V
listopadu se dočkají zájemci o nejvýkonnější verzi Opelu
Astra. Objeví se první vozy poháněné přeplňovaným zážehovým
čtyřválcem o objemu 2,0 l a výkonu 147 kW/200 k. Kompaktní
čtyřválec 2.0 Turbo řady Ecotec vyniká nejenom vysokým výkonem
a mohutným točivým momentem: Už od hranice otáček 1950 ot/min
má řidič pod pedálem plynu k dispozici točivý moment
250 Nm, křivka průběhu točivého momentu vrcholí při otáčkách
4200 ot/min hodnotou 262 Nm.
Astra 2.0 Turbo/147 kW
zrychluje z klidu na 100 km/h během 8,2 s, pozoruhodná je
i elasticita přeplňovaného motoru – při zařazeném pátém
rychlostním stupni Astra 2.0 Turbo zrychlí z 80 km/h na
120 km/h během 8,0 s. Maximální rychlost nejvýkonnější
verze řady Astra činí 230 km/h.
Mimořádně dynamická
Astra 2.0 Turbo může být vybavena interaktivním podvozkem
IDSPlus se systémem průběžné regulace
charakteristik tlumičů pérování CDC, který dokáže optimálně
přizpůsobit vlastnosti zavěšení kol aktuální jízdní
situaci i povrchu vozovky. Podvozek IDSPlus vnáší
do segmentu nižší střední třídy zcela novou kvalitu jízdní
dynamiky.
Zájemci si mohou pro model
Astra 2.0 Turbo/147 kW objednat také inovativní adaptivní bi-xenonové
světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které se natáčejí
do zatáček spolu s řízením, takže mnohem lépe osvětlují
obvykle temná zákoutí zatáček. Světlomety AFL jsou zároveň
vybaveny systémem regulace světelného paprsku, který přizpůsobuje
nastavení světel při jízdách vysokými rychlostmi po dálnicích.
Doporučená
základní cena modelu Astra 2.0 Turbo/147 kW byla pro český
trh stanovena na 714 900 Kč (včetně DPH) – zákazníci
mohou volit buď model ve výbavě Cosmo nebo Sport. Do
standardní výbavy patří např. stabilizační systém ESP,
sportovní snížený podvozek, čelní a boční airbagy, ABS
systém, 16“ kola z lehkých slitin, autorádio s CD
přehrávačem, klimatizaci nebo sportovní sedadla.
/al/
|