Na
první pohled malé autíčko.Tento názor však brzy změníte
po usednutí za volant. Prostorný interiér poskytuje až překvapivě
hodně místa.
Nejen, že se necítíte stísněně, jak by se mohlo pohledem
na kompaktní karoserii zdát, ale díky promyšlené konstrukci
je zde více prostoru než v některých větších
automobilech. To však není jediná přednost nové „cé
dvojky“. Podvozek vycházející z většího sourozence
C3 dodává tomuto modelu i velmi dobré jízdní vlastnosti.
Zvláště spolu se sportovně laděnými motory VTR umožňuje
vychutnat i ostřejší sportovní jízdu.
Ten
kdo očekával v podobě C2 chudší a menší alternativu
větších automobilů bude velmi příjemně překvapen.
Citroen zvolil v poslední době velmi sympatický trend,
který vychází z předpokladu, že zákazníci, kteří
kupují menší auto se v žádném ohledu nechtějí
zbavit pocitu komfortu, který jim dávají vozy větší. Žádné
„chudé alternativy“, slabé výkony, či
úsporné „pomalé“ podvozky. Osobitý design a výrazná
individualita. Právě tyto vlastnosti dělají z nového
Citroenu velmi zajímavou alternativu pro relativně široké
spektrum zákazníků.
Interiér – mistr využitého prostoru
Je
zdařilý, sedačky jsou dobře
tvarovány již od základního provedení X. V provedení
VTR jsou nejen perfektně anatomicky stavěné, ale i designově působivé. Přes tyto vlastnosti vynikají ještě jednou
zcela protichůdnou, a tou, že díky použitým materiálům
jsou i velmi praktické. Palubní deska i některé další
prvky jsou převzaty z C3. Ovládací komponenty
jsou ergonomicky dobře uspořádány, součástí
standardního vybavení je i palubní počítač, a to již v základním
modelu. Vůz je koncipován jako třídveřový kompakt pro čtyři
osoby. Prostor pro cestující v předu je na vůz této třídy
velkorysý. Dobře se zde usadí i člověk vyššího vzrůstu.
Tak jako i v „cé trojce“ má i zde osádka pocit jízdy
ve větším autě. Nestandardně je řešena
zadní část interiéru. Konstruktéři usoudili, že než
řešit řadu kompromisů v pětimístném uspořádání
je lepší čtyřdveřová alternativa bez kompromisů.
V nové C2 je tak možné si zadní
sedadlo individuelně posunout podle potřeby či
individuelně naklonit opěradlo dopředu či dozadu (netýká
se provedení X) nebo
se opřít o rozměrné loketní opěrky zabudované do boků
vozu. To dává tomuto kompaktu komfort na zadních sedadlech ve
třídě neobvyklý. Samozřejmě vždy je něco za něco a tak
již tak malý kufr se může zmenšit z 224 litrů až na
166 litrů. To však pro většinu zákazníků nepředstavuje
žádný větší problém, protože C2
velmi pravděpodobně nebude brázdit
dálnice jako vůz na rodinou dovolenou.
Otázkou je spíše jestli se zadní sedadlo nedostává
do přílišné blízkosti zadních dveří nicméně tato otázka je aktuální u všech malých kompaktů.
Motory- vyberte si podle přání
Vybrat je si je opravdu z čeho. Základem je benzinový
motor 1,1i. I když samozřejmě není od tohoto obsahu možno očekávat
strhující dynamiku / 0-100 14,4s / vede si ve své kategorii
velmi slušně a ani maximální
rychlost 158 není nikterak diskriminující. C2 s tímto
motorem má i dobrý poměr cena výkon 264 900 Kč a jistě
najde mnoho zájemců z řad těch, pro které závodění
za volantem není prioritou. 1,4i je dynamická alternativa. Na
rozdíl od slabší 1,1i se prodává až od provedení SX za
314 900 Kč, vrcholem výbavy s tímto motorem je provedení
VTR, které má mimo jiné i robotizovanou mechanickou převodovku
SensoDrive. Momentálním výkonovým vrcholem je šestnácti
ventilová šestnáctistovka,
která disponuje výkonem 80kW a dosahuje maximální rychlosti
195 km v hodině. I zde jako u slabšího VTR je standardně
převodovka SenzoDrive. Zatímco u C3 bylo potřeba se
SensoDrivem nový software pro dvojku má kratší prodlevu a
lze si ho poměrně brzy oblíbit.
V dieselovém provedení je k dispozici
čtrnáctistovka známá z C3. Škoda jen, že zatím
pouze ve slabším provedení 50 kW. Díky velmi dobrému
podvozku by si C2 zasloužila co nejdříve i silnější „šestnáctiventil“
66kW.
C2 je rozhodně zajímavé obohacení trhu, v mnohém
je automobilem, který zde chybí. Jak již bylo řečeno, jízdní
vlastnosti jsou výborné, podvozek je jedním s netvrdších
ve „stáji“ Citroen, což umožňuje nejen rychlý průjezd
v zatáčkách i dostatečnou kontrolu na nekvalitních
vozovkách, také „manévrovatelnost“ ve městě je velmi
dobrá. Ceny jsou u některých modelů trochu vyšší než se
vzhledem k cenovým relacím C3 mohlo předpokládat.
Nicméně „nejnižší ceny“ nebyly cílem firmy.
Technologické prvky obdobné s většími modely značky,
vysoká pasivní i aktivní bezpečnost, sportovní ambice,
osobitý design, to jsou atributy kterými se v současné
cenové válce v tomto segmentu vrhl Citroen C2 do boje. A
na druhé straně 1,1i v provedení X má cenu
přijatelnou i pro zákazníky kteří nechtějí nebo
nemohou za auta „rozhazovat“.
Petr Řezáč
|