automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily             

2.10.2003

E-mail

  

Články v rubrice

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

Světová premiéra - Roadster concept R
Nové Daewoo Lacetti
Vykradli vám auto a rozbili sklo?
Nové Audi A3
Renault - vítěz stále útočí
Pojedete do Londýna autem ?
Malé benzínové motory se budou vyrábět v Douvrinu
Nokian WR - expres zimních dálek
Chcete si koupit VW Caravelle ze summitu? Bez problému
Nové Berlingo vyjíždí
Aral má nové „super oleje“
Litá kola ProLine
Z žigulíka Chevrolet
Kabriolet New Beetle
Renault v Evropě – vítězné tažení 
HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Citroen C2 -„Malý jenom vzrůstem“

Na první pohled malé autíčko.Tento názor však brzy změníte po usednutí za volant. Prostorný interiér poskytuje až překvapivě hodně  místa. Nejen, že se necítíte stísněně, jak by se mohlo pohledem na kompaktní karoserii zdát, ale díky promyšlené konstrukci je zde více prostoru než v některých větších automobilech. To však není jediná přednost nové „cé dvojky“. Podvozek vycházející z většího sourozence C3 dodává tomuto modelu i velmi dobré jízdní vlastnosti. Zvláště spolu se sportovně laděnými motory VTR umožňuje vychutnat i ostřejší sportovní jízdu. 

Ten kdo očekával v podobě C2 chudší a menší alternativu větších automobilů bude velmi příjemně překvapen. Citroen zvolil v poslední době velmi sympatický trend, který vychází z předpokladu, že zákazníci, kteří kupují menší auto se v žádném ohledu nechtějí zbavit pocitu komfortu, který jim dávají vozy větší. Žádné „chudé alternativy“, slabé výkony, či  úsporné „pomalé“ podvozky. Osobitý design a výrazná individualita. Právě tyto vlastnosti dělají z nového Citroenu velmi zajímavou alternativu pro relativně široké spektrum zákazníků. 

Interiér – mistr využitého prostoru

Je zdařilý, sedačky jsou  dobře tvarovány již od základního provedení X. V provedení VTR jsou nejen perfektně anatomicky stavěné, ale i designově  působivé. Přes tyto vlastnosti vynikají ještě jednou zcela protichůdnou, a tou, že díky použitým materiálům jsou i velmi praktické. Palubní deska i některé další prvky jsou převzaty z C3. Ovládací komponenty  jsou ergonomicky dobře uspořádány, součástí standardního vybavení je i palubní počítač, a to již v základním modelu. Vůz je koncipován jako třídveřový kompakt pro čtyři osoby. Prostor pro cestující v předu je na vůz této třídy velkorysý. Dobře se zde usadí i člověk vyššího vzrůstu. Tak jako i v „cé trojce“ má i zde osádka pocit jízdy ve větším autě. Nestandardně je řešena  zadní část interiéru. Konstruktéři usoudili, že než řešit řadu kompromisů v pětimístném uspořádání je lepší čtyřdveřová alternativa bez kompromisů. V nové C2 je tak možné si zadní  sedadlo individuelně posunout podle potřeby či individuelně naklonit opěradlo dopředu či dozadu (netýká se provedení X)  nebo se opřít o rozměrné loketní opěrky zabudované do boků vozu. To dává tomuto kompaktu komfort na zadních sedadlech ve třídě neobvyklý. Samozřejmě vždy je něco za něco a tak již tak malý kufr se může zmenšit z 224 litrů až na 166 litrů. To však pro většinu zákazníků nepředstavuje žádný větší problém, protože C2  velmi pravděpodobně nebude brázdit  dálnice jako vůz na rodinou dovolenou.  Otázkou je spíše jestli se zadní sedadlo nedostává do přílišné blízkosti zadních dveří nicméně  tato otázka je aktuální u všech malých kompaktů. 

Motory- vyberte si podle přání 

Vybrat je si je opravdu z čeho. Základem je benzinový motor 1,1i. I když samozřejmě není od tohoto obsahu možno očekávat strhující dynamiku / 0-100 14,4s / vede si ve své kategorii velmi slušně a ani  maximální rychlost 158 není nikterak diskriminující. C2 s tímto motorem má i dobrý poměr cena výkon 264 900 Kč a jistě najde mnoho zájemců z řad těch, pro které závodění za volantem není prioritou. 1,4i je dynamická alternativa. Na rozdíl od slabší 1,1i se prodává až od provedení SX za 314 900 Kč, vrcholem výbavy s tímto motorem je provedení VTR, které má mimo jiné i robotizovanou mechanickou převodovku SensoDrive. Momentálním výkonovým vrcholem je šestnácti ventilová šestnáctistovka, která disponuje výkonem 80kW a dosahuje maximální rychlosti 195 km v hodině. I zde jako u slabšího VTR je standardně převodovka SenzoDrive. Zatímco u C3 bylo potřeba se SensoDrivem nový software pro dvojku má kratší prodlevu a lze si ho poměrně brzy oblíbit.

V dieselovém provedení je k dispozici  čtrnáctistovka známá z C3. Škoda jen, že zatím pouze ve slabším provedení 50 kW. Díky velmi dobrému podvozku by si C2 zasloužila co nejdříve i silnější „šestnáctiventil“ 66kW. 

C2 je rozhodně zajímavé obohacení trhu, v mnohém je automobilem, který zde chybí. Jak již bylo řečeno, jízdní vlastnosti jsou výborné, podvozek je jedním s netvrdších ve „stáji“ Citroen, což umožňuje nejen rychlý průjezd v zatáčkách i dostatečnou kontrolu na nekvalitních vozovkách, také „manévrovatelnost“ ve městě je velmi dobrá. Ceny jsou u některých modelů trochu vyšší než se vzhledem k cenovým relacím C3 mohlo předpokládat. Nicméně „nejnižší ceny“ nebyly cílem firmy. Technologické prvky obdobné s většími modely značky, vysoká pasivní i aktivní bezpečnost, sportovní ambice, osobitý design, to jsou atributy kterými se v současné cenové válce v tomto segmentu vrhl Citroen C2 do boje. A na druhé straně 1,1i v provedení X má cenu  přijatelnou i pro zákazníky kteří nechtějí nebo nemohou za auta „rozhazovat“. 

Petr Řezáč

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: