Novinky, zajímavosti

Novinky, zajímavosti


  Peugeot  ELYSTAR
Řada skútrů tradičního  francouzského výrobce. Mimo již běžné speciality Peugeotu jako je například zabudované  „lano“ s bezpečnostním zámkem či imobilizér  zde budou i takové lahůdky jako je například posilovač brzd ABS nebo duální brzda.  Karburátory nahradí vstřikování paliva a to u dvoutaktních i čtyřtaktních motorů. Ty budou mít  obsah 50, 125 a 150 cm3.

Hussar a Popcorn 
 Zatímco Popcorn je klasickým skútrem u kterého potěší nejen praktický nosič ale i možnost doladit  pružiny zadního kola, Hussar je sporťák  s nadčasovým designem. Oba modely jsou opatřeny elektrickým i manuálním startérem dvoudobým motorem o obsahu 49 cm3 a přední kotoučovou brzdou. Dorazily ve dvou barevných provedeních modré a stříbrné.  Vzhledem k dobrému dílenskému zpracování i kvalitní technice je cena obou strojů více než zajímavá. Zatímco sportovní Hussar stojí 44 900 Kč klasický Popcorn má cenu stanovenou na  
39 000 Kč včetně DPH. 

ZOOM je nejlevnější
Nejlevnějším skútrem je na současném českém trhu  „padesátka“ ZOOM firmy Kentoya. Její cena 29 900 Kč s DPH  je natolik přítažlivá že se po velmi krátké době prodeje /necelé dva měsíce/ vyhoupla na třetí místo prodejního žebříčku. Nenáročný dvoutakt, disponuje elektrickým i manuálním startérem, Převodovka je skútrovou klasikou, tedy automatická s variátorem, brzdy jsou vpředu i vzadu bubnové. Motor vyvine nejvyšší výkon 2,6 kW. 

                              HYOSUNG EXCEED
Rodinu i u nás oblíbených skútrů  Hyosung obohatila tento rok novinka ve třídě 125. Nový EXCEED je vzduchem chlazený čtyčventilový čtyřtakt s diskovými brzdami  na  obou dvanácti palcových kolech. Zajímavostí je například parkovací brzda, „čistý“ design a velmi výrazný „vykrojení mezi zadní a přední částí, které umožňuje transport běžných příručních zavazadel na háčku pod řidítky.

  

Scooter Wind Hunter - první dojmy


Ať se nám to líbí nebo ne, musíme se smířit s tím, že na našich silnicích budeme vídat čím dál více motocyklů i skútrů čínské výroby. I když se to může někomu  zdát  negativní, považuji tento vývoj v podstatě za velmi  pozitivní ze dvou důvodů. Za prvé se kvalita čínských „strojů stále lepší, za druhé - čím budou lepší, tím více budou tlačit na ceny ostatních výrobců a  tím vydělají opět zákazníci.  Nám se z této třídy mimo jiné zalíbil Wind Hunter od firmy V.D.O.


          

Pakliže bychom vytvářeli tabulku cena – výkon, pak by právě tento model, alespoň dle svého vzhledu, určitě zaujal jedno z předních umístění. Propracovaný design, velký prostor, či dostatek místa na nohy, to nejsou běžné čínské parametry a k tomu cena 39 900 Kč působí více než příznivě. I sedačka je tak dlouhá a široká, že se na ni vejde i Věstonická Venuše. Posez  /na stojícím  stroji/ je vcelku dost pohodlný, jestli tomu tak je i při delší jízdě, uvidíme po redakčním testu.
Řidítka jsou dostatečně široká, u průměrně rostlého řidiče lehce přečnívající šířku ramen. Palubní deska je opatřena otáčkoměrem, palivoměrem a samozřejmě tachometrem. Brzda vpředu je kotoučová, dvoupístová, což je také velmi dobré. Také kotouč o průměru 22cm má dobré brzdící vlastnosti. Zadní brzda je bubnová, což sice neodpovídá dnešnímu trendu kotoučovek, avšak naprosto dostačuje, Design a stavba světel působí solidně, zadní světla jsou běžná, na přání zákazníka mohou být i čirá.  Páčky, zrcátka, přepínače blinkrů i světel jsou v pořádku, bez jakýchkoliv problémů, celkově je přehledná přístrojová deska.
Motor 125 cm je vzduchem chlazený s ventilátorem, zpracování je tradičně dobré, bohužel má oproti evropské konkurenci také tradičně  menší výkon. Zapalování je řízeno CDI, startér je samozřemostí jako i startovací páka pro případ nouze. Nádrž je skryta pod sedačkou společně s úložným prostorem na přilbu nebo střední nákup. I když zpracování plastů není nikterak oslnivé, zachovává určitý průměr bez výrazných nedostatků. Celkový první dojem je tedy více než dobrý zvláště  s přihlédnutím k tomu, že cena je o v průměru o 10 000 Kč nižší než mají konkurenční prodejci v ČR. Pro zajímavost je nutno ještě uvést základní rozměry - šířka  710mm, výška 1130 mm, rozvor  1375mm a hmotnost 122kg. Přestože je zima, rozhodli jsme se společně  s V.D.O MOTO, že redakční testy uděláme co nejdříve, jakmile bude počasí alespoň trochu pro jízdu na skútru únosné.

          

                                                         /dk, per/

 

Co vás může zajímat

Přehled skútrů Peugeot

VIVACITY SPORTLINE

Patří mezi nejprodávanější v Evropě. Je elegantní  s moderními tvary a se zajímavým barevným provedením. Design Vivacity zaujme ze všech stran.

Bezpečnost bez kompromisu

Každý z nás zná moc dobře ten nepříjemný pocit strachu, kdy musí svého skútra či  motorku, byť na malou chvíli opustit a ponechat ji svému osudu. 

Skútr nebo chytrá horákyně?


Mnichovské BMW dalo světu už nejednu technickou lahůdku. Dodnes jsou některé modely automobilů a motocyklů z této „dílny“ uctívané jako špičkové průkopnické počiny ve svém oboru. Bude tomu tak i s novým hitem C1?

Beverly 200 

Revoluční skútr Beverly 200 představila na našem trhu firma Piaggio. Stroj je vybaven extrémně “neskútrovými“ šestnáctipalcovými koly, které umožňují spojit výhodné vlastnosti motocyklu a komfort a konstrukci skútru.

Padesátikubíkové skútry KYMCO



Kymco je taiwanský výrobce skútrů a maloobsahových motocyklů. Jeho výrobní program je, zejména pokud se jedná o skútry, velice rozsáhlý a zahrnuje všechny objemové kategorie.

Malaguti Madison



Kdyby byla uspořádána soutěž o nejhezčí skútr, Malaguti Madison by rozhodně získal jednu z nejvyšších příček.

Piaggio X9 – maxiskútr snů

Maxiskútry jsou celosvětovým hitem již delší dobu. Jedním z nejlepších je Piaggio X 9. A není to náhoda. Značka Piaggio  je v této oblasti takovým pojmem  jako Rolce Royce, Mercedes či Jaguar mezi automobily, model X9 pak vrcholkem  firemních modelů. 

Malaguti Madison 400

Silné skútry  jsou současným hitem  v mnoha západoevropských zemích. Také u nás se jim však začíná dařit čím dál více. 

Yamaha XP 500 Tmax



Tmax dokazuje, že Yamaha je absolutní světová špička nejen v oblasti motocyklů, ale i v oblasti skútrů.

Z obsahu

Honda Dylan - výborný  poměr cena výkon
Vždy dobře naladěn - výfuky LeoVince
Gilera Nexus 500
Kentoya Zoom
Piaggio X9 – maxiskútr snů
CPI Popcorn - ideál pro město - TEST
Malaguti Madison 400 - TEST
Skútry  Renault - přítomnost a budoucnost
Proč Lucie výborná miluje Vespu
Přehled skútrů Peugeot
Beverly 200 - nový styl, nové možnosti
Motocykl 2002 
Velké skútry KYMCO
Skútr nebo chytrá horákyně? (BMW C1)
Yamaha Tmax
 pořadatelům
Malaguti Madison
Malaguti Madison 400
Daelim - hvězda evropského trhu
Padesátikubíkové skútry KYMCO
Velké skútry
QJ představuje modely Chief a Score
Intermot 2000
Intermot - pochvala

           e-mail


Motocykly z iTestu

BMW R 1150 R - roadster jako řemen
Motocykly KYMCO
BMW F 650 GS
Oblečení na motorky

Malé motorky
Honda CX 500 
Suzuki VL 800 
Jawa Robby 100
Jak jezdit v nepohodě 
BMW R 1150 R
BMW R 1200 C
CCM 604
Honda CBR600F
Honda VTX
Intermot 2000