Inovativní
koncepce, vzrušující design, rychlost 250 km/h
Jen
několik dní po světové premiéře Golfu nové generace představuje
automobilka Volkswagen další výjimečný produkt: Prototyp
roadsteru concept R. Ostře řezané rysy a dramatické křivky
karoserie tohoto vozu jasně naznačují, jak si Volkswagen představuje
ryze sportovní model blízké budoucnosti.
Vzrušující
styling
Tým
designerů, vedený Muratem Günakem a Peterem Schreyerem, připravil
463 cm dlouhý, 178 cm široký a jen 125 cm vysoký
dvousedadlový sportovní
vůz emotivního stylingu, který nese řadu designerských prvků
charakteristických pro značku Volkswagen. Naprosto osobitá příď
vozu nese zajímavě tvarované světlomety. Ty jsou tvořené
LED diodami, kryt projektorové čočky se odkrývá teprve po
zapnutí světel, do okamžiku plného otevření září jen úzký
paprsek světla.
Výrazný
„V“ profil v přední kapotě, která kryje zavazadlový
prostor, je protažený až do nejspodnější části spojleru.
Mohutný nasávací otvor pod nově řešenou maskou s velkým
znakem automobilky Volkswagen přivádí vzduch k uprostřed
umístěnému motoru V6.
„Svalnatá“
záď opakuje zásadní stylistické motivy přední části
vozu, což je patrné především z provedení koncových
světel, které také využívají LED technologii. Dynamický
image prototypu concept R umocňují dva „hrby“ za sedadly
řidiče a spolujezdce, jejichž tvar připomíná klasické závodní
vozy. Tyto „hrby“ jsou nejenom výrazným stylistickým
prvkem, ale zároveň mají i dvě velmi důležité funkce -
plní roli větrného deflektoru a současně chrání posádku
vozu při případném převrácení.
Originální
interiér
Provedení
interiéru spojuje maximální funkčnost a futuristický styl.
Naprosto originálně pojatá přístrojová deska, jejíž část
s ovladači před řidičem je vyvedená v leštěném
hliníku, stejně jako středová konzole a dokonce i části
volantu. K originálním řešením patří například výdechy
ventilace ve středové konzoli nesoucí ovladače, v nichž
se zobrazují údaje o teplotě vydechovaného vzduchu.
Jednoduchým otáčením těchto ovladačů se nastavuje požadovaná
teplota. Navigační zařízení, audiosystém a mobilní
telefon se ovládá prostřednictvím multimediálního rozhraní
MMI na středovém tunelu. Hlavní přístroj se odkryje po spuštění
motoru, které se provádí pouhým zmáčknutím tlačítka
„START“. Jakmile řidič aktivuje navigační zařízení,
hlavní přístroj se zasune zpět do přístrojového štítu a
udělá tak místo displeji navigace, jenž potom také
zobrazuje základní provozní parametry.
Anatomická
sedadla roadsteru concept R mají vlastní odpružení, jehož
tuhost lze individuálně nastavovat podle přání cestujících.
Pod kvalitní kůží čalounění se ukrývá tzv. aktivní pěna,
která se začala používat v konstrukci sedadel sportovních
vozů. Aktivní pěna zaručuje, že sedadlo se dokonale přizpůsobí
tělu na něm sedící osoby. Protože pevně ukotvená sedadla
nelze nastavovat, nastavuje si řidič optimální polohu všech
prvků elektrickým posouváním leštěného přístrojového
štítu, volantu i pedálů. Také spolujezdec si může přizpůsobit
polohu opěrky nohou.
Výkonné
srdce
Srdcem
vzrušujícího prototypu concept R je uprostřed uložený
vidlicový šestiválec V6 o výkonu 195 kW/265 k, zaručující
zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,3 s. Maximální
rychlost efektního roadsteru je omezena na 250 km/h, teoretická
rychlost bez omezovače činí až 270 km/h. Maximální točivý
moment 350 Nm motoru V6 se přenáší na zadní kola prostřednictvím
přímo řazené šestistupňové převodovky DSG.
Základní
technická data prototypu concept R
Délka
(mm)
|
4163
|
Šířka
(mm)
|
1778
|
Výška
(mm)
|
1250
|
Převis
karoserie vpředu (mm)
|
829
|
Převis
karoserie vzadu (mm)
|
754
|
Rozchod
kol vpředu (mm)
|
1471
|
Rozchod
kol vzadu (mm)
|
1250
|
Motor
|
V6
|
Zdvihový
objem (cm3)
|
3189
|
Výkon
(kW/k)
|
195/265
při 6250 min-1
|
Točivý
moment (Nm)
|
350
při 2800 min-1
|
Převodovka
|
Přímo
řazená DSG
|
Koncepce
pohonu
|
Pohon
zadních kol
|
Kola
|
8,5
Jx019 ET 50
|
Pneumatiky
|
255/40
R19
|
Zrychlení
0-100 km/h (s)
|
5,3
|
Max.
rychlost
|
250
km/h (omezená)
|
/ol/
|