Land
Rover Discovery 3 byl minulý týden představen novinářům i
motoristické veřejnosti v České republice. Na tuzemský
trh s vozy SUV / off-road tak vstupuje technologicky převratný
model, který v následujících měsících a letech výrazně
zamíchá prodejními tabulkami segmentu.
„Objednávky na Discovery 3 přijímáme od září a jsme přesvědčeni,
že ještě do konce roku prodáme na čtyři desítky nových
Discover,“ říká Michal Janoušek, výkonný ředitel společnosti
A.M.T.Group, která je generálním importérem vozů Land Rover
do České republiky.
„Model
Discovery s pořadovým číslem 3 je považován za auto
21. století. Převratné patentované technologie v podobě
Terrain Response™ a
Integrated Body-Frame™,
futuristický design, a přesto si automobil zachoval onu
legendární DNA Land Roveru,“ dodává Janoušek. Discovery s charakteristicky
stupňovitou karoserií se prodává od roku 1989, původní třídveřovou
variantu doplnil v roce 1990 Discovery s pěti dveřmi.
Land
Rover Discovery 3 je na českém trhu k dispozici se dvěmi
pohonnými jednotkami – s vynikajícím vznětovým agregátem
TDV6 o objemu 2,7 litru a zážehovým gigantem o objemu 4,4
litru. Čtyřiadvacetiventilový koncernový diesel s přímým
vstřikováním common rail, který byl poprvé použit u vozů
Jaguar, disponuje výkonem 140 kW / 190 koní. Celohliníkový
benzinový osmiválcový motor vybavený měnitelným nastavením
vačkového hřídele a 32 ventily umožňuje řidiči využít
až 220 kW / 295 koní výkonu.
Nejlevnější
varianta s dieselovým motorem ve výbavě S se prodává
za 1 295 000 korun (s DPH). Vyššími výbavami jsou pak SE a
HSE. S benzinovým motorem jsou k dispozici pouze dvě
nejvyšší výbavy, ta levnější z nich začíná na 1
799 000 korun (s DPH). Bezpečí
posádky obstarají už od základní výbavy přední airbagy
pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu a hlavové
airbagy vpředu i vzadu, tříbodové bezpečnostní pásy i opěrky
hlavy na všech sedadlech. Všechny
modely Land Rover samozřejmě umožňují odpočet DPH v kategorii
N1.
U modelu
Discovery 3 je použita nová konstrukce karosérie a rámu -
Integrated Body-Frame™, která na silnici zajišťuje pohodlí,
klidnou a bezpečnou jízdu, zatímco v terénu dosahuje
mimořádných vlastností. Zcela nezávislé pérování spočívající
na vzduchových pružinách zajišťuje přesné vedení vozidla
na silnici a vysokou spolehlivost v terénu.
Další
patentovaný elektronický systém Terrain Response™ maximálně
usnadňuje jízdu terénem nebo při zhoršených adhezních
podmínkách. Řidič si jednoduše navolí otočným spínačem
na středové konzole jeden z pěti režimů pro jízdu: buď
zvolí univerzální řídící program pro jízdu na silnici,
nebo program pro kluzké podmínky (tráva/štěrk/sníh), anebo
vybere ze tři speciálních terénních režimů (bláto a
vyjeté koleje, písek, kamení).
Discovery
3 se stala podle Motor Trendu „SUV automobil pro rok
2005“
Prestižní
ocenění každoročně uděluje mezinárodní časopis MOTOR
TREND. Jeho šéfredaktor Angus MacKenzie předal cenu Miku O’Driscollovi,
prezidentovi značek Aston Martin, Jaguar a Land Rover, koncem
října na kalifonské mezinárodní autoshow v Anaheimu.
Kritéria ocenění zahrnují kromě série srovnávacích
hodnocení také sérii náročných testů – na silnici, v úvozech
a těžkém terénu. Discovery zápolila s automobily
Cehvrolet Equinox, Ford Escape Hybrid, Ford Freestyle, Jeep
Grand Cherokee, Infiniti QX56 a Nissan Pathfinder.
Discovery
3 ve Skotsku SUV autem roku 2004
Podle
Asociace skotských automobilových novinářů se Discovery 3
stala terénním autem roku, když porazila takové soupeře
jako Mitsubishi nebo BMW. „Terénní auta obvykle poskytují
na silnici pouze kompromisy, ale námi zvolené 4x4/SUV auto
roku dokazuje, že každé pravidlo má své výjimky,“ řekl
Ally Ballingall, předseda hodnotící komise novinářů a
dodal: „Tento stroj poskytuje nepřekonatelnou kombinaci módního
stylu a praktičnosti, proto je vítězem ve všech ohledech.“
/al/
|