Na letošní výstavě Motocykl 2004 byla
pozoruhodná nejen plejáda zajímavých
motocyklů a trvale se rozšiřující škála
skútrů, které si stále častěji nacházejí
své místo na českých silnicích, ale i zajímavé
příslušenství. V této oblasti nás
zaujal široký výběr produktů, který zde představila
třebíčská firma HC com. Od zpětných zrcátek,
elektrických skútrů či tlumičů řízení až
po laděné výfuky a zabezpečovací zařízení
motocyklů a skútrů. Zatímco s velmi zajímavým
a nápaditým „zabezpečovákem“ Xena vás
seznámíme později v redakčním testu,
dnes jsme se zaměřili na výfuky LeoVince.
Výfuk je nejen nezbytné zařízení každého
motocyklu či skútru odvádějící spaliny a
tlumící hluk z motoru. Je také zařízením,
které může měnit výrazně charakter zvuku,
ale i přidávat výkon či měnit
charakteristické výkonové křivky motoru.
Samozřejmě výrazným způsobem může změnit
k lepšímu i vzhled vašeho jednostopého
miláčka.Jednou z firem, která má v tomto
oboru dlouhou tradici je italská LeoVince.
Všechno
to začalo před 50 lety v Turíně: tehdy
dvacetiletý Pietro Mollo, automechanik a velký
nadšenec motorek, opravuje, spíše pro zábavu,
malé motocykly a skútry, a
specializuje se na přestavbu "tlumičů
výfuků". Podpořen otcem se rozhodl zahájit
vlastní činnost a v roce 1954 založil firmu
SITO V malé garáži začíná vyroba tlumičů
pro Vespu, Lambrettu a Guzzino.
V roce 1962 se firma přestěhovala do
Monticello d´Alba, současného sídla, do dvou
hal o velikosti 1000 m2.
Výrobky SITO pod které značka LeoVince spadá
jsou na trhu nabízeny ve shodě s vývojem
motocyklového odvětví: skútry Vespa a
Lambretta v 60. letech, mopedy v letech 70.,
maxi-motorky v 70 - 80.
letech. Dnes se firma Sito rozkládá na ploše
80 000 m2, z nichž je 20 000 zastřešených, a
zaměstnává přibližně stovku lidí.
Výrobní kapacita přesahuje 600 000 jednotek
ročně a denně směřuje více než 3 000 kusů
do národní i mezinárodní prodejní sítě.
Samotná LeoVince, firma zaměřená na vývoj a
výrobu specializovaných vysoce výkonnostních
tlumičů pro motorové prostředky byla založena
v roce 1987 Již po roce činnosti
dosáhla vedoucího postavení na evropském
trhu, a to zejména díky sportovní filosofii,
důkladnému
prověřování nových technických řešení
i díky
důkladné kolaudaci prototypů. Dnes tlumičový
systém LeoVince nabízí řešení pro závodní
využití, a je zárukou nejen vysoké výkonnosti,
ale i spolehlivosti ve všech směrech. Podle
zaměření se vyrábí několik
specifických produktových řad.
SBK,
racing pro sportovní čtyřtaktní motorky je
poslední novinkou X3, homologovaná řada určená
pro silniční enduro a kompetentní racingová
řada určená pro motocross, enduro a
supermotard. SCOOT je nová značka označující
řadu skútrů. SilverTail jsou
výfuky které změní tvář vašeho Chopperu.
Designeři
zde při výzkumu a
vývoji popouští uzdu fantazii ve snaze
rozšířit svět výrobků "custom",
které jsou chápány jako výrobky s vysoce
kvalitním designem,
i skvělými vlastnostmi. SilverTail s
novými řadami K02 a Pro-S přináší do
Evropy pravý styl amerických "metric
cruisers". K02 s celoocelovým chromovaným
výfukem, který díky zvláštní úpravě
nikdy neztrácí lesk a celistvost chromové
barvy a který byl vytvořen pro motorkáře v
rafinovaném stylu. Pro-S je pro motorkáře,
kteří chtějí mít "ďábelský"
stroj jak po vzhledové, tak po výkonnostní
stránce. Celá úctyhodná řada SITO nabízí
více než 250 systémů montovaných na
motocykly, mopedy a skútry s 2 a 4-taktními
motory většiny
oblíbených světových výrobců motocyklů.
Jenom namátkou ve skůtrech. Všichni „známí
japonci“ od Hondy Yamahy až po Suzuki. Také
nabídka pro evropské značky je excelentní.
Například pro různé modely Aprílií více
jak osmdesát modifikací pro Gileru více než
třicet stejně tak i
Piaggio,
pro modely Peugeot je jich
kolem
padesáti. To samozřejmě bylo jen pár
příkladů. Zastoupeny jsou i na tuzemském
trhi méně známé značky jako například
Benelli, Minarelli, Atala Hecker,
Puch či desítky dalších.
Význačnou výhodou všech
výfuků LeoVince je, že splňují aktuální
podmínky legislativy. V průběhu let prošly všemi
testy, které požadují různé evropské předpisy.
A to je samozřejmě velmi důležité, protože
i sebelepší a super výkonný
výfuk by vám byl málo platný bez
platného technického průkazu.
/per+hd/
|