automobily | motocykly | hobby | počítače a elektronika | zahradní technika | energievideo-foto-film | scooter | lodě | mobiltest

automobily             

1.3.2004

E-mail

  

Články v rubrice

Auto roku - model 2002 - Auto za milion
Auto roku - model 2002 - Rodinné automobily
Auto roku - model 2002 - Malé rodinné automobily

Zimní rizika na silnici
Citroen C2 - malý jenom vzrůstem
Světová premiéra - Roadster concept R
Nové Daewoo Lacetti
Vykradli vám auto a rozbili sklo?
Nové Audi A3
Renault - vítěz stále útočí
Pojedete do Londýna autem ?
Malé benzínové motory se budou vyrábět v Douvrinu
Nokian WR - expres zimních dálek
Chcete si koupit VW Caravelle ze summitu? Bez problému
Nové Berlingo vyjíždí
Aral má nové „super oleje“
Litá kola ProLine
Z žigulíka Chevrolet
Kabriolet New Beetle
Renault v Evropě – vítězné tažení 
HYUNDAI ACCENT
Opel Vectra - bezpečnost a komfort
Francouzi útočí – část III. Citroen C3
Zajímavosti z Autotecu
Francouzi útočí - 2.  Malé rodinné automobily.
Francouzi útočí - 1.  Malé rodinné automobily.
Daewoo Lanos
Spanilá jízda nové Thalie
Vivat Vivaro
Fabia zvítězila potřetí
Xsara Picasso HDiVancoWinter - posouvání hranic možností
Bude Superb bomba?
Citroen C3 návrat silné osobnosti
BMW a jeho nová „sedmička
Auta pro jachting
Kvalitně nemusí znamenat draze, aneb výfuky od Pařízků
Jaguar XJ6 3.2 Business Club

Tipy ze serveru

Jedete do Chorvatska s lodí?
Motocykly KYMCO
Minolta DIMAGE 7
BMW F 650 GS

Motorové pilyMountfield věří ve své    výrobky
Mulčování
zajímavá alternativa
Motorové  sekačky s pojezdem

Voigtländer
Olympus Camedia E-10
Kabely Profigold
Dálkový ovladač snů
Voigtländer
Jaguar XJ6 3.2
Auta pro jachting
Výfuky od Pařízků
Onkyo TX-DS 57
Filmový skener Kodak RFS 3600

USB - dobré řešení

Motorové pily

Motorové lodě
Nafukovací čluny
Vodní skútry
Plachetnice

 

 

 

 

Audi A6 nové generace se představuje

Nejdůležitější novinkou značky Audi i celého segmentu prestižních vozů vyšší střední třídy bude v letoším roce Audi A6 nové generace. Nastupující model svými špičkovými technologiemi, designem i jízdními vlastnostmi vnáší do své třídy zcela nové, dosud neviděné standardy. 
Audi A6 nové generace se od svých předchůdců na první pohled liší novým stylistickým pojetím především předních partií. Nová „á-šestka“ dostala jednodílnou masku chladiče, která se stává charakteristickým znakem všech nově uváděných modelů značky Audi. Mohutná maska chladiče a nepřehlédnutelný V-prolis, táhnoucí se po celé délce kapoty motoru, umocňují dynamický image nového modelu, stejně jako např. klenutá linie střechy, díky které silueta nového Audi A6 připomíná velká kupé. Vysoko posazená linie boků propůjčuje vozu dynamický vzhled, nízko umístěná koncová světla vozidlo opticky tisknou k vozovce. Nové Audi A6 je dlouhé 4,92 m, široké 1,86 m a vysoké 1,46 m, je tedy delší i širší než jeho předchůdce. Rozvor se prodloužil o 83 mm až na 2843 mm, z čehož těží především cestující na zadních sedadlech, kteří mají ve všech směrech více volného prostoru. Zavazadlový prostor má objem 546 litrů. 
O výjimečném postavení Audi A6 svědčí také provedení a výbava interiéru. Po Audi A8 dostalo systém MMI (Multi Media Interface), jehož ovládací terminál na středové konzoli umožňuje několika tlačítky snadno řídit všechna elektronická zařízení vozu, jako jsou např. autorádio, měnič CD, na přání dodávaná televize, mobilní telefon nebo satelitní navigační přístroj s DVD. MMI interface je propojený s 6,5palcovým monochromatickým, nebo 7palcovým barevným displejem, umístněným v palubní desce ve stejné výšce jako rychloměr a otáčkoměr, takže řidič má displej přesně v zorném poli.
Do standardní výbavy nových modelů Audi A6 patří také např. automatická dvouzónová klimatizace, elektromechanická parkovací brzda nebo stěrače s dešťovým senzorem. 
Nové Audi vyjíždí s pěti podélně uloženými motory – třemi zážehovými a dvěma vznětovými TDI, přičemž všechny plní emisní limity normy Euro 4. Základním motorem je nový zážehový šestiválec V6 o objemu 2,4 l a výkonu 130 kW/177 k, jehož točivý moment dosahuje hodnoty 230 Nm. 
O stupínek výš stojí nový šestiválec 3.2 V6 FSI o výkonu 188 kW/255 k, vybavený technologií přímého vstřikování benzinu do válců. Jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 330 Nm; na výborném průběhu točivého momentu má největší zásluhu plynulé nastavování vačkových hřídelů, které ovládají čtyři ventily každého válce a sací potrubí proměnné délky. Vrcholem nabídky je pak vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l a výkonu 246 kW/335 k, který vychází ze sportovního Audi S4. Točivý moment tohoto agregátu dosahuje hodnoty 420 Nm. 
Na vyznavače vznětových motorů myslí nové Audi A6 nabídkou šestiválcového třílitru 3.0 TDI, který se chlubí vysokým výkonem 165 kW/225 k a především mohutným točivým momentem 450 Nm, jež je k dispozici už při otáčkách 1400 min-1!  Ve druhé polovině roku 2004 škálu pohonných jednotek obohatí moderní turbodiesel 2.0 TDI se vystřikováním systému „čerpadlo-tryska“. Výkon tohoto čtyřválce činí 103 kW/140 k, maximální točivý moment 320 Nm. Díky mimořádně nízké spotřebě dokáže Audi A6 2.0 TDI ujet na jedno naplnění nádrže bez problémů přes 1100 km. Modely Audi A6 mají sériově manuální šestistupňovou převodovku, nebo šestistupňovou automatickou převodovku tiptronic. V nabídce je i známá bezestupňová převodovka multitronic, spojující přednosti automatické a manuálně řazené převodovky. Novinkou v konstrukci převodovky multitronic je možnost manuálního řazení sedmi předem pevně naprogramovaných převodných poměrů – „rychlostních stupňů“.
Modely poháněné motory 3.2 FSI a 3.0 TDI je možné vybavit šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic, vozy poháněné motory 4.2 V8 a 3.0 TDI mají standardně stálý pohon všech čtyř kol quattro, který si mohou objednat i zájemci o model poháněný zážehovým motorem 3.2 FSI. Systém quattro přináší maximální požitek z dynamické jízdy i maximální míru aktivní bezpečnosti. Tu povyšuje i standardní montáž protiblokovacího systému brzd a elektronického stabilizačního systému ESP poslední generace s brzdovým asistentem a elektronickým děličem brzdných sil EBV. Ochranu cestujících zajišťuje vedle mimořádně pevné karoserie (její torzní tuhost vzrostla v porovnání s předchozím modelem o více než 34 %) také šestice airbagů a aktivní opěrky hlav u předních sedadel. Čelní airbagy se v závislosti na síle nárazu naplňují buď naplno, nebo jen částečně. 
S výkony motorů dobře korespondují možnosti vyspělého podvozku – novinka stáje Audi má vpředu sofistikovanou čtyřprvkovou nápravu, vzadu pak nezávislé zavěšení s trojúhelníkovými rameny. Příjemný pocit z ovládání vozu umocňuje i přesné řízení s posilovačem servotronic, který mění svůj účinek v závislosti na rychlosti jízdy. V roce 2005 se v nabídce řady Audi A6 objeví také pneumatické odpružení s adaptivními tlumiči. Vlastnosti podvozku bude možné měnit podle přání řidiče a stylu jízdy, nastavování charakteristik povozku se bude provádět prostřednictvím systému MMI. 
Nové Audi A6 je prvním představitelem své značky, který může být na přání vybaven adaptivními xenonovými světlomety, jejichž světelný paprsek se v závislosti na poloze volantu a rychlosti jízdy natáčí do zatáček a mnohem lépe je osvětluje, takže řidič může rychleji reagovat na případné překážky. 
Dalším prvkem výbavy na přání, který dosud nemá žádný jiný produkční automobil na světě, je „denní“ osvětlení vozu pomocí technologie LED, které – na rozdíl od běžných tlumených světel – spotřebovává jen minimum energie a pomáhá tedy šetřit palivo a tím i životní prostředí. 
Bezpečnost cestování především na dálnicích zvýší na přání dodávaný adaptivní tempomat (dostupný v roce 2005), který dokáže samočinně udržovat odstup od vpředu jedoucích vozů. Užitečný je i systém monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách. 

/al/

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další články v rubrice automobily: