Když
se dostal Dylan na český trh, znamenal výrazný
průlom ve třídě „stopětadvacítek“.
Modelů různých značek od té doby je mnohem
více, Dylan se však drží stále v popředí.
Má totiž některé přednosti, které potěší
každého, kdo na něj usedne. To byly také důvody
proč jsme tento stroj v redakci velmi rádi
testovali. A musím přiznat, že i když ho předcházela
dobrá pověst výsledný pocit byl ještě o
trochu lepší než jsme si představovali.
První
co vás překvapí po usednutí za řídítka,
je především relativně vysoký posaz. Výška
sedla je 795 mm,
je dostatečně široké a umožňuje
komfortní jízdu. Podvozek má díky tomu sice
trochu vyšší těžiště, oproti většině
konkurenčních modelů, ale přesto má vynikající
jízdní vlastnosti. Je dostatečně tvrdý a
jeho stavba
byla optimalizována pro i relativně ostřejší
sportovní jízdu. Všude, od průjezdu zatáčkami
až po jízdu v nepříliš „hladkém“
terénu je přesný a vytváří tím značný
pocit bezpečí. Díky vyšší stavbě můžete
i dostatečně klopit zatáčky aniž byste se báli,
že budete „drhnout“ o silnici, což není u mnoha skútrů neobvyklé. Řízení je klidné,
Dylan se
velmi snadno ovládá, k čemuž přispívá i jeho poměrně nízká hmotnost.
Palubní přístroje jsou přehledné a
dobře se odčítají. Vzhledem k tomu, že
se jedná o sportovní model, má spíše
asketické tvary a tím také menší úložné
prostory. Pohodlně však pod sedlem umístíte
jednu přilbu včetně dalších drobností. Také
motor patří k velmi dobrým částem
tohoto stroje. I když jeho kroutící moment
11,3Nm je běžný především díky velmi
vyrovnanému průběhu je jízda s ním velmi příjemná
a dynamická.
Snad
jediným režimem, který nás nenadchl
byla jízda po dálnici. Ne že by nebyla
dostatečným zážitkem. Pouze maximální
rychlost, která je někde kolem 100 km za
hodinu nám trochu činila problémy, protože
je velmi podobná té, kterou jezdí většina nákladních
aut. Pak samozřejmě jakékoliv akce předjíždění
jsou daleko delší a náročnější. To samozřejmě
není výtkou, ale pouze upozorněním pro ty,
kteří dálnici milují, že zde je lepší nějaký
ten kůň navíc jako je tomu například u
Jazzu či jiných silnějších skútrů. Ostatně
Dylan je především sportovně založený
model, který se cítí perfektně jak na městských
komunikacích tak i na jakékoliv okresce.
Po celou dobu testu jsme nenašli u Dylana jedinou
vlastnost, která by nám výrazněji vadila.
Jeho velká síla je právě ve vyrovnaných
vlastnostech společně s velmi rozumnou
cenou. Také
dostupnost náhradních dílů
je velmi dobrá. a na rozdíl od některých
konkurenčních značek potřebné součástky jsou k dispozici okamžitě či maximálně
během jednoho či dvou dnů. A to je samozřejmě
velmi důležité především proto, že
skútry tak jako motorky jsou v našich klimatických podmínkách výrazně
sezónní záležitostí a jakákoliv delší
doba, po kterou je stroj v létě v
servisu, je podstatně citelnější než
třeba u auta.
Celkové hodnocení vyznělo výrazně pro Dylana
Minus- v podstatě
žádné závažnější.
Plus – vyrovnané jízdní vlastnosti,
velmi kvalitní podvozek,
velmi dobrý poměr cena výkon
/per
/
|