Připravujeme

testy:


Peugeot Elyseo 125

Piaggio Beverly 200

Novinky, zajímavosti


Hussar a Popcorn dorazily
V prvních květnových dnech začala pražská Cagiva prodávat dlouho očekávané skútry CPI  Popcorn a Hussar. Zatímco Popcorn je klasickým skútrem u kterého potěší nejen praktický nosič ale i možnost doladit  pružiny zadního kola, Hussar je sporťák  s nadčasovým designem. Oba modely jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných provedeních modré a stříbrné.  Vzhledem k dobrému dílenskému zpracování i kvalitní technice je cena obou strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má cenu stanovenou na  
39 000 Kč včetně DPH. 

                               Peugeot  ELYSTAR
Nová řada skútrů tradičního  francouzského výrobce se v nejbližší době objeví na našem trhu.  Mimo již běžné speciality Peugeotu jako je například zabudované  „lano“ s bezpečnostním zámkem či imobilizér  zde budou i takové lahůdky jako je například posilovač brzd ABS nebo duální brzda.  Karburátory nahradí vstřikování paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních motorů. Ty budou mít  obsah 50, 125 a 150 cm3.

ZOOM je nejlevnější
Nejlevnějším skútrem je na současném českém trhu  „padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její cena 29 900 Kč s DPH  je natolik přítažlivá že se po velmi krátké době prodeje /necelé dva měsíce/ vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku. Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i manuálním startérem, Převodovka je skútrovou klasikou, tedy automatická s variátorem, brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW. 

                              HYOSUNG EXCEED
Rodinu i u nás oblíbených skútrů  Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě 125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový čtyřtakt s diskovými brzdami  na  obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí je například parkovací brzda, „čistý“ design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní a přední částí, které umožňuje transport běžných příručních zavazadel na háčku pod řidítky.

  

 

Piaggio X9 – maxiskútr snů

První dojmy
Maxiskútry jsou celosvětovým hitem již delší dobu. Jedním z nejlepších je Piaggio X 9. A není to náhoda. Značka Piaggio  je v této oblasti takovým pojmem  jako Rolce Royce, Mercedes či Jaguar mezi automobily, model X9 pak vrcholkem  firemních modelů.  A Piaggio opravdu není značka ledajaká. Vytvořila nejen první skútry na světě, ale je i tvůrcem velké části technického pokroku až do dnešních dnů. Ostatně například skútrové motory s touto značkou, jezdí v mnoha dalších strojích nejrůznějších konkurenčních firem.  

X 9, tak jako již některé předchozí modely, je v mnoha prvcích tak pokroková, že může být bezesporu  referenčním měřítkem ve své kategorii. Rozhodli jsme se proto, že tento výjimečný stroj nebudeme testovat klasickým redakčním testem, ale věnujeme mu podstatně více pozornosti než obvykle. Budeme jej sledovat nejméně deset tisíc kilometrů. Se svými zkušenostmi vás seznámíme v několika materiálech, kde kromě testů budou i rady pro údržbu. Podíváme se také  do některých servisů, přineseme i  rady odborníků. A samozřejmě začneme prvními dojmy.

Co zaujalo na první pohled
Především velmi pěkná čelní silueta se dvěma předními protáhlými dvojitým světlomety . V každém z nich se ukrývá na vnější straně jedna malá parabola pozičního světla, vnitřní velká pak funguje jako potkávací respektive dálkové světlo. Velmi pozoruhodná je  „palubní deska“, skládající se ze tří částí na dvou dílech stroje. V pevné „kapotáži“ jsou umístěny designově čisté analogové přístroje. Dva vnitřní, rychloměr a otáčkoměr jsou kruhové, ukazatel spotřeby paliva a teploty vody mají tvar  kruhové výseče. Na řídítkách jsou umístěny ve dvou řadách v plastových lištách potřebné kontrolky. Vzhledem k silnému „kouřovému“ zabarvení jsou vidět pouze v aktivním stavu. Toto řešení je nejen efektní, ale i velmi účinné. Pod sekcí kontrolek je umístěn velký mnohofunkční palubní počítač, který je doslova informačním centrem řidiče a výrazným způsobem převyšuje obdobné řešení konkurenčních modelů.   

Síla detailu
Když jsem zhruba před rokem srovnával  „skútrové křižníky“ vadila mi z počátku na X9 určitá těžkopádnost její zadní části. Například oproti „královně krásy“ Malaguti Madison mi připadala určitým způsobem neohrabaná. Teprvepři praktickém používání obou modelů jsem pochopil, že krása je sice bezva, ale není samospasitelná. Lehce robustní „pozadí“ devítky skýtá totiž netušené možnosti a z praktického hlediska má nepoměrně lepší užitné vlastnosti než konkurenční Madison. Vzhledem ke své precizně promyšlené konstrukci umožní nejen přepravovat pod sedlem například notebook, který si zároveň při jízdě  dobíjíte, ale můžete tu také udržovat v dobré kondici například i mobil. Tvar „zavazadlového“ prostoru je opravdu rafinovaný a promyšlený do každého detailu. Je nejen dostatečně prostorný, ale především na rozdíl do většiny konkurenčních je tvarován s ohledem na  přepravované  předměty. A to jak pro potřeby managerské tak i sportovní. Nepřekvapí proto, že i například kufřík z ušlechtilé kůže je zde v tom nejlepším prostředí a může klidně cestovat i společně s notebookem. To samozřejmě není samoúčelné. I jedinec který není obdařen bujnou  fantazií si totiž zajisté dovede představit, že tak jako například v Západní Evropě i Praha, Brno i další česká města budou brzy tak ochromena automobily, že skútry budou pro rychlou dopravu tou nejlepší záchranou. Ostatně například v Praze tato situace již dávno nastala a to nehovořím o současné situaci ztížené povodněmi. Jediná cesta na schůzku, či jednání například ze Smíchova do Vysočan a zpět může na skútru či motocyklu  ušetřit v době  špičky  minimálně jednu hodinu. A k tomuto účelu je  „devítka“ opravdu ideální.  

Dalším velmi zajímavým detailem je postranní kapsa pod řídítky vhodná například pro mobil či jiné drobnosti, které je dobré mít po ruce. Snad jediné co by se zde dalo vytknout je fakt, že není uzamykatelná a tudíž není dobré v ní věci zapomínat. Dalším dobře vymyšleným detailem je například precizní přesnost zámku sedla. I když se to může zdát jako prkotina u mnoha skútrů je tento detail slabinou a ten kdo u některých konkurenčních strojů bojoval s nepřesnými lanovody mi dá za pravdu, že dostat se okamžitě a bez problému k věcem pod sedlem je příjemné. 

Komfort nejen na krátké vzdálenosti

To, že motocykly a skútry do sebe čím dál více prorůstají je velmi dobře vidět právě i na X9. Dvojité kotoučové brzdy Brembo vpředu spolu s jedním kotoučem vzadu umožňují spolu s moderním motorem o obsahu 180 cm3  velmi dynamickou jízdu s dostatečnou rezervou a to i dvěma osobám s nemalou hmotností. Hlavním hitem jsou však  čtrnáctipalcová kola. Díky jim je možné kromě jízdy v městě na relativně dobrých komunikacích jezdit i po běžných silnicích a to s velmi dobrým komfortem. „Čtrnáctky“ se  mi zdají zcela ideální pro ty, kdo chtějí využívat v některých případech skútra jako motocyklu, ale přesto chtějí aby na pohled byl typickým scooterem.  Samozřejmostí u „devítky“  /tak jako i u dalších maxiskútrů jsou celistvé přední plasty uspořádané do jednoho celku. Řídítka jsou v kapotáži a otáčejí se pouze s předním kolem. Tato konstrukce umožní jízdu v dešti aniž bychom  zmokli. Na rozdíl od  klasických  scooterů, které mají většinou přední část ze dvou celků. Spodní pevnou a vrchní, kterou tvoří řídítka se světly. A právě mezi těmito dvěma částmi většinou  na řidiče při dešti velmi nepříjemně prší.  

Ke komfortu devítky patří i velmi propracované a pohodlné sedlo s opěrkou řidiče, kterou je mimo jiné umožněno upravovat i délku přední části „sedáku“. Na rozdíl od většiny jiných modelů jsou zde například i výstražná světla jako u automobilu, či computer s mnoha velmi praktickými funkcemi. X9  vynikajícími detaily přímo překypuje. Tím dalším je možnost upravit pérování podle toho zdali pojedete  v jednom či ve dvou, či měkce nebo sportovně. K dispozici máte celkem tři možnosti nastavení.  

Pohled do budoucnosti

Název „maxiskútr snů“ z titulku má hned dva významy. Jedním je samozřejmě neobvyklý  komfort, výborné vybavení, včetně hi-tech přístrojů, druhým pak trochu překvapivě cena. Tedy překvapivě nízká. Zatímco ještě minulý rok stála ještě X9 s obdobně silnou dvěstěpadesátkou od původního dovozce 199 000 Kč, nyní je s moderní „stoosmdesátkou“ s o něco vyšším výkonem výrazně levnější. Letos se dovozcem Piaggia na náš trh stala Cagiva Praha.

    Petr  Řezáč

 

DOPORUČUJEME

Přehled skútrů Peugeot

VIVACITY SPORTLINE

Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je elegantní  s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením. Design Vivacity zaujme ze všech stran.

Bezpečnost bez kompromisu

Každý z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit strachu, kdy musí svého skútra či  motorku, byť na malou chvíli opustit a ponechat ji svému osudu. 

Skútr nebo chytrá horákyně?


Mnichovské BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku. Dodnes jsou některé modely automobilů a motocyklů z této „dílny“ uctívané jako špičkové průkopnické počiny ve svém oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?

Beverly 200 

Revoluční skútr Beverly 200 představila na našem trhu firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“ šestnáctipalcovými koly, které umožňují spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a konstrukci skútru.

Padesátikubíkové skútry KYMCO



Kymco je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a zahrnuje všechny objemové kategorie.

Malaguti Madison



Kdyby byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr, Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších příček.

Malaguti Madison 400

Silné skútry  jsou současným hitem  v mnoha západoevropských zemích. Také u nás se jim však začíná dařit čím dál více. 

Motocykl 2002 



Již šestý ročník mezinárodní výstavy motocyklů , který pořádá standardně Incheba Praha, je letos na rekordní ploše více než 13 000 m2. Představí se zde nejen nejvýznačnější značky zastoupené na našem trhu, ale i příslušenství  oblečení a nejrůznější doplňky.

Yamaha XP 500 Tmax



Tmax dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti skútrů.

Z obsahu

Piaggio X9 – maxiskútr snů
CPI Popcorn - ideál pro město - TEST
Malaguti Madison 400 - TEST
Skútry  Renault - přítomnost a budoucnost
Proč Lucie výborná miluje Vespu
Přehled skútrů Peugeot
Beverly 200 - nový styl, nové možnosti
Motocykl 2002 
Velké skútry KYMCO
Skútr nebo chytrá horákyně? (BMW C1)
Yamaha Tmax
 pořadatelům
Malaguti Madison
Malaguti Madison 400
Daelim - hvězda evropského trhu
Padesátikubíkové skútry KYMCO
Velké skútry
QJ představuje modely Chief a Score
Intermot 2000
Intermot - pochvala

           e-mail


Motocykly z iTestu

BMW R 1150 R - roadster jako řemen
Motocykly KYMCO
BMW F 650 GS
Oblečení na motorky

Malé motorky
Honda CX 500 
Suzuki VL 800 
Jawa Robby 100
Jak jezdit v nepohodě 
BMW R 1150 R
BMW R 1200 C
CCM 604
Honda CBR600F
Honda VTX
Intermot 2000