automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily                                        

3.2.2003

E-mail

  

Články v rubrice

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

Nokian WR - expres zimních dálek
Chcete si koupit VW Caravelle ze summitu? Bez problému
Nové Berlingo vyjíždí
Aral má nové „super oleje“
Litá kola ProLine
Z žigulíka Chevrolet
Kabriolet New Beetle
Renault v Evropě – vítězné tažení 
HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDi
Jak na autobaterie v zimě
VancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Malé benzínové motory se budou vyrábět v Douvrinu

PSA Peugeot Citroen bude vyrábět, od konce roku 2005, v Douvrinu* novou skupinu malých benzínových motorů, vyvinutých v kooperaci se skupinou BMW. Nová výrobní jednotka bude mít výrobní kapacitu na 2.500 motorů denně.

Tyto nové motory vybavené nejmodernějšími technologiemi se budou montovat do vozů nižší a střední třídy, a to do vozů značky Citroen i Peugeot., stejně jako do budoucích modelů MINI. Až 1 milion vozů ročně bude možné vybavit těmito novými motory.
Tento projekt výborně zapadá do průmyslového plánu, odstartovaného v roce 2001 při uvedení nového dieselového motoru 1,4 Hdi se systémem common rail. Jedná se o zavedení výrobní jednotky, která by byla velmi homogenní, jednoduše převoditelná do jiných výrobních závodů a spojující obráběcí linky hlavních dílů motoru (hlava motoru, blok motoru, kliková hřídel, ojnice) a montážní linky. 
Továrna se bude rozprostírat na ploše 60.000 m2 a bude vyžadovat investici ve výši 430 milionů Euro. Při plném využití kapacity by měla zaměstnávat 850 pracovníků.
Spolupráce PSA Peugeot Citroen a BMW, která byla oznámena v červenci 2002, byla dále upřesněna podpisem smlouvy o spolupráci při vývoji malých benzínových motorů v prosinci 2003 mezi pány Jean-Martinem Folzem, prezidentem PSA Peugeot Citroen a Helmutem Panke, prezidentem skupiny BMW.

* Závod v Douvrinu byl založen v roce 1969 a specializuje se na výrobu velkých sérií motorů. Výroba motorů pro PSA Peugeot Citroen představuje 7.600 motorů denně a závod zaměstnává více než 4000 pracovníků.

/al/

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

 

                                                          

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: