Novinky, zajímavosti

Novinky, zajímavosti


  Peugeot  ELYSTAR
Řada skútrů tradičního  francouzského výrobce. Mimo již běžné speciality Peugeotu jako je například zabudované  „lano“ s bezpečnostním zámkem či imobilizér  zde budou i takové lahůdky jako je například posilovač brzd ABS nebo duální brzda.  Karburátory nahradí vstřikování paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních motorů. Ty budou mít  obsah 50, 125 a 150 cm3.

Hussar a Popcorn 
 Zatímco Popcorn je klasickým skútrem u kterého potěší nejen praktický nosič ale i možnost doladit  pružiny zadního kola, Hussar je sporťák  s nadčasovým designem. Oba modely jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných provedeních modré a stříbrné.  Vzhledem k dobrému dílenskému zpracování i kvalitní technice je cena obou strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má cenu stanovenou na  
39 000 Kč včetně DPH. 

ZOOM je nejlevnější
Nejlevnějším skútrem je na současném českém trhu  „padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její cena 29 900 Kč s DPH  je natolik přítažlivá že se po velmi krátké době prodeje /necelé dva měsíce/ vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku. Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i manuálním startérem, Převodovka je skútrovou klasikou, tedy automatická s variátorem, brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW. 

                              HYOSUNG EXCEED
Rodinu i u nás oblíbených skútrů  Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě 125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový čtyřtakt s diskovými brzdami  na  obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí je například parkovací brzda, „čistý“ design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní a přední částí, které umožňuje transport běžných příručních zavazadel na háčku pod řidítky.

  

 

Vždy dobře naladěn - výfuky LeoVince


Na letošní výstavě Motocykl 2004 byla pozoruhodná nejen plejáda zajímavých motocyklů a trvale se rozšiřující škála skútrů, které si stále častěji nacházejí své místo na českých silnicích, ale i zajímavé příslušenství. V této oblasti nás zaujal široký výběr produktů, který zde představila třebíčská firma HC com. Od zpětných zrcátek, elektrických skútrů či tlumičů řízení až po laděné výfuky a zabezpečovací zařízení motocyklů a skútrů. Zatímco s velmi zajímavým a nápaditým „zabezpečovákem“ Xena vás seznámíme později v redakčním testu, dnes jsme se zaměřili na výfuky LeoVince.
  
Výfuk je nejen nezbytné zařízení každého motocyklu či skútru odvádějící spaliny a tlumící hluk z motoru. Je také zařízením, které může měnit výrazně charakter zvuku, ale i přidávat výkon či měnit charakteristické výkonové křivky motoru. Samozřejmě výrazným způsobem může změnit k lepšímu i vzhled vašeho jednostopého miláčka.Jednou z firem, která má v tomto oboru dlouhou tradici je italská LeoVince.

Všechno to začalo před 50 lety v Turíně: tehdy dvacetiletý Pietro Mollo, automechanik a velký nadšenec motorek, opravuje, spíše pro zábavu, malé motocykly a skútry, a   specializuje se na přestavbu "tlumičů výfuků". Podpořen otcem se rozhodl zahájit vlastní činnost a v roce 1954 založil firmu SITO V malé garáži začíná vyroba tlumičů pro Vespu, Lambrettu a Guzzino.
V roce 1962 se firma přestěhovala do Monticello d´Alba, současného sídla, do dvou hal o velikosti 1000 m2.
Výrobky SITO pod které značka LeoVince spadá jsou na trhu nabízeny ve shodě s vývojem motocyklového odvětví: skútry Vespa a Lambretta v 60. letech, mopedy v letech 70., maxi-motorky v 70 - 80. letech. Dnes se firma Sito rozkládá na ploše 80 000 m2, z nichž je 20 000 zastřešených, a zaměstnává přibližně stovku lidí.
Výrobní kapacita přesahuje 600 000 jednotek ročně a denně směřuje více než 3 000 kusů do národní i mezinárodní prodejní sítě.
Samotná LeoVince, firma zaměřená na vývoj a výrobu specializovaných vysoce výkonnostních tlumičů pro motorové prostředky byla založena v roce 1987 Již po roce činnosti  dosáhla vedoucího postavení na evropském trhu, a to zejména díky sportovní filosofii, důkladnému  prověřování nových technických řešení i  díky důkladné kolaudaci prototypů. Dnes tlumičový systém LeoVince nabízí řešení pro závodní využití, a je zárukou nejen vysoké výkonnosti, ale i spolehlivosti ve všech směrech. Podle zaměření se vyrábí několik  specifických produktových řad.

SBK, racing pro sportovní čtyřtaktní motorky je poslední novinkou X3, homologovaná řada určená pro silniční enduro a kompetentní racingová řada určená pro motocross, enduro a supermotard. SCOOT je nová značka označující řadu skútrů. SilverTail  jsou výfuky které změní tvář vašeho Chopperu. Designeři  zde při výzkumu a  vývoji popouští uzdu fantazii ve snaze rozšířit svět výrobků "custom", které jsou chápány jako výrobky s vysoce kvalitním designem,  i skvělými vlastnostmi. SilverTail s novými řadami K02 a Pro-S přináší do Evropy pravý styl amerických "metric cruisers". K02 s celoocelovým chromovaným výfukem, který díky zvláštní úpravě nikdy neztrácí lesk a celistvost chromové barvy a který byl vytvořen pro motorkáře v rafinovaném stylu. Pro-S je pro motorkáře, kteří chtějí mít "ďábelský" stroj jak po vzhledové, tak po výkonnostní stránce. Celá úctyhodná řada SITO nabízí více než 250 systémů montovaných na motocykly, mopedy a skútry s 2 a 4-taktními motory většiny oblíbených světových výrobců motocyklů. Jenom namátkou ve skůtrech. Všichni „známí japonci“ od Hondy Yamahy až po Suzuki. Také nabídka pro evropské značky je excelentní. Například pro různé modely Aprílií více jak osmdesát modifikací pro Gileru více než třicet stejně tak i  Piaggio,  pro modely Peugeot je jich   kolem  padesáti. To samozřejmě bylo jen pár příkladů. Zastoupeny jsou i na tuzemském trhi méně známé značky jako například Benelli, Minarelli, Atala Hecker,  Puch či desítky dalších.  

Význačnou výhodou  všech výfuků LeoVince je, že splňují aktuální podmínky legislativy. V průběhu let prošly všemi testy, které požadují různé evropské předpisy. A to je samozřejmě velmi důležité, protože i sebelepší a super výkonný  výfuk by vám byl málo platný bez platného technického průkazu.

                                                                                            /per+hd/

 

Co vás může zajímat

Přehled skútrů Peugeot

VIVACITY SPORTLINE

Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je elegantní  s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením. Design Vivacity zaujme ze všech stran.

Bezpečnost bez kompromisu

Každý z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit strachu, kdy musí svého skútra či  motorku, byť na malou chvíli opustit a ponechat ji svému osudu. 

Skútr nebo chytrá horákyně?


Mnichovské BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku. Dodnes jsou některé modely automobilů a motocyklů z této „dílny“ uctívané jako špičkové průkopnické počiny ve svém oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?

Beverly 200 

Revoluční skútr Beverly 200 představila na našem trhu firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“ šestnáctipalcovými koly, které umožňují spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a konstrukci skútru.

Padesátikubíkové skútry KYMCO



Kymco je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a zahrnuje všechny objemové kategorie.

Malaguti Madison



Kdyby byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr, Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších příček.

Piaggio X9 – maxiskútr snů

Maxiskútry jsou celosvětovým hitem již delší dobu. Jedním z nejlepších je Piaggio X 9. A není to náhoda. Značka Piaggio  je v této oblasti takovým pojmem  jako Rolce Royce, Mercedes či Jaguar mezi automobily, model X9 pak vrcholkem  firemních modelů. 

Malaguti Madison 400

Silné skútry  jsou současným hitem  v mnoha západoevropských zemích. Také u nás se jim však začíná dařit čím dál více. 

Yamaha XP 500 Tmax



Tmax dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti skútrů.

Z obsahu

Gilera Nexus 500
Kentoya Zoom
Piaggio X9 – maxiskútr snů
CPI Popcorn - ideál pro město - TEST
Malaguti Madison 400 - TEST
Skútry  Renault - přítomnost a budoucnost
Proč Lucie výborná miluje Vespu
Přehled skútrů Peugeot
Beverly 200 - nový styl, nové možnosti
Motocykl 2002 
Velké skútry KYMCO
Skútr nebo chytrá horákyně? (BMW C1)
Yamaha Tmax
 pořadatelům
Malaguti Madison
Malaguti Madison 400
Daelim - hvězda evropského trhu
Padesátikubíkové skútry KYMCO
Velké skútry
QJ představuje modely Chief a Score
Intermot 2000
Intermot - pochvala

           e-mail


Motocykly z iTestu

BMW R 1150 R - roadster jako řemen
Motocykly KYMCO
BMW F 650 GS
Oblečení na motorky

Malé motorky
Honda CX 500 
Suzuki VL 800 
Jawa Robby 100
Jak jezdit v nepohodě 
BMW R 1150 R
BMW R 1200 C
CCM 604
Honda CBR600F
Honda VTX
Intermot 2000