PSA
Peugeot Citroen bude vyrábět, od konce roku 2005, v Douvrinu*
novou skupinu malých benzínových motorů, vyvinutých v
kooperaci se skupinou BMW. Nová výrobní jednotka bude mít výrobní
kapacitu na 2.500 motorů denně.
Tyto
nové motory vybavené nejmodernějšími technologiemi se budou
montovat do vozů nižší a střední třídy, a to do vozů
značky Citroen i Peugeot., stejně jako do budoucích modelů
MINI. Až 1 milion vozů ročně bude možné vybavit těmito
novými motory.
Tento
projekt výborně zapadá do průmyslového plánu, odstartovaného
v roce 2001 při uvedení nového dieselového motoru 1,4 Hdi se
systémem common rail. Jedná se o zavedení výrobní jednotky,
která by byla velmi homogenní, jednoduše převoditelná do
jiných výrobních závodů a spojující obráběcí linky
hlavních dílů motoru (hlava motoru, blok motoru, kliková
hřídel, ojnice) a montážní linky.
Továrna
se bude rozprostírat na ploše 60.000 m2 a bude vyžadovat
investici ve výši 430 milionů Euro. Při plném využití
kapacity by měla zaměstnávat 850 pracovníků.
Spolupráce
PSA Peugeot Citroen a BMW, která byla oznámena v červenci
2002, byla dále upřesněna podpisem smlouvy o spolupráci při
vývoji malých benzínových motorů v prosinci 2003 mezi pány
Jean-Martinem Folzem, prezidentem PSA Peugeot Citroen a Helmutem
Panke, prezidentem skupiny BMW.
*
Závod v Douvrinu byl založen v roce 1969 a specializuje se na
výrobu velkých sérií motorů. Výroba motorů pro PSA
Peugeot Citroen představuje 7.600 motorů denně a závod zaměstnává
více než 4000 pracovníků.
/al/
Auto
roku - model 2002 - Auto za milion
Auto
roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto
roku - model 2002 - Malé rodinné automobily
|