Novinky, zajímavosti

Novinky, zajímavosti


Hussar a Popcorn dorazily
V prvních květnových dnech začala pražská Cagiva prodávat dlouho očekávané skútry CPI  Popcorn a Hussar. Zatímco Popcorn je klasickým skútrem u kterého potěší nejen praktický nosič ale i možnost doladit  pružiny zadního kola, Hussar je sporťák  s nadčasovým designem. Oba modely jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných provedeních modré a stříbrné.  Vzhledem k dobrému dílenskému zpracování i kvalitní technice je cena obou strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má cenu stanovenou na  
39 000 Kč včetně DPH. 

                               Peugeot  ELYSTAR
Nová řada skútrů tradičního  francouzského výrobce se v nejbližší době objeví na našem trhu.  Mimo již běžné speciality Peugeotu jako je například zabudované  „lano“ s bezpečnostním zámkem či imobilizér  zde budou i takové lahůdky jako je například posilovač brzd ABS nebo duální brzda.  Karburátory nahradí vstřikování paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních motorů. Ty budou mít  obsah 50, 125 a 150 cm3.

ZOOM je nejlevnější
Nejlevnějším skútrem je na současném českém trhu  „padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její cena 29 900 Kč s DPH  je natolik přítažlivá že se po velmi krátké době prodeje /necelé dva měsíce/ vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku. Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i manuálním startérem, Převodovka je skútrovou klasikou, tedy automatická s variátorem, brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW. 

                              HYOSUNG EXCEED
Rodinu i u nás oblíbených skútrů  Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě 125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový čtyřtakt s diskovými brzdami  na  obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí je například parkovací brzda, „čistý“ design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní a přední částí, které umožňuje transport běžných příručních zavazadel na háčku pod řidítky.

  

 

Kentoya  Zoom

Rodina dovozců a distributorů skútrú se rozrostla o dalšího člena. Je jím firma Kentoya, která na náš trh dodává skútry stejnojmenné značky, vyráběné v Čínské továrně Zongshen.Kromě námi testovaného modelu Zoom, který je cenou pod 30 tisíc Kč bezkonkurenčně nejlevnější na našem trhu, naleznete v nabídce ještě dvě „stopětadvacítky“ nazvané Flash a Slider. Posledně jmenovaný je v prodeji od letošního června, Flash by měl přijít na řadu na počátku roku 2003.

Prověřovali jsme kvality a přednosti nejmenšího z modelů.  Zoom je  nejmenší, nejen co do zdvihového objemu, ale také i rozměrově. Za cenu 29 900 Kč včetně DPH však zaujme nejednoho potencionálního zákazníka. Není to sice žádné „žihadlo“ ale vzhledem k poměru mezi cenou a užitnými vlastnostmi je poměrně zajímavou alternativou.
Na první pohled působí stroj velmi seriozním, do jisté míry dynamickým až sportovním dojmem. Základem je otevřený rám z ocelových trubek. Odpružení je na předním kole řešeno vidlicí s krátkými kyvnými raménky a dvojicí teleskopických tlumících jednotek. Tato kombinace nepůsobí nikterak  moderně, avšak bez problémů „odfiltruje“ většinu nerovností našich vozovek. Zadní kolo je uchyceno „letmo“ a odpruženo jednoduchým kyvným ramenem. Tento způsob uchycení působí na první pohled trochu nestabilně, ale při průjezdu zatáčkou je jezdec záhy vyveden z omylu. Protože průjezd je relativně čistý a skútr drží dobře stopu.
Pohonnou jednotkou je dvoudobý vzduchem chlazený jednoválec o výkonu 3,5 koňské síly a točivém momentu 3,7 Nm. U takto levného stroje je milým překvapením oddělené mazání Autolube, které používají většinou stroje vyšší cenové relace. Motor má tichý a vcelku kultivovaný chod a to od nízkých otáček až po maximum. Jestliže budete chtít dosahovat maximálních rychlostí, budete si muset zvyknout na drobné vibrace, které na zadních partiích svého těla ucítíte. Ty mohou být způsobeny  několika faktory včetně nepřesně vyvážených kol. Vzhledem k poměrně nízkým rychlostem je však pravděpodobnějším zdrojem vibrací pohonná jednotka. 
Vzhledem k  relativně nízké ceně jsou obě brzdy bubnové. Přes to jsou dostatečně účinné v každém jízdním režimu. Při prudkém brzdění se však rozhodně nedají prohlásit za „jedovaté“. V této situaci reagují trochu laxně a tak je dobré dopředu si rozmyslet kam vlastně pojedete.  Při jízdě mimo město zjistíte, že nejsou až tak moc potřeba, vzhledem k maximální rychlosti stroje, která činí 45 Km/h. Při jízdě z kopce se ručička tachometru vyšplhá až k pětapadesáti…. Do zatáček tudíž většinou postačí ubrat plyn a dobržďovat pouze motorem.
Ještě trochu k výbavě, stroj je opatřen jak hlavním stojánkem, který bezvadně drží stabilitu, tak i pomocným tzv.“policajtem“ Na palubní desce nalezneme vše pro jízdu nezbytné, analogový rychloměr, ukazatel množství paliva v nádrži a nepostradatelné kontrolky směrových a dálkových světel i kontrolku docházejícího oleje. Za  sedadlem, které je dostatečně dlouhé abyste mohli zvolit správný úhel posezu, který vám bude vyhovovat, se nachází mimo víčka nádrže ještě překrásné řekl bych až tuningové křídlo, v němž je zakomponováno přídavné brzdové světlo.
Pod sedlem se skýtá místo pro uložení jedné integrální přilby, ovšem narazil jsem na až zarážející chybu. Je zde totiž umístěna také olejová nádržka, která svými rozměry zabraňuje umístění uzavřené přilby větší velikosti. 
Stroj je dodáván v sedmi barevných provedeních, kapotáž je dělená a spodní část je vždy tvořena dílem z šedého plastu.  To se mi zdá vhodné řešení, zvláště z praktických důvodů. Neboť při lehkém pádu zůstane skútr zcela bez škrábanců a vy můžete s klidem pokračovat v jízdě.
I když na první pohled působí toto jednostopé vozítko působí jako dvoumístné, opak je  pravdou, marně byste hledali na spodní části kapotáže spolujezdcovy stupačky. Důvod je prostý, v době našeho testování nebyl ještě pro dvě osoby u nás homologován.
Již poci,t že za cenu nepřesahující 30 tisíc korun pořizujete pěkný skútr a ne malý moped je příjemný, nemyslíte. Potřebujete-li levný skútr, kterým nehodláte ohromovat své okolí a rádi byste jej využívali kupříkladu pro cestu do zaměstnání skrz zacpané ulice velkoměsta v ranní špičce, je pro vás Kentoya Zoom 50 tou správnou volbou. 

                                                                                                                                                                          /wla/

 

Co vás může zajímat

Přehled skútrů Peugeot

VIVACITY SPORTLINE

Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je elegantní  s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením. Design Vivacity zaujme ze všech stran.

Bezpečnost bez kompromisu

Každý z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit strachu, kdy musí svého skútra či  motorku, byť na malou chvíli opustit a ponechat ji svému osudu. 

Skútr nebo chytrá horákyně?


Mnichovské BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku. Dodnes jsou některé modely automobilů a motocyklů z této „dílny“ uctívané jako špičkové průkopnické počiny ve svém oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?

Beverly 200 

Revoluční skútr Beverly 200 představila na našem trhu firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“ šestnáctipalcovými koly, které umožňují spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a konstrukci skútru.

Padesátikubíkové skútry KYMCO



Kymco je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a zahrnuje všechny objemové kategorie.

Malaguti Madison



Kdyby byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr, Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších příček.

Piaggio X9 – maxiskútr snů

Maxiskútry jsou celosvětovým hitem již delší dobu. Jedním z nejlepších je Piaggio X 9. A není to náhoda. Značka Piaggio  je v této oblasti takovým pojmem  jako Rolce Royce, Mercedes či Jaguar mezi automobily, model X9 pak vrcholkem  firemních modelů. 

Malaguti Madison 400

Silné skútry  jsou současným hitem  v mnoha západoevropských zemích. Také u nás se jim však začíná dařit čím dál více. 

Yamaha XP 500 Tmax



Tmax dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti skútrů.

Z obsahu

Kentoya Zoom
Piaggio X9 – maxiskútr snů
CPI Popcorn - ideál pro město - TEST
Malaguti Madison 400 - TEST
Skútry  Renault - přítomnost a budoucnost
Proč Lucie výborná miluje Vespu
Přehled skútrů Peugeot
Beverly 200 - nový styl, nové možnosti
Motocykl 2002 
Velké skútry KYMCO
Skútr nebo chytrá horákyně? (BMW C1)
Yamaha Tmax
 pořadatelům
Malaguti Madison
Malaguti Madison 400
Daelim - hvězda evropského trhu
Padesátikubíkové skútry KYMCO
Velké skútry
QJ představuje modely Chief a Score
Intermot 2000
Intermot - pochvala

           e-mail


Motocykly z iTestu

BMW R 1150 R - roadster jako řemen
Motocykly KYMCO
BMW F 650 GS
Oblečení na motorky

Malé motorky
Honda CX 500 
Suzuki VL 800 
Jawa Robby 100
Jak jezdit v nepohodě 
BMW R 1150 R
BMW R 1200 C
CCM 604
Honda CBR600F
Honda VTX
Intermot 2000