Novinky,
zajímavosti
|
Novinky,
zajímavosti
|
Hussar
a Popcorn dorazily
V prvních
květnových dnech začala pražská Cagiva prodávat
dlouho očekávané skútry CPI
Popcorn a Hussar. Zatímco Popcorn je
klasickým skútrem u kterého potěší nejen
praktický nosič ale i možnost doladit
pružiny zadního kola, Hussar je sporťák
s nadčasovým designem. Oba modely
jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem
dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední
kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných
provedeních modré a stříbrné.
Vzhledem k dobrému dílenskému
zpracování i kvalitní technice je cena obou
strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní
Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má
cenu stanovenou na
39 000 Kč včetně DPH.
Peugeot
ELYSTAR
Nová
řada skútrů tradičního
francouzského výrobce se v nejbližší
době objeví na našem trhu.
Mimo již běžné speciality Peugeotu
jako je například zabudované
„lano“ s bezpečnostním zámkem
či imobilizér
zde budou i takové lahůdky jako je například
posilovač brzd ABS nebo duální brzda.
Karburátory nahradí vstřikování
paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních
motorů. Ty budou mít
obsah 50, 125 a 150 cm3.
ZOOM
je nejlevnější
Nejlevnějším
skútrem je na současném českém trhu
„padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její
cena 29 900 Kč s DPH
je natolik přítažlivá že se po velmi
krátké době prodeje /necelé dva měsíce/
vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku.
Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i
manuálním startérem, Převodovka je skútrovou
klasikou, tedy automatická s variátorem,
brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor
vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW.
HYOSUNG
EXCEED
Rodinu
i u nás oblíbených skútrů
Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě
125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový
čtyřtakt s diskovými brzdami
na
obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí
je například parkovací brzda, „čistý“
design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní
a přední částí, které umožňuje transport
běžných příručních zavazadel na háčku
pod řidítky. |
|
|
Kentoya
Zoom |
Rodina dovozců a
distributorů skútrú se rozrostla o dalšího člena.
Je jím firma Kentoya, která na náš trh dodává
skútry stejnojmenné značky, vyráběné v Čínské
továrně Zongshen.Kromě námi testovaného
modelu Zoom, který je cenou pod 30 tisíc Kč
bezkonkurenčně nejlevnější na našem trhu,
naleznete v nabídce ještě dvě „stopětadvacítky“
nazvané Flash a Slider. Posledně jmenovaný je
v prodeji od letošního června, Flash by
měl přijít na řadu na počátku roku 2003.
Prověřovali
jsme kvality a přednosti nejmenšího z modelů.
Zoom je
nejmenší, nejen co do zdvihového
objemu, ale také i rozměrově. Za cenu 29 900
Kč včetně DPH však zaujme nejednoho
potencionálního zákazníka. Není to sice žádné
„žihadlo“ ale vzhledem k poměru mezi
cenou a užitnými vlastnostmi je poměrně zajímavou
alternativou.
Na první pohled působí stroj velmi seriozním,
do jisté míry dynamickým až sportovním
dojmem. Základem je otevřený rám z ocelových
trubek. Odpružení je na předním kole řešeno
vidlicí s krátkými kyvnými raménky a
dvojicí teleskopických tlumících jednotek.
Tato kombinace nepůsobí nikterak
moderně, avšak bez problémů
„odfiltruje“ většinu nerovností našich
vozovek. Zadní kolo je uchyceno „letmo“ a
odpruženo jednoduchým kyvným ramenem. Tento
způsob uchycení působí na první pohled
trochu nestabilně, ale při průjezdu zatáčkou
je jezdec záhy vyveden z omylu. Protože
průjezd je relativně čistý a skútr drží
dobře stopu.
Pohonnou jednotkou je dvoudobý vzduchem chlazený
jednoválec o výkonu 3,5 koňské síly a točivém
momentu 3,7 Nm. U takto levného stroje je milým
překvapením oddělené mazání Autolube, které
používají většinou stroje vyšší cenové
relace. Motor má tichý a vcelku kultivovaný
chod a to od nízkých otáček až po maximum.
Jestliže budete chtít dosahovat maximálních
rychlostí, budete si muset zvyknout na drobné
vibrace, které na zadních partiích svého těla
ucítíte. Ty mohou být způsobeny
několika faktory včetně nepřesně vyvážených
kol. Vzhledem k poměrně nízkým
rychlostem je však pravděpodobnějším
zdrojem vibrací pohonná jednotka.
Vzhledem k
relativně nízké ceně jsou obě brzdy
bubnové. Přes to jsou dostatečně účinné v každém
jízdním režimu. Při prudkém brzdění se však
rozhodně nedají prohlásit za „jedovaté“.
V této situaci reagují trochu laxně a
tak je dobré dopředu si rozmyslet kam vlastně
pojedete.
Při jízdě mimo město zjistíte, že
nejsou až tak moc potřeba, vzhledem k maximální
rychlosti stroje, která činí 45 Km/h. Při jízdě
z kopce se ručička tachometru vyšplhá až
k pětapadesáti…. Do zatáček tudíž většinou
postačí ubrat plyn a dobržďovat pouze
motorem.
Ještě trochu k výbavě, stroj je opatřen
jak hlavním stojánkem, který bezvadně drží
stabilitu, tak i pomocným tzv.“policajtem“
Na palubní desce nalezneme vše pro jízdu
nezbytné, analogový rychloměr, ukazatel množství
paliva v nádrži a nepostradatelné
kontrolky směrových a dálkových světel i
kontrolku docházejícího oleje. Za
sedadlem, které je dostatečně dlouhé
abyste mohli zvolit správný úhel posezu, který
vám bude vyhovovat, se nachází mimo víčka nádrže
ještě překrásné řekl bych až tuningové křídlo,
v němž je zakomponováno přídavné
brzdové světlo.
Pod sedlem se skýtá místo pro uložení jedné
integrální přilby, ovšem narazil jsem na až
zarážející chybu. Je zde totiž umístěna
také olejová nádržka, která svými rozměry
zabraňuje umístění uzavřené přilby větší
velikosti.
Stroj je dodáván v sedmi barevných
provedeních, kapotáž je dělená a spodní část
je vždy tvořena dílem z šedého plastu.
To se mi zdá vhodné řešení, zvláště
z praktických důvodů. Neboť při lehkém
pádu zůstane skútr zcela bez škrábanců a
vy můžete s klidem pokračovat v jízdě.
I když na první pohled působí toto jednostopé
vozítko působí jako dvoumístné, opak je
pravdou, marně byste hledali na spodní
části kapotáže spolujezdcovy stupačky. Důvod
je prostý, v době našeho testování
nebyl ještě pro dvě osoby u nás homologován.
Již poci,t že za cenu nepřesahující 30 tisíc
korun pořizujete pěkný skútr a ne malý
moped je příjemný, nemyslíte. Potřebujete-li
levný skútr, kterým nehodláte ohromovat své
okolí a rádi byste jej využívali kupříkladu
pro cestu do zaměstnání skrz zacpané ulice
velkoměsta v ranní špičce, je pro vás
Kentoya Zoom 50 tou správnou volbou.
/wla/
|
|
Přehled
skútrů Peugeot
VIVACITY
SPORTLINE
Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je
elegantní s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením.
Design Vivacity zaujme ze všech stran.
Bezpečnost
bez kompromisu
Každý
z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit
strachu, kdy musí svého skútra či
motorku, byť na malou chvíli opustit a
ponechat ji svému osudu.
Skútr
nebo chytrá horákyně?
Mnichovské
BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku.
Dodnes jsou některé modely automobilů a
motocyklů z této „dílny“ uctívané
jako špičkové průkopnické počiny ve svém
oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?
|
Beverly
200
Revoluční
skútr Beverly 200 představila na našem trhu
firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“
šestnáctipalcovými koly, které umožňují
spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a
konstrukci skútru.
Padesátikubíkové
skútry KYMCO
Kymco
je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových
motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména
pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a
zahrnuje všechny objemové kategorie.
Malaguti
Madison
Kdyby
byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr,
Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších
příček. |
Piaggio
X9 – maxiskútr snů
Maxiskútry jsou celosvětovým
hitem již delší dobu. Jedním z nejlepších
je Piaggio X 9. A není to náhoda. Značka
Piaggio je
v této oblasti takovým pojmem
jako Rolce Royce, Mercedes či Jaguar mezi
automobily, model X9 pak vrcholkem
firemních modelů.
Malaguti
Madison 400
Silné
skútry
jsou současným hitem
v mnoha západoevropských zemích.
Také u nás se jim však začíná dařit čím dál
více.
Yamaha
XP 500 Tmax
Tmax
dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička
nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti
skútrů. |
|
|
|