Gilera
Runner byl revolučním krokem, při kterém byl
stvořen nejsportovnější skútr kdy předtím
vyráběný.Charakteristickým rysem skútrů
Gilera je kombinace praktičnosti skútru s až
motocyklovým způsobem jízdy,
jenž posouvá skútry Gilera před své
knkurenty.
Od
počátku zrození modelu Runner
v roce 1997 byl v řadě modelů
o obsahu 50, 125, 180 a 200 ccm vybavovaných řadou
jak dvou- tak i čtyřdobých motorů vyrobeno a
prodáno až dosud více než 330 000 kusů, což
činí z této modelové řady jeden z nejúspěšnějších
technicky vyspělých skútrů.
Nejčerstvějším přírůstkem úspěšné
modelové řady Runnerů jsou nové model
vybavené řadou motorů o obsahu dvoudobé 50
ccm vybavené jak karburátorem tak i
elektronickým vstřikováním (ta se do ČR
nedováží), tak i čtyřdobými čtyřventilovými
motory o obsahu 125 a 200 ccm. Stejně jako jeho
předchůdci se tyto modely vyznačují velmi
sportovním duchem, výkonnými motory a vynikajícími
jízdními vlastnostmi. Všechny tyto nové
modely Runnerů jsou postaveny na základě
originálního sportovního designmu zaměřeného
na řidiče mladé tělem či duchem, kteří požadují
skútr výkonný
s jízdními vlastnostmi pravého
motocyklu.
Design
je originálním konceptem dodržujícím nejnovější
designové trendy a reflektují koncept skútru
s duší motocyklu. Výrazná přední část
odráží výkon skútru, štíhlá záď a
praktickými madly vyjadřuje jeho dynamiku.
Světlomet
připomíná pravděpodobně nejvíce předchozí
model sjednocenou dvojicí světlometů obdobného
tvaru nyní však s čirou optikou. Koncová
světla tvořená dvojicemi kruhových elementů
pod sjednoucenou krytkou se od předchozích
verzí již výrazně liší.
Nová
–analogově digitální přístrojová deska
podtrhuje sportovní charakter skútru. Výrazný
analogový otáčkoměr s červenočerným
pozadím a multifunkční LCD display s ukazatelem
rychlosti s počítadlem celkové i částečné
vzdálenosti, palivoměrem ukazatelem teploty
kapaliny a hodinami je doplněn po obvodu
nezbytnými kontrolkami (rezerva paliva, blinkrů,
dálkového světla, množství oleje (4-dobé)
či rezerva oleje (2-dobé) resp. kontrola vstřikovače
(Purejet verze).
Významným
charakteristickým rysem Runnerů byl dvojitý
kolébkový
rám s příčnou vzpěrou v tunelu
mezi nohami řidiče, jež tvořila tuhý rám
odpovídající sportovnímu skútru – u nového
modelu je i tato vzpěra zdvojená a samotný rám
zpevněn podélnými hliníkovými nosníky pro
dosažení maximální tuhosti rámu při zachování
absobčních schopností rázů.
Charakteristický
rám tvoří nezaměnitelný profil skútru s centrálním
tunelem pomáhá zajišťovat standardní
bezchybnou výkonnost. Palivová nádrž je
ukrytá pod centrálním tunelem, což napomáhá
vhodnému rozložní hmotnosti skútru a zajištění
vynikající ovladatelnosti a stability skútru.
Přední
Upside Down vidlice je u padesátek s kluzáky
o průměru 30 mm, u 125 a 200 ccm verzí je konvenční vidlice s průměrem
kluzáků 35 mm. Zadní tlumení tvoří u 50 cc
jeden centrální hydraulický tlumič, u
verzí 125/200 je to dvojice hydraulických
tlumičů. Další podstatnou výhodou nových
Runnerů je větší průměr předního kola
– nyní 14 palcové a vzadu je 13 palcové
kolo obuté do pneumatik 120/70 vepředu a
140/70 vzadu.
Bezpečné
zastavení těchto sportovců zajišťují dvě
kotoučové brzdy jak u 50 ccm (průměr disku
220 mm vepředu/175 mm vzadu)
tak i 125/200 ccm (240mm/220 mm vzadu). Všechny
Runnery jsou vybaveny dvoupístkovými plovoucími
brzdiči na přední brzdě a jednopístkovými
brzdiči vzadu.
S kapalinou chlazenými motory tvoří Runnery vždy špičku
ve své objemové konkurenci. Jak dvoudobá
karburátorová padesátka Runner 50 SP RST
(motor řady Hi-Per2 Pro), tak i čtyřdobé čtyřventilové
motory stopětadvacítky Runner 125 VX FL a
dvoustovky Runner 200 VXR FL (motory LEADER) se
vyznačují dobrou akcelerací a progresivním nárůstem
výkonu, čímž přesně vyhovují požadavkům
na typický městský provoz.
/al/
|