Novinky,
zajímavosti
|
Novinky,
zajímavosti
|
Peugeot
ELYSTAR
Řada skútrů tradičního
francouzského výrobce.
Mimo již běžné speciality Peugeotu
jako je například zabudované
„lano“ s bezpečnostním zámkem
či imobilizér
zde budou i takové lahůdky jako je například
posilovač brzd ABS nebo duální brzda.
Karburátory nahradí vstřikování
paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních
motorů. Ty budou mít
obsah 50, 125 a 150 cm3.
Hussar
a Popcorn
Zatímco Popcorn je
klasickým skútrem u kterého potěší nejen
praktický nosič ale i možnost doladit
pružiny zadního kola, Hussar je sporťák
s nadčasovým designem. Oba modely
jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem
dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední
kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných
provedeních modré a stříbrné.
Vzhledem k dobrému dílenskému
zpracování i kvalitní technice je cena obou
strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní
Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má
cenu stanovenou na
39 000 Kč včetně DPH.
ZOOM
je nejlevnější
Nejlevnějším
skútrem je na současném českém trhu
„padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její
cena 29 900 Kč s DPH
je natolik přítažlivá že se po velmi
krátké době prodeje /necelé dva měsíce/
vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku.
Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i
manuálním startérem, Převodovka je skútrovou
klasikou, tedy automatická s variátorem,
brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor
vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW.
HYOSUNG
EXCEED
Rodinu
i u nás oblíbených skútrů
Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě
125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový
čtyřtakt s diskovými brzdami
na
obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí
je například parkovací brzda, „čistý“
design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní
a přední částí, které umožňuje transport
běžných příručních zavazadel na háčku
pod řidítky. |
|
|
Gilera
Nexus 500 |
Je mnoho rekreačních
„jezdců“, pro které je klasický scooter
moc usedlý zatímco klasický motocykl málo
komfortní. Z tohoto hlediska vytváří
nová Gilera Nexus 500 (patřící do koncernu Piaggio) opravdu nové
dimenze v oblasti maxi scooterů. Její
podobnost s klasickými motocykly, dravost
a agresivnost, nejmodernější technologie a
extrémně sportovní konstrukce jsou
vlastnosti, které se musí líbit. Na druhé
straně přes svůj vzhled je klasickým maxi
scooterem. Její jednoválec o obsahu 499 cm3 je
společně umístěn v jednom bloku s variátorem
tedy přesně to na co jsme u scooterů běžně
zvyklí.
Jen málokterý jednostopý
stroj je tak vhodný pro město silnici i třeba
dlouhé túry jako právě Nexus. Úzká „stavba“ a převodová
automatika umožňuje Nexusu velmi dynamickou jízdu
po městě. Bez problémů se protáhne v koloně
a díky svým
kolům o velkém průměru 15 vpředu 14
vzadu umožňuje stabilní jízdu i na ne zcela
dokonalých vozovkách. Na silnicích a dálnicích
si vede neméně dobře. Skalní motorkáři však
mohou postrádat radost ze řazení. Tu
však může zcela nahradit
plně
nahradit příjemná automatická bezestupňová
převodovka zajišťují plynulou a dynamickou jízdu
ve všech provozních režimech.
Koncernová jednoválcová pětistovka
disponuje výkonem 29 kW
při 7 500 otáčkách, s kroutícím
momentem 40, 0 Nm umožnňuje
Nexusu rychlost až 160 km/h. Také odpružení
a brzdy jsou výborné. Přední Bremba
jsou po vzoru Piaggio X9 dvojité a velmi
účinné, odpružení je komfortní a
nastavitelné v několika režimech.
Konstrukce podvozku a agresivnější posaz
jezdce připomíná víc motorku než skútr.
Design,
jedna ze silných zbraní koncernu i zde slaví
úspěch. Nexus je výrazný dynamický a na
první pohled velmi zdařilý. Smysl pro detail
je zde doveden do míry vrchovaté. Přední část
je spíše
klasická s podobnými prvky a
podobného vzezření jako má další koncernová
stálice X9 Evolution. Má obdobná modní zrcátka
se zabudovanými ukazately směru podobné je i
čelní plexi. Naopak barevná kombinace s výrazným
černým „véčkem“ a postraním černým klínem
na boku vytváří u Nexuse výrazně odlehčenější
a sportovnější vzhled. Zatímco v přední
části jde především o odlehčení optické,
zásadní rozdíly jsou ve střední a zadní části.
Zde je lehkost vzdušnost a dravost na první
pohled pravým opakem „devítky“ která má
naopak zadní partie robustní a sází spíše
na komfort a managerské pohodlí. Právě ze
zadního pohledu by si mohl
leckdo splést Nexuse s motocyklem,
především proto, že kromě klasického uspořádání
scooterového motoru tomu že se jedná o maxi
scooter nic nenasvědčuje. Není to poprvé co
se
obr.:
dvojité přední brzdy jsou obdobné
jako u koncernového modelu Piaggio X9 |
koncern
Piaggio pokouší vytvořit stroj který
by měl co nejvíce vlastností motocyklů i
scooterů dohromady. Tyto snahy byly výrazné
například u modelu Beverly. Ten však výrazně
vybočoval designem s obou jmenovaných
kategorií a tím také omezil množství
potencionálních zákazníků pro něž jsou určité
„siluety“ nepsaným zákonem. Výhodou
Nexusu je právě to že tyto vlastnosti splňuje
téměř bez výhrad. I když trh v kategorii
maxi scooterů je u nás velmi nevyzpytatelný a
výrazně zaostává za okolními „motocyklově“
vyspělejšími zeměmi domnívám se že
Nexus by zde mohl slavit velké úspěchy.
Jediné úskalí vidím v tom aby jej
motorkáři nepovažovali za jasného skútra a
naopak skútraři za totální motorku.
Gilera
vsadila na detail. To je vidět
i ze zdařilého sportovního otevírání
nádrže |
To,
že se nejedná o motorku, ale o čistokrevného
skútra, je nejpatrnější na klasickém
skútrovém motoru |
Petr
Řezáč
|
|
Přehled
skútrů Peugeot
VIVACITY
SPORTLINE
Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je
elegantní s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením.
Design Vivacity zaujme ze všech stran.
Bezpečnost
bez kompromisu
Každý
z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit
strachu, kdy musí svého skútra či
motorku, byť na malou chvíli opustit a
ponechat ji svému osudu.
Skútr
nebo chytrá horákyně?
Mnichovské
BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku.
Dodnes jsou některé modely automobilů a
motocyklů z této „dílny“ uctívané
jako špičkové průkopnické počiny ve svém
oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?
|
Beverly
200
Revoluční
skútr Beverly 200 představila na našem trhu
firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“
šestnáctipalcovými koly, které umožňují
spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a
konstrukci skútru.
Padesátikubíkové
skútry KYMCO
Kymco
je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových
motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména
pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a
zahrnuje všechny objemové kategorie.
Malaguti
Madison
Kdyby
byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr,
Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších
příček. |
Piaggio
X9 – maxiskútr snů
Maxiskútry jsou celosvětovým
hitem již delší dobu. Jedním z nejlepších
je Piaggio X 9. A není to náhoda. Značka
Piaggio je
v této oblasti takovým pojmem
jako Rolce Royce, Mercedes či Jaguar mezi
automobily, model X9 pak vrcholkem
firemních modelů.
Malaguti
Madison 400
Silné
skútry
jsou současným hitem
v mnoha západoevropských zemích.
Také u nás se jim však začíná dařit čím dál
více.
Yamaha
XP 500 Tmax
Tmax
dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička
nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti
skútrů. |
|
|
|