Nové
Daewoo Lacetti, designované
Giugiarem, se objeví na jaře roku 2004
Sportovní
hatchback si odbude světovou výstavní premiéru na autosalonu
IAA ve Frankfurtu nad Mohanem
Atraktivně
stylizovaný pětidveřový model kompaktní třídy
Prostorný interiér s nadprůměrným prostorem pro nohy
vzadu
Tři čtyřválcové motory o výkonech 92 k až 122 k
Modelovou
škálu automobilky GM Daewoo už zanedlouho obohatí kompaktní
sportovně stylizovaný hatchback Lacetti, který si odbude
svoji světovou výstavní premiéru na blížícím se Mezinárodním
autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (13. až 21. září
2003). V autosalonech evropských prodejců automobilů
Daewoo se tento model objeví v únoru roku 2004. Zájemci
o nový model budou moci volit ze třech motorů, v případě
agregátů o objemech 1,6 l a 1,8 l budou k dispozici i
automatické převodovky. Díky svému modernímu „italskému“
designu, pozoruhodné standardní výbavě a vynikajícímu poměru
pořizovací cena/nabízená hodnota Daewoo Lacetti výborně
zapadá do stále bohatší modelové škály automobilky GM
Daewoo.
Dynamický
design, kompaktní vnější rozměry, prostorný interiér
Moderní
design modelu Lacetti je dílem stylistů renomovaného turínského
studia Italdesign, které založil fenomenální návrhář
Giorgetto Giugiaro. Studio Italdesign už dříve pracovalo na
designu modelů Daewoo Matiz, Kalos a Evanda.
Přední
části nového modelu Lacetti dominují „mandlové“
tvarované světlomety kryté čirým sklem a nově řešená
maska chladiče s výrazným firemním emblémem, nesená příčným
chromovaným žebrem. Kompaktní novinka je dlouhá 4295 mm, široká
1725 mm a vysoká 1445 mm.
Dynamický
image nového modelu Lacetti umocňují dlouhý rozvor (2600 m),
krátké převisy karoserie, výrazně vyklenuté lemy podběhů
kol a zřetelně stoupající křivka boků. „Svalnaté“ boční
linie modelu Daewoo Lacetti plynule navazují na neméně
„atleticky“ tvarovanou záď, na které okamžitě zaujmou především
třírozměrná koncová světla a výrazná horizontální
linie u dolního okraje zadního okna.
Nový
model Daewoo Lacetti je kompaktní pouze pokud jde o vnější
rozměry. Uvnitř však nabízí mnohem více prostoru než je v této
automobilové třídě obvyklé. Cestující na zadních
sedadlech mají 932 mm volného místa pro nohy, což je špičková
hodnota v celém segmentu.
Základní
objem zavazadlového prostoru činí 275 l (VDA), po sklopení
zadních sedadel a využití takto vzniklého místa až po
strop nabídne Lacetti až 1045 l prostoru pro náklad.
Model
šitý na míru Evropě
Třída
kompaktních vozů patří se svým podílem 16,4 procenta k nejdůležitějším
segmentům celého automobilového trhu západní a střední
Evropy. Ročně se v tomto teritoriu prodává asi 2,6
milionů kompaktních vozů. Vzhledem k množství nových
modelů této třídy předpovídají marketingoví specialisté
celému segmentu kompaktních vozů ve střednědobém časovém
horizontu znatelný růst. Tento trend by měl hrát do not
novince automobilky GM Daewoo.
„Pro
naše rozvojové plány je velmi důležité, že díky modelu
Lacetti budeme mít v populárním C-segmentu velmi
atraktivní hatchback,“ říká
Eduard L. (Hardy) Spranger, šéf GM Daewoo Europe. „Základem konsolidace naší společnosti je téměř kompletně
modernizovaná modelová škála – úspěšně jsme uvedli
modely Kalos, Nubira a Evanda. Nyní, s novým modelem
Lacetti, máme šanci účinně oslovit další skupinu zákazníků
– mladé a racionální osobnosti.“
Nový
pětidveřový hatchback Lacetti se dokonale trefuje do požadavků
této skupiny zákazníků. Průzkumy totiž například ukazují,
že přes 62 procent modelů této třídy poháněných zážehovými
motory má agregáty o zdvihovém objemu mezi 1,4 l až 1,8 l. Všechny
tři pohonné jednotky modelu Lacetti přesně zapadají do
tohoto intervalu.
Výkonné
a hospodárné motory, agilní a bezpečný podvozek
Zájemci
o nový model Daewoo Lacetti budou moci vybírat ze třech čtyřválcových
zážehových motorů, které plní emisní limity normy Euro 3.
Všechny tři agregáty mají dva ozubeným řemenem poháněné
vačkové hřídele v hlavě válců, které řídí činnost
čtyř ventilů pro každý válec. Základní motor 1.4 o
objemu 1399 cm3 dává při otáčkách 6000 ot/min výkon
68 kW/92 k. Daewoo Lacetti s tímto motorem zrychluje z 0
na 100 km/h během 11,6 s a jeho maximální rychlost činí
172 km/h. Průměrná spotřeba tohoto modelu (podle metodiky
MVEG) činí jen 7,2 l/100 km (předběžný údaj).
Dalším
v řadě pohonných jednotek je čtyřválec o objemu 1,6 l
výkonu 80 kW/109 k. Ten dokáže Daewoo Lacetti rozjet až na
187 km/h a z 0 na 100 km/h s ním sprintuje za 10,7 s.
Průměrná spotřeba modelu Lacetti s tímto motorem činí
7,1 l/100 km (podle metodiky MVEG), takže na jedno naplnění
šedesátilitrové nádrže vůz ujede asi 840 kilometrů bez
nutnosti zastavovat u čerpacích stanic!
Nejdynamičtějším
reprezentantem řady Lacetti je model poháněný zážehovým
čtyřválcem o objemu 1,8 l a výkonu 90 kW/122 k. S tímto
agregátem se Daewoo Lacetti rozjíždí z klidu na 100
km/h během pouhých 9,5 s a pod plným plynem jede až 194
km/h. Přes tyto pozoruhodné dynamické parametry je tento
model překvapivě úsporný, jeho průměrná spotřeba (podle
metodiky MVEG) činí jen 7,5 l/100 km.
Všechny
modely řady Lacetti jsou standardně vybavovány manuálními pětistupňovými
převodovkami, vozy s motory o objemu 1,6 l a 1,8 l mohou mít
na přání i moderní adaptivní čtyřstupňovou automatickou
převodovku.
Propracovaný
podvozek nového modelu Lacetti musel prokázat své kvality a
spolehlivost během náročných testů, při kterých zkušební
vozy najely téměř dva miliony kilometrů. Díky velmi pevnému
skeletu a karoserii se nový model chlubí výbornými jízdními
vlastnostmi a zároveň účinně chrání posádku v případě
nehody. Všechna kola modelu Daewoo Lacetti jsou nezávisle zavěšena
na vzpěrách McPherson. Vpředu mají vzpěry McPherson spodní
trojúhelníková ramena, zatímco zadní kola jsou přesně
ustavena dvojicí trojúhelníkových ramen a jedním podélným
ramenem. U všech kol má Daewoo Lacetti kotoučové brzdy, do
jejichž hydraulického okruhu je standardně zařazený
protiblokovací systém brzd ABS.
Nový
model Daewoo Lacetti je výsledkem mezinárodní kooperace. Vyrábět
se bude v moderním závodě GM Daewoo v jihokorejském
Gunsanu, na jeho vzniku se však výrazně podepsala evropská
studia a vývojová centra – design je dílem italského střediska
Italdesign Giorgetta Giugiara, vlastnosti podvozku se testovaly
a ladily na zkušebních okruzích ve Velké Británii tak, aby
přesně odpovídaly potřebám evropského trhu. A celou řadu
komponentů a technologií dodali renomovaní němečtí
dodavatelé – například protiblokovací systém brzd ABS
pochází od firmy Bosch, společnost Siemens Automotive se podílela
na vývoji airbagů a systému čištění výfukových spalin,
automatická převodovka pro modely s motorem 1,8 l je
produktem společnosti ZF, pro model s motorem 1,6 pak
firmy Aisin Warner.
/ol/
|