, je
letos na rekordní ploše více než 13 000 m2.
Představí se zde nejen nejvýznačnější značky
zastoupené na našem
trhu, ale i příslušenství
oblečení a nejrůznější doplňky.
Yamaha
XP 500 Tmax
Tmax
dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička
nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti
skútrů. |
|
|
|